Hekkerek miatt nincs útdíjfizetés

Túlterheléses támadás miatt jelenleg sem kell fizetni

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.07.01. 09.00

Túlterheléses támadások érték az elektronikus útdíj informatikai rendszerét hétfő hajnalban. Két órán keresztül szünetelt a díjfizetés, majd reggel újabb szünetet rendeltek el.

A támadások hajnali 1 és 3 óra között voltak a HU-GO rendszerében. Ezalatt a társaság üzemszünetet rendelt el, s a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárművek díjmentesen használhatták a teljes díjköteles úthálózatot. Az üzemszünet 3 órakor véget ért, de azóta már egy újabb tart: az Állami Autópálya Kezelő Zrt. 7.30-10.00 óráig újabb szünetet rendelt el.
 
Hajnalban a kijelölt és jogosult állami szervek megkezdték a vizsgálatot. A használatarányos útdíjat (e-útdíjat) július 1-jétől, azaz hétfőtől kell fizetni a magyar gyorsforgalmi és főutakon a 3,5 tonnánál nehezebb teherautóknak.

Mennyit kell fizetni?

A kéttengelyes teherautóknak a gyorsforgalmi úton 49,90 forintot, míg a főúton 21,23 forintot kell fizetniük egy kilométerért. A háromtengelyes teherautónál ez az összeg 70,02 és 36,75 forint, a négytengelyes kamionnál pedig 108,38, illetve 67,60 forint. A “C” környezetvédelmi kategóriás két- és háromtengelyes járműveknél 1,15, míg a négytengelyeseknél pedig 1,2 lesz a szorzó. A “B” környezetvédelmi besorolású motorral rendelkező haszonjárműveknél az üzembentartók a két- és háromtengelyesek 0,85-os, míg a négytengelyesek 0,8-es szorzóval kalkulálhatnak.

Nem bízzák a kamionosok belátására, hogy fizetnek-e, 95 új járművel kezdik meg a munkát az ellenőrző egységek. A kormány 75 milliárdos bevételt remél fél év alatt az új rendszertől.

(Forrás: MTI, Vezess.hu)

Kommentek

  • HakapesziM

    Ja hekkerek miatt. Ha egyszer nem működik még rendesen, akkor nem működik. Egyik üzemszünet a másik után. Hogy ebből mekkora káosz lesz, melegágya a büntetéseknek. Mindenki arról ugatott hetek, hónapok óta, hogy nincs előkészítve rendesen. Annak idején, mikor a németek bevezették, vagy másfél évet csúszott technikai problémák miatt, addig ingyen jártunk.
    Beruházni nem akarnak, de a bevétel kéne. Gratulálok, kb. erre is számítottunk.

  • Kempelen10.

    Na látod, a szétsztárolt németeknek se ment, pedig ott van lóvé dögivel. Tehát mi a németekhez hasonló színvonalon vezettük be az útdíjat, ha fényesre nyalod a seggüket, akkor ennek is örülj.

  • HakapesziM

    Kempelen10: Ugye nehezen érted? A német rendszer készen volt, de mivel nem működött zökkenőmentesen, lemondtak a bevételről, s egy bő évig tesztelték és akkor vezették be élesben, mikor már rendesen működött. Ott 12 ezer kilométer az autópályák hossza. Nem vezettük be hasonló színvonalon. Van ilyen rendszer sok országban már hosszú évek óta. A bevezetéskor sehol sem volt fennakadás. Nálunk van.

  • ,L Rómeo

    büntesék a kamionokat mer utájjuk öket mer nagyok és nem tudunk tőlük szórakozni hétvégén az utakon!
    miatuk nem kátyus az út nyugaton és miatuk kátyus ithon!
    mer kormányelenesek!
    ha nem működik a rencer akoris jogos a büntetés!

  • ,L Rómeo

    és működik a rencer csak a kamionos hekkerek rááltak!
    mobiltelefonnal sztem!

  • husky

    Ez csak kamu a totális leégés álcázása. Igyál meg egyet és fogd rá a nyuszira… ugy szar ahogy van, 2 hét alatt E-útdíj? a Németek is fél évig tesztelték! Minek ez a marha erőltetett hülye menet??
    Amúgy meg ostóbák tervezték, mert egy 5-6 tonnás kisteher is annyit fizet 5-6 raklappal, mint egy 18 tonnás 18 raklappal, mert MINDKETTŐ 2 TEGNELYES! És a fuvardíj meg a fenntartási költésge, vagy lízingdíj??? Hányszorosa is…
    És az Euro III meg az EEV hogy is van azonos díjszabással???
    Na még egy baromság.
    Anno a kamionstoppot is bevezettük, nyugat-majmolással, csak éppen kamionparkolók nem voltak!

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.