Hekkerek miatt nincs útdíjfizetés

Túlterheléses támadás miatt jelenleg sem kell fizetni

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.07.01. 09.00

Túlterheléses támadások érték az elektronikus útdíj informatikai rendszerét hétfő hajnalban. Két órán keresztül szünetelt a díjfizetés, majd reggel újabb szünetet rendeltek el.

A támadások hajnali 1 és 3 óra között voltak a HU-GO rendszerében. Ezalatt a társaság üzemszünetet rendelt el, s a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárművek díjmentesen használhatták a teljes díjköteles úthálózatot. Az üzemszünet 3 órakor véget ért, de azóta már egy újabb tart: az Állami Autópálya Kezelő Zrt. 7.30-10.00 óráig újabb szünetet rendelt el.
 
Hajnalban a kijelölt és jogosult állami szervek megkezdték a vizsgálatot. A használatarányos útdíjat (e-útdíjat) július 1-jétől, azaz hétfőtől kell fizetni a magyar gyorsforgalmi és főutakon a 3,5 tonnánál nehezebb teherautóknak.

Mennyit kell fizetni?

A kéttengelyes teherautóknak a gyorsforgalmi úton 49,90 forintot, míg a főúton 21,23 forintot kell fizetniük egy kilométerért. A háromtengelyes teherautónál ez az összeg 70,02 és 36,75 forint, a négytengelyes kamionnál pedig 108,38, illetve 67,60 forint. A “C” környezetvédelmi kategóriás két- és háromtengelyes járműveknél 1,15, míg a négytengelyeseknél pedig 1,2 lesz a szorzó. A “B” környezetvédelmi besorolású motorral rendelkező haszonjárműveknél az üzembentartók a két- és háromtengelyesek 0,85-os, míg a négytengelyesek 0,8-es szorzóval kalkulálhatnak.

Nem bízzák a kamionosok belátására, hogy fizetnek-e, 95 új járművel kezdik meg a munkát az ellenőrző egységek. A kormány 75 milliárdos bevételt remél fél év alatt az új rendszertől.

(Forrás: MTI, Vezess.hu)

Kommentek

  • HakapesziM

    Ja hekkerek miatt. Ha egyszer nem működik még rendesen, akkor nem működik. Egyik üzemszünet a másik után. Hogy ebből mekkora káosz lesz, melegágya a büntetéseknek. Mindenki arról ugatott hetek, hónapok óta, hogy nincs előkészítve rendesen. Annak idején, mikor a németek bevezették, vagy másfél évet csúszott technikai problémák miatt, addig ingyen jártunk.
    Beruházni nem akarnak, de a bevétel kéne. Gratulálok, kb. erre is számítottunk.

  • Kempelen10.

    Na látod, a szétsztárolt németeknek se ment, pedig ott van lóvé dögivel. Tehát mi a németekhez hasonló színvonalon vezettük be az útdíjat, ha fényesre nyalod a seggüket, akkor ennek is örülj.

  • HakapesziM

    Kempelen10: Ugye nehezen érted? A német rendszer készen volt, de mivel nem működött zökkenőmentesen, lemondtak a bevételről, s egy bő évig tesztelték és akkor vezették be élesben, mikor már rendesen működött. Ott 12 ezer kilométer az autópályák hossza. Nem vezettük be hasonló színvonalon. Van ilyen rendszer sok országban már hosszú évek óta. A bevezetéskor sehol sem volt fennakadás. Nálunk van.

  • ,L Rómeo

    büntesék a kamionokat mer utájjuk öket mer nagyok és nem tudunk tőlük szórakozni hétvégén az utakon!
    miatuk nem kátyus az út nyugaton és miatuk kátyus ithon!
    mer kormányelenesek!
    ha nem működik a rencer akoris jogos a büntetés!

  • ,L Rómeo

    és működik a rencer csak a kamionos hekkerek rááltak!
    mobiltelefonnal sztem!

  • husky

    Ez csak kamu a totális leégés álcázása. Igyál meg egyet és fogd rá a nyuszira… ugy szar ahogy van, 2 hét alatt E-útdíj? a Németek is fél évig tesztelték! Minek ez a marha erőltetett hülye menet??
    Amúgy meg ostóbák tervezték, mert egy 5-6 tonnás kisteher is annyit fizet 5-6 raklappal, mint egy 18 tonnás 18 raklappal, mert MINDKETTŐ 2 TEGNELYES! És a fuvardíj meg a fenntartási költésge, vagy lízingdíj??? Hányszorosa is…
    És az Euro III meg az EEV hogy is van azonos díjszabással???
    Na még egy baromság.
    Anno a kamionstoppot is bevezettük, nyugat-majmolással, csak éppen kamionparkolók nem voltak!

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.