Felrázza a felső osztályt a Setra

TopClass500

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.07.10. 12.00

A Setra folytatja turistabuszainak külső-belső felfrissítését. A felső kategóriás TopClass 500-as típuscsalád egyből három hosszban készül majd.

A Setrán belül elkülönülő három típuscsalád, a MultiClass, a ComfortClass és a TopClass közül a MultiClass sorozat tartalmazza a városi és elővárosi járműveket, míg a két másik kategória némi átfedéssel osztja fel egymás közt a turistabuszokat. A TopClass mind formatervében, mind műszaki tartalmában magasabb színvonalat képvisel. Az újonnan kifejlesztett 500-as sorozatot tavaly a ComfortClasson vezette be a gyártó, idén pedig a felső kategóriás TopClass került sorra, mivel a 400-as széria tizenegy éve debütált a nagyközönség előtt.

A prémiumkategóriás járművek megkapják a már korábban megismert, úgynevezett “úszó” formatervet. Ennek megfelelően a szélvédő alatti rész hármas, íves tagolást kap, a lökhárító felett elhelyezett szemöldökszerű irányjelzők pedig LED-es világítással készülnek. A járművek karakteres ismertető jegye lesz a már messziről felismertető krómozott Setra-felirat, mely a matt feketére festett hűtőmaszkon kapott helyet. A járművek mindamellett megkapják a nyíl alakú, új tervezésű lámpatesteket.

A TopClass 500 típuscsalád aerodinamikai formáját a tavaly bemutatott ComfortClass 500-hoz hasonlóan számos szélcsatornás tesztnek vetették alá. A gyártó szerint az átgondolt karosszériának köszönhetően kisebb lesz a zajszint az utastérben. A TopClass500-at háromféle típus, a S 515 HDH, az S516 HDH és az S 517 HDH alkotja, melyek 12,5 méteres, 13,3 méteres, valamint 14,2 méteres hosszúságban lesznek megvásárolhatóak. A járművek egységesen 3,88 méter magassággal készülnek.

A karosszéria alatt OM 471 LA típusú, hathengeres, 12,8 literes Mercedes-motor található, mely kétféle változatban, 476 lőerős (350 kW) és 510 lőerős (375 kW) teljesítményű verzióban készül. Az erőforráshoz a Daimler GO 250-8-as Powershift sebességváltót kínál. A TopClass 500-hoz rendelkezésre álló motorváltozatok pedig teljesítik a jövőre életbe lépő Euro 6-os környezetvédelmi normákat.

Az új TopClass-típuscsalád háromféle hosszúságban készül majd

Az új TopClass 500-as típusokban számos olyan vezetéstámogató rendszer is található, melyek 2015-től válnak kötelezővé a turistabuszokban. Az ECE-R 66/01 -es direktívának a megfelelően a járművekben már a borulásgátló (ARP) is rendelkezésre áll. Az ulmi gyártó prémiumkategóriás turistabuszai mindamellett úgynevezett intelligens könnyűszerkezetes kivitelben készülnek, melynek köszönhetően karosszériájuk 150 kilogrammal könnyebb lett.

Kommentek

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmód-családja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfény-aktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavaly, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

Mi a fene lóg ki ebből a régi Škodából?

A helyes megfejtőnek jár a kétkazettás magnó, és hozzá a “Világslágerek magyarul”.

Három BMW-st szégyenített meg ez az audis

Nem nagyon bírták az áradást a bajor gyártó modelljei, nem úgy, mint az Audi, ami úgy húzott el köztük, mintha mi sem történt volna.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.