100 milliós túlszámlázás az útdíjrendszerben

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.07.08. 16.00

A fuvarozók szövetségének vezetője szerint óriási eltérés van valós úthasználat és a számlázott összeg között az egy hete működő útdíj-rendszerben. Ezért a rendszer átmeneti leállítását kérik a fuvarozók.

A használatarányos útdíjfizetési rendszer átmeneti leállítását kérik a fuvarozók, mert az, tapasztalataik szerint rosszul számláz, és ezzel megkárosítja a vállalkozókat  – jelentette be Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (FUVOSZ) főtitkára sajtótájékoztatón, hétfőn Budapesten.

Durván megemeli a szállítási költségeket az e-útdíj, amit egy az egyben tovább passzolnak a fuvarozók általános áremelkedést okozva. Előkészítetlen a rendszer, de mindjárt indul.

Durván megemeli a szállítási költségeket az e-útdíj, amit egy az egyben tovább passzolnak a fuvarozók általános áremelkedést okozva. Előkészítetlen a rendszer, de mindjárt indul.


Úgy vélte, a kormány nem kapott eddig valós információkat a működésről, ezért nem állíttatta még le a rendszert. A főtitkár ismertetése szerint az e-útdíj július 1-jei bevezetés óta 100 millió forintra nőtt az eltérés a valós úthasználat és a számlázott összeg között.

Peredi Péter a sok probléma között felsorolta egyebek mellett azt is, hogy az autópálya felett, nem fizetős úton áthaladó kamionnak 2400 forintot számlázott a rendszer. A Csorna-Gönyű közti 49,2 kilométeres távolságot 232 kilométernek veszi a rendszer, mivel Csorna helyett Csoma nála az indulási pont. Volt olyan jármű, amelyre 3 nap alatt 7 ezer kilométer volt a mért távolság, ami elképzelhetetlen. Az Érd-Cegléd-Nyíregyháza útra pedig Kecskeméten át vitte a műholdas rendszer a kocsit.

A fuvarozóknak elvi kifogásuk van az ellen, hogy az útdíjat előre kell fizetni, az elemiútdíj-köteles útszakasz teljes hosszára kell fizetni akkor is, ha csak 200 métert megy azon a teherautó, illetve amiatt is, hogy nem módosítható a kifizetett útirány, ha a feladó menet közben változtat a szállítási címen. Végül azt kifogásolta a főtitkár, hogy élesben tesztelik a díjfizetési rendszert.

Az elemiútdíj-köteles szakasz azt jelenti, hogy a 6513 kilométeres fizetős úthálózatot 2075 elemi szakaszra bontotta a törvény, és ezek közül azok kilométerét összegzi a szoftver, amelyeket érintett a jármű.

Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NIT Hungary) ügyvezető főtitkára egyebek mellett azt kifogásolta, hogy a díjfizetést segítő kedvezményes forgóeszközhitelhez – amelyet a kormány és fuvarozók közötti stratégiai megállapodás is rögzít – még mindig nem jutnak hozzá.

Az ügyvezető főtitkár kalkulációja szerint az útdíj 28-32 százalékkal emeli a fuvarozás költségét, ez megegyezik az üzemanyagköltség háromnegyedével. Az indulás óta tapasztaltak szerint a költségemelkedést tovább növeli a rossz műholdas térkép 6 százalékkal, a viszonylati jegy vásárlására fordított idő 1 százalékkal, az útdíj előre utalása, és az ehhez kapcsolódó téves levonások 9 százalékkal, továbbá a megnövekedett adminisztrációs költségek kilométerenként 22 forinttal növelik a költségeket. Ez utóbbi azt jelenti, hogy egy embert csak azért kell alkalmazniuk a fuvarozóknak, hogy az útdíjügyeket intézze.

Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) főtitkára elsősorban azt kifogásolta, hogy sem az útdíj mértékéről, sem annak gyors bevezetéséről nem egyeztetett a kormány a szakmai érdekképviseletekkel. A mai napig nem jött létre társadalmi egyeztető szervezet.

Forrás:  MTI

Kommentek

  • pécsimunkás

    Fizetni kell és punk-tum ! Hiszen az orsós kiadta a parancsot!
    Az,h nem jó a rendszer,tönkre mennek a kisvállalkozók,az nem számít,majd mennek önkormányzat melóra ők is és az alkalmazottaik is.
    Magyarország jobban teljesít!

  • szipipeti

    Fuvarosok!
    Esetleg sztrájk? 3 napos blokád? (csak kérd’em).

  • Guevara

    Mekkora egy erőltetett pénzbeszedés ez is, te jó ég!
    Ja, igen, M.o. jobban teljesít.
    Ugyanakkor annak örülnék, ha nem lenne itt spanyol paprika, olasz dinnye, meg szlovák tej, többek között.

  • Guevara

    Pont nem az ami a nevében is benne van, vagyis éppenhogy nem arányos a használattal, ha ilyen szakaszos baromságokkal számolnak.

  • Guevara

    Gyakorlatilag szinte minden árut szállítani kell, aki azt megveszi kifizeti az útadót is, tehát kvázi burkolt ÁFA növelésről van szó. Német ismerősömet informáltam arról hogy nálunk 27% miután ő sokallta az ő 19-üket, hát kereste az állát a földön egy darabig…
    Mekkora ÁFA kéne ide? 50%, vagy 100?

  • imi001

    Kedves fuvarozók példát lehet venni a taxisokról (1990) A nagy nyergesekkel meg pótosokkal keresztbe álltok mindjárt meg áll az élet és talán ez a mocskos kormány észbe kap

  • ,L Rómeo

    mekkel védenem hős vezérünket mer sokan vagyunk it okossok akik tuggyuk hogy a kamion kártékony.
    mer vizet csap fel az autónkra ,meg nem tudunk motorozni tőlük szórakozásból!
    és az új felcsúti stadionra is kellett a pénz ami sport!

    cikre:
    minek hajt át fizetős szakasz felet? hajcson át máshogy!
    minek megy azon az úton 200m-t? menjen földúton!
    mijér nem megy kecskemét felé ha már úgyis befizette? lekaláb meknézi a tájjat!
    aza a 49km-re pár km-el töb az picit zavaró lehet de mindenen nem akadhatnak fen!
    magyarország joban tejjesít!
    gyere holiday vissza és oszt őket!

  • imi001

    L=Lákátos Rómejó Ez valami vicc???Vagy tényleg az általános 2 osztályában elakadtál ?

  • ,L Rómeo

    háhá tessókám átérzem ám!
    iritykedel a golf pd tdi-mre mind sokkan it!
    kijöt a szavajárássodból!

  • imi001

    Hát Rómejó Nem a golfodra irigykedem vagy ha így jobban tetszik (irityketem) :) csak azon csodálkozok hogy jogosítványt hogy szerezhettél Nagy szerencséd hogy már a 8 általános sem kell hozzá:)

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.