Elindult a kamionosok regisztrációja

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.06.25. 10.00

Megkezdődött az ügyfélregisztráció az Elektronikus Útdíjszedési Rendszerben. Júliustól fizetniük kell a teherautóknak az úthasználatért.

Hétfő délutántól regisztrálhatnak az Elektronikus Útdíjszedési Rendszerben (HU-GO) a szerződni kívánó fuvarozók – közölte a rendszert működtető Állami Autópálya Kezelő (ÁAK).

A regisztráció során először az ügyfél jelszót választ, majd megadja a személyes – céges – adatait, és megválaszthatja a kapcsolattartás nyelvét is. Ezt követi a jármű adatainak megadása, ami azért fontos, mert a jármű tengelyszáma és a motor környezetvédelmi besorolása határozza meg az útdíjat.

Ezután az ügyfélnek el kell fogadnia az általános szerződési feltételeket (ÁSZF). Ez meghatározza az ÁAK – a megtett úttal arányos – elektronikus díjszedési rendszerének igénybevételéhez nyújtott szolgáltatások általános feltételeit.

Az ÁSZF megismétli a díjfizetéssel kapcsolatos törvényi és végrehajtási rendeleti szabályokat, valamint közli a díjfizetés részletes előírásait is.

Az ÁAK ügyfélszolgálatain az ügyintézők segítségével is lehet on-line regisztrálni.

Hogyan lehet fizetni?

Úthasználati jogosultságot viszonylati jegy megváltásával vagy fedélzeti eszköz használatával lehet szerezni. Aki viszonylati jegyet akar vásárolni, ezt megteheti regisztráció nélkül, egy adatlap kitöltésével is. Ha regisztrál, akkor az egyedi folyószámláján biztosítania kell az útdíj megfizetéséhez szükséges fedezetet.

Aki fedélzeti eszközt használ, annak mindenképpen regisztrálnia kell. Aki már rendelkezik fedélzeti eszközzel, illetve akinek ezt az egyetemes útdíjszolgáltató biztosítja, annak az egyedi folyószámláján ott kell állnia az útdíj fedezetének.  

Az utólagos útdíjfizetés lehetőségét az egyetemes útdíjszolgáltató írásbeli szerződés megkötésével biztosítja. Ezt az ÁAK ügyfélszolgálatain személyesen vagy az ÁAK értékesítési osztályán postán lehet kezdeményezni.

Mennyit kell fizetni?

A kéttengelyes teherautóknak a gyorsforgalmi úton 49,90 forintot, míg a főúton 21,23 forintot kell fizetniük egy kilométerért. A háromtengelyes teherautónál ez az összeg 70,02 és 36,75 forint, a négytengelyes kamionnál pedig 108,38, illetve 67,60 forint. A “C” környezetvédelmi kategóriás két- és háromtengelyes járműveknél 1,15, míg a négytengelyeseknél pedig 1,2 lesz a szorzó. A “B” környezetvédelmi besorolású motorral rendelkező haszonjárműveknél az üzembentartók a két- és háromtengelyesek 0,85-os, míg a négytengelyesek 0,8-es szorzóval kalkulálhatnak.

Nem bízzák a kamionosok belátására, hogy fizetnek-e, 95 új járművel kezdik meg a munkát az ellenőrző egységek. A kormány 75 milliárdos bevételt remél fél év alatt az új rendszertől.

Forrás: MTI

Kommentek

  • HakapesziM

    Viszonylati jegyhez adatlap? He? Majd ott körmöli Hegyeshalmon a sok török arkadas az űrlapot, most mit, meg hova? De jó, hogy szabin vagyok, remélem feloszlik a sor a határokon mire dolgozni fogok. Már meg is indult a kamionok regisztrációja. Jobb később, mint soha.
    Persze, ellenőrék már dörzsölik a tenyerüket, így van ez jól, ez Magyarország.

  • ,L Rómeó

    magyarország jóltejjesít.
    ebenis világelsők leszünk európában.dijjakban.
    és a lekszigorubak böntetésben.
    jolvan ez igy, ugye kempelen, utájjuk a kamiont ami felveri a vizet miközben haszontalanul lófrál miközben mi motoroznánk keftellésből holidayval.

