A támadások hajnali 1 és 3 óra között voltak a HU-GO rendszerében. Ezalatt a társaság üzemszünetet rendelt el, s a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárművek díjmentesen használhatták a teljes díjköteles úthálózatot. Az üzemszünet 3 órakor véget ért, de azóta már egy újabb tart: az Állami Autópálya Kezelő Zrt. 7.30-10.00 óráig újabb szünetet rendelt el.
 
Hajnalban a kijelölt és jogosult állami szervek megkezdték a vizsgálatot. A használatarányos útdíjat (e-útdíjat) július 1-jétől, azaz hétfőtől kell fizetni a magyar gyorsforgalmi és főutakon a 3,5 tonnánál nehezebb teherautóknak.

Mennyit kell fizetni?

A kéttengelyes teherautóknak a gyorsforgalmi úton 49,90 forintot, míg a főúton 21,23 forintot kell fizetniük egy kilométerért. A háromtengelyes teherautónál ez az összeg 70,02 és 36,75 forint, a négytengelyes kamionnál pedig 108,38, illetve 67,60 forint. A “C” környezetvédelmi kategóriás két- és háromtengelyes járműveknél 1,15, míg a négytengelyeseknél pedig 1,2 lesz a szorzó. A “B” környezetvédelmi besorolású motorral rendelkező haszonjárműveknél az üzembentartók a két- és háromtengelyesek 0,85-os, míg a négytengelyesek 0,8-es szorzóval kalkulálhatnak.

Nem bízzák a kamionosok belátására, hogy fizetnek-e, 95 új járművel kezdik meg a munkát az ellenőrző egységek. A kormány 75 milliárdos bevételt remél fél év alatt az új rendszertől.

(Forrás: MTI, Vezess.hu)