A Setrán belül elkülönülő három típuscsalád, a MultiClass, a ComfortClass és a TopClass közül a MultiClass sorozat tartalmazza a városi és elővárosi járműveket, míg a két másik kategória némi átfedéssel osztja fel egymás közt a turistabuszokat. A TopClass mind formatervében, mind műszaki tartalmában magasabb színvonalat képvisel. Az újonnan kifejlesztett 500-as sorozatot tavaly a ComfortClasson vezette be a gyártó, idén pedig a felső kategóriás TopClass került sorra, mivel a 400-as széria tizenegy éve debütált a nagyközönség előtt.

A prémiumkategóriás járművek megkapják a már korábban megismert, úgynevezett “úszó” formatervet. Ennek megfelelően a szélvédő alatti rész hármas, íves tagolást kap, a lökhárító felett elhelyezett szemöldökszerű irányjelzők pedig LED-es világítással készülnek. A járművek karakteres ismertető jegye lesz a már messziről felismertető krómozott Setra-felirat, mely a matt feketére festett hűtőmaszkon kapott helyet. A járművek mindamellett megkapják a nyíl alakú, új tervezésű lámpatesteket.

A TopClass 500 típuscsalád aerodinamikai formáját a tavaly bemutatott ComfortClass 500-hoz hasonlóan számos szélcsatornás tesztnek vetették alá. A gyártó szerint az átgondolt karosszériának köszönhetően kisebb lesz a zajszint az utastérben. A TopClass500-at háromféle típus, a S 515 HDH, az S516 HDH és az S 517 HDH alkotja, melyek 12,5 méteres, 13,3 méteres, valamint 14,2 méteres hosszúságban lesznek megvásárolhatóak. A járművek egységesen 3,88 méter magassággal készülnek.

A karosszéria alatt OM 471 LA típusú, hathengeres, 12,8 literes Mercedes-motor található, mely kétféle változatban, 476 lőerős (350 kW) és 510 lőerős (375 kW) teljesítményű verzióban készül. Az erőforráshoz a Daimler GO 250-8-as Powershift sebességváltót kínál. A TopClass 500-hoz rendelkezésre álló motorváltozatok pedig teljesítik a jövőre életbe lépő Euro 6-os környezetvédelmi normákat.

Az új TopClass-típuscsalád háromféle hosszúságban készül majd

Az új TopClass 500-as típusokban számos olyan vezetéstámogató rendszer is található, melyek 2015-től válnak kötelezővé a turistabuszokban. Az ECE-R 66/01 -es direktívának a megfelelően a járművekben már a borulásgátló (ARP) is rendelkezésre áll. Az ulmi gyártó prémiumkategóriás turistabuszai mindamellett úgynevezett intelligens könnyűszerkezetes kivitelben készülnek, melynek köszönhetően karosszériájuk 150 kilogrammal könnyebb lett.