Az új Sprinter motorja teljesíti az Euro 6-os kibocsátási normákat. A Mercedes-Benz tájékoztatása szerint a jármű üzemanyag-fogyasztása alacsony, ugyanis mindössze 6,3 litert iszik 100 kilométeren. A felfrissített típusban bővítették az elérhető biztonsági rendszereket. Az öt megoldás közül újdonságnak tekinthető a keresztszélasszisztens, valamint a választható ütközésmegelőző- és a holttérasszisztens. Ezek mellett a már ismert távfényasszisztens és sávtartó asszisztens is rendelhető a típusba.

A Mercedes legsikeresebb kis-árusszállítóját 1995-ben kezdték el gyártani. Az első változatokat már blokkolásgátló fékrendszerrel (ABS) szerelték. 2002-ben az pedig alapfelszereltség része lett az elektromos stabilizáló rendszer (ESP). A vállalat később ezt továbbfejlesztette és 2006-ban bemutatta az adaptív ESP-t.

A németországi Düsseldorfban működő gyárban megközelítőleg 6600 munkás dolgozik és legalább 150 ezer áruszállítót szerel össze évente. Az alkalmazottak három műszakban naponta 700 furgont szerelnek össze. A gyár alapterülete közel 700 ezer négyzetméter, melyre a Daimler 36 millió eurót fordított tavaly. Ennek a mennyiségnek legalább az egyharmadát a fűtés korszerűsítésére költötték, melynek köszönhetően az üzem legalább 20 százalékkal csökkentette energiafelhasználását.

Az új Sprinterek a németországi gyárakban készülnek

A német gyártó legalább 25 millió eurót költött a Düsseldorfban, valamint a Ludwigsfeldében található gyárak átszerelésére. A Sprintert jelenleg 130 országban forgalmazzák és több kontinensen szerelik össze. Az elmúlt 18 évben a németek több mint 2,5 millió furgont gyártottak németországi, argentínai, kínai és az amerikai gyárakban. 

Tavaly összesen 159 ezer darab Sprintert értékesített a Daimler, melyek nagyobb része az észak-amerikai, a török és az orosz piacon talált gazdára. Az első példányok elkészültével hivatalosan is bekerült a gyártási programba az új változat, a szállításokat pedig várhatóan szeptemberben kezdi meg a gyártó.