  • 561

    Ejnye L Rómeó hogy te milyen izéé vagy!Bántod őket pedig olyan jó így hogy ,kormányunk.aak-ánk minden beruházástól mentesen szedi a pénzt köztes szolgáltatokkal (csekély 5% díjazásért legalább nekik megéri)milyen jó hogy még a rendszer,díj tételek sehol nem voltak de már tudtuk mennyi lesz a bünti és hogy hányszor lesz bünti,milyen jó hogy a nehezen be indult rendszer(bocsi de ez a rendszer szó ide nem illik ezért továbbiakban szar -nak hívom) szóval ez a szar nem ismeri a pótkocsit sem mint fogalmat sem mint díj tétel-kategóriát(nem baj van bünti tétel reá)azon kívül az eurót mint fizető eszközt sem tudja hová tenni eme nagy világban.Neki ugrok még egyszer hátha sikerül ,csak az boldogít hogy ,tudom máshol ezt úgy csinálták(SK,A stb)hogy , a határon meg lehet venni a készüléket (jelképes összegért nem 59 990ft-ért)majd jelképes kaució(amit vissza adnak ha már nem használjuk az OBUT,GO-BOXOT,pREMIDET, MYTOT stb)majd ott a helyszínen feltöltöm(interneten is lehet)pénzel és már mehetek is .Vagyis lehet nem én bennem van a baj?Csak azért írtam ennyi záró jeles magyarázatot ha netalán meg jelenne valamelyik nagyon okos lássák ,már én is láttam karón varnyút !!Szép napot!(csak azértis)

  • HakapesziM

    Ráadásul épp most olvastam, ezek a terminálok csak magyarul, angolul, németül “tudnak”. Balkáni, török kollégáink egynémelye segítségre szorul majd. Ez még hagyján, de fizetőeszközként állítólag csak a forintot ismerik. Ez a magyar fuvarozók esetében okoz majd marha nagy fennakadást, mert miután befizette a cehet, megvásárolta a viszonylati jegyét, majd állhat sorba a speditőrnél – aki pl. hajnal 2 – kor személyes sértésnek fogja venni, hogy dolgoztatják – áfás számláért. Cégnév, cím, adószám: Krampács és Kovács és tsa. 2013 Kft, jaj, túl hosszú nem fér ki, na de másként nem fogadja el a könyvelő, bélyegző, fénymásolat, anyja neve tíz példányban stb.

    Nem kellett volna előzőleg körülnézni külországokban, hogyan működik ez a dolog, és aztán bevezetni?

  • ,L Rómeó

    nem!
    mer mi diktálunk és nem csóvál minnket európpa!
    eszt én , kempelen, és holiday is anyiszor mekirrtuk már, de ti nem érrtitek. csak flangáltok az utjainkon!
    és direkt itt dübörögtök meg teszitek tönkre, nyugaton meg óvatossan rugóztok rajta!

  • ,L Rómeó

    fogadok üressen flangáltok it hogy kisebségnek érezzem magam a nagy autótokhoz képest.
    és jól telepakojjátok magatok nagy sújra hogy tönkretegyétek az utat. külföldön bezzeg üresen mentek másként ot hogy nem megy tönkre az ut?
    eu-barát soffőrök! nem csoda hogy utállunk titteket a vezérünkel együt!

  • 561

    Sorry ,de a lényeget el felejtettem !A jelenlegi díj kalkulátor alapját képező térkép program elég hogy is mondjam a sza..l egy testvér.Legyen az viszonylati jegy kategória vagy köztes I-cell es Obus mutatvány.Ha már ilyen fábol vaskarika az egész a leg biztosabb ha köztes szolgáltató által fizetünk ,hadd üssék egymást ha nem passzol valami.Mondjuk az is meg ér egy misét hogy,miért kell nekem havi díjat fizetnem(a nyomkövető szolgáltatás az mint olyan az okés ,de miért én oldjam meg az AAK hiányos infrastruktúráját)és azon kívül még út díjat is.Meg hűség idő,meg készülék,meg beszerelés,meg a rengeteg parkoló hogy pihenhessünk vagy tudjanak bírságolni bennük.

  • ,L Rómeó

    uty felhuztál mint holiday tessókámat aki nem tudott tőlletek zavartalanul szórakozni a motorrjával az utakon ezér ált ki a nyári kamionstop mellet önzetlenül.
    vagy mint kempelen tesókámat mikor vizes let az autója tőlletek.
    szörnyű.
    aszt se tuttam hogy ti 150Ft-ér veszitek a gázolajat!?
    de most hogy töppször mekirták tessókáim hogy fizettetek utdijat(de végre most majd foktok) most rájöttem hogy nektek eddig a gázolaj árában ezsem volt és a főút/pája dijja is mást tartalmazott.
    tehát bisztos 150ft-ér vetétek az olajat!

  • ,L Rómeó

    bocs:
    “de most hogy töppször mekirták tessókáim hogy NEM fizettetek utdijat”

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.