Hekkerek miatt nincs útdíjfizetés

Túlterheléses támadás miatt jelenleg sem kell fizetni

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.07.01. 09.00

Túlterheléses támadások érték az elektronikus útdíj informatikai rendszerét hétfő hajnalban. Két órán keresztül szünetelt a díjfizetés, majd reggel újabb szünetet rendeltek el.

A támadások hajnali 1 és 3 óra között voltak a HU-GO rendszerében. Ezalatt a társaság üzemszünetet rendelt el, s a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárművek díjmentesen használhatták a teljes díjköteles úthálózatot. Az üzemszünet 3 órakor véget ért, de azóta már egy újabb tart: az Állami Autópálya Kezelő Zrt. 7.30-10.00 óráig újabb szünetet rendelt el.
 
Hajnalban a kijelölt és jogosult állami szervek megkezdték a vizsgálatot. A használatarányos útdíjat (e-útdíjat) július 1-jétől, azaz hétfőtől kell fizetni a magyar gyorsforgalmi és főutakon a 3,5 tonnánál nehezebb teherautóknak.

Mennyit kell fizetni?

A kéttengelyes teherautóknak a gyorsforgalmi úton 49,90 forintot, míg a főúton 21,23 forintot kell fizetniük egy kilométerért. A háromtengelyes teherautónál ez az összeg 70,02 és 36,75 forint, a négytengelyes kamionnál pedig 108,38, illetve 67,60 forint. A “C” környezetvédelmi kategóriás két- és háromtengelyes járműveknél 1,15, míg a négytengelyeseknél pedig 1,2 lesz a szorzó. A “B” környezetvédelmi besorolású motorral rendelkező haszonjárműveknél az üzembentartók a két- és háromtengelyesek 0,85-os, míg a négytengelyesek 0,8-es szorzóval kalkulálhatnak.

Nem bízzák a kamionosok belátására, hogy fizetnek-e, 95 új járművel kezdik meg a munkát az ellenőrző egységek. A kormány 75 milliárdos bevételt remél fél év alatt az új rendszertől.

(Forrás: MTI, Vezess.hu)

Kommentek

  • HakapesziM

    Ja hekkerek miatt. Ha egyszer nem működik még rendesen, akkor nem működik. Egyik üzemszünet a másik után. Hogy ebből mekkora káosz lesz, melegágya a büntetéseknek. Mindenki arról ugatott hetek, hónapok óta, hogy nincs előkészítve rendesen. Annak idején, mikor a németek bevezették, vagy másfél évet csúszott technikai problémák miatt, addig ingyen jártunk.
    Beruházni nem akarnak, de a bevétel kéne. Gratulálok, kb. erre is számítottunk.

  • Kempelen10.

    Na látod, a szétsztárolt németeknek se ment, pedig ott van lóvé dögivel. Tehát mi a németekhez hasonló színvonalon vezettük be az útdíjat, ha fényesre nyalod a seggüket, akkor ennek is örülj.

  • HakapesziM

    Kempelen10: Ugye nehezen érted? A német rendszer készen volt, de mivel nem működött zökkenőmentesen, lemondtak a bevételről, s egy bő évig tesztelték és akkor vezették be élesben, mikor már rendesen működött. Ott 12 ezer kilométer az autópályák hossza. Nem vezettük be hasonló színvonalon. Van ilyen rendszer sok országban már hosszú évek óta. A bevezetéskor sehol sem volt fennakadás. Nálunk van.

  • ,L Rómeo

    büntesék a kamionokat mer utájjuk öket mer nagyok és nem tudunk tőlük szórakozni hétvégén az utakon!
    miatuk nem kátyus az út nyugaton és miatuk kátyus ithon!
    mer kormányelenesek!
    ha nem működik a rencer akoris jogos a büntetés!

  • ,L Rómeo

    és működik a rencer csak a kamionos hekkerek rááltak!
    mobiltelefonnal sztem!

  • husky

    Ez csak kamu a totális leégés álcázása. Igyál meg egyet és fogd rá a nyuszira… ugy szar ahogy van, 2 hét alatt E-útdíj? a Németek is fél évig tesztelték! Minek ez a marha erőltetett hülye menet??
    Amúgy meg ostóbák tervezték, mert egy 5-6 tonnás kisteher is annyit fizet 5-6 raklappal, mint egy 18 tonnás 18 raklappal, mert MINDKETTŐ 2 TEGNELYES! És a fuvardíj meg a fenntartási költésge, vagy lízingdíj??? Hányszorosa is…
    És az Euro III meg az EEV hogy is van azonos díjszabással???
    Na még egy baromság.
    Anno a kamionstoppot is bevezettük, nyugat-majmolással, csak éppen kamionparkolók nem voltak!

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.