Felrázza a felső osztályt a Setra

TopClass500

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.07.10. 12.00

A Setra folytatja turistabuszainak külső-belső felfrissítését. A felső kategóriás TopClass 500-as típuscsalád egyből három hosszban készül majd.

A Setrán belül elkülönülő három típuscsalád, a MultiClass, a ComfortClass és a TopClass közül a MultiClass sorozat tartalmazza a városi és elővárosi járműveket, míg a két másik kategória némi átfedéssel osztja fel egymás közt a turistabuszokat. A TopClass mind formatervében, mind műszaki tartalmában magasabb színvonalat képvisel. Az újonnan kifejlesztett 500-as sorozatot tavaly a ComfortClasson vezette be a gyártó, idén pedig a felső kategóriás TopClass került sorra, mivel a 400-as széria tizenegy éve debütált a nagyközönség előtt.

A prémiumkategóriás járművek megkapják a már korábban megismert, úgynevezett “úszó” formatervet. Ennek megfelelően a szélvédő alatti rész hármas, íves tagolást kap, a lökhárító felett elhelyezett szemöldökszerű irányjelzők pedig LED-es világítással készülnek. A járművek karakteres ismertető jegye lesz a már messziről felismertető krómozott Setra-felirat, mely a matt feketére festett hűtőmaszkon kapott helyet. A járművek mindamellett megkapják a nyíl alakú, új tervezésű lámpatesteket.

A TopClass 500 típuscsalád aerodinamikai formáját a tavaly bemutatott ComfortClass 500-hoz hasonlóan számos szélcsatornás tesztnek vetették alá. A gyártó szerint az átgondolt karosszériának köszönhetően kisebb lesz a zajszint az utastérben. A TopClass500-at háromféle típus, a S 515 HDH, az S516 HDH és az S 517 HDH alkotja, melyek 12,5 méteres, 13,3 méteres, valamint 14,2 méteres hosszúságban lesznek megvásárolhatóak. A járművek egységesen 3,88 méter magassággal készülnek.

A karosszéria alatt OM 471 LA típusú, hathengeres, 12,8 literes Mercedes-motor található, mely kétféle változatban, 476 lőerős (350 kW) és 510 lőerős (375 kW) teljesítményű verzióban készül. Az erőforráshoz a Daimler GO 250-8-as Powershift sebességváltót kínál. A TopClass 500-hoz rendelkezésre álló motorváltozatok pedig teljesítik a jövőre életbe lépő Euro 6-os környezetvédelmi normákat.

Az új TopClass-típuscsalád háromféle hosszúságban készül majd

Az új TopClass 500-as típusokban számos olyan vezetéstámogató rendszer is található, melyek 2015-től válnak kötelezővé a turistabuszokban. Az ECE-R 66/01 -es direktívának a megfelelően a járművekben már a borulásgátló (ARP) is rendelkezésre áll. Az ulmi gyártó prémiumkategóriás turistabuszai mindamellett úgynevezett intelligens könnyűszerkezetes kivitelben készülnek, melynek köszönhetően karosszériájuk 150 kilogrammal könnyebb lett.

Kommentek

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.