A Tremor szó remegést, morajlást, néha földrengést jelent az angolban, de Tremors volt a címe a magyarul rendkívül szabadon fordítva “Ahová lépek, szörny terem” című mókás B-kategóriás horrorvígjáték-sorozatnak is. A sivatagi talaj alatt közlekedő emberevő szörnyek elöl ugyan nehéz lenne elmenekülni a kifejezetten aszfaltra szánt új Ford F150 modellel (a filmben egy Jeep Gladiatort használtak erre főhősök), de az elnevezés azért találó.

A 2014-es Tremor modellt Detroitban mutatta be a nagyközönségnek a Ford. A 2014-es F-150 Tremort olyan vevőknek szánja a gyártó a hihetetlenül pörgő, idén 20 százalék feletti eladás-növekedést elérő amerikai pickup-piacon, akik egyáltalán nem gondolkodnak szénagyűjtésben és trágyahordásban, szinte kizárólag aszfalton szándékoznak használni kisteherautójukat. Mondjuk gumifüstöltetésre.

Morajlás, remegés, földrengés a tremor szó jelentése

A 4,1-es végáttétel a legrövidebb az F150 sorozatban, kimondottan erőteljes gyorsításokra, látványos rajtokra való a gyári közlemény szerint. A rövid kabinos, rövid tengelytávú Tremor tehát amolyan sportmodell a pickupok között.

Hogy még paradoxabb legyen az autó, a gyártó a 365 lóerős, 570 Nm nyomatékú turbós benzinmotorról azt állítja, hogy takarékosabb, környezetbarátabb, mintha klasszikus V8-cal adná a kocsit. No persze.

Váltókar a padlón: amerikai szemmel nézve ez akkor is sportautósnak számít, ha az a váltó különben automata


Húszcolos, alacsony oldalfalú sportgumik, különleges díszítőelemek, vörös betűs feliratok dobják fel a mezei F150-dizájnt a Tremor kivitelben. A kabinban Alcantara-kárpitbetétes, kagylósabb ülések, szálcsiszolt dekorelemek, vörössel varrt fekete bőrkárpitok jelzik: ez a teherautó egyfajta platós Mustangnak készült.

A látványos autózás kedvéért akár hátsó-, akár összkerékhajtású a Tremor, a hátsó tengelyen önzáró difi segíti a kilinccsel előre-üzemmódot. Hat hengerrel nyolc helyett, a Föld megmentéséért.

Fura hely ez az Amerika.