Elindult a kamionosok regisztrációja

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.06.25. 10.00

Megkezdődött az ügyfélregisztráció az Elektronikus Útdíjszedési Rendszerben. Júliustól fizetniük kell a teherautóknak az úthasználatért.

Hétfő délutántól regisztrálhatnak az Elektronikus Útdíjszedési Rendszerben (HU-GO) a szerződni kívánó fuvarozók – közölte a rendszert működtető Állami Autópálya Kezelő (ÁAK).

A regisztráció során először az ügyfél jelszót választ, majd megadja a személyes – céges – adatait, és megválaszthatja a kapcsolattartás nyelvét is. Ezt követi a jármű adatainak megadása, ami azért fontos, mert a jármű tengelyszáma és a motor környezetvédelmi besorolása határozza meg az útdíjat.

Ezután az ügyfélnek el kell fogadnia az általános szerződési feltételeket (ÁSZF). Ez meghatározza az ÁAK – a megtett úttal arányos – elektronikus díjszedési rendszerének igénybevételéhez nyújtott szolgáltatások általános feltételeit.

Az ÁSZF megismétli a díjfizetéssel kapcsolatos törvényi és végrehajtási rendeleti szabályokat, valamint közli a díjfizetés részletes előírásait is.

Az ÁAK ügyfélszolgálatain az ügyintézők segítségével is lehet on-line regisztrálni.

Hogyan lehet fizetni?

Úthasználati jogosultságot viszonylati jegy megváltásával vagy fedélzeti eszköz használatával lehet szerezni. Aki viszonylati jegyet akar vásárolni, ezt megteheti regisztráció nélkül, egy adatlap kitöltésével is. Ha regisztrál, akkor az egyedi folyószámláján biztosítania kell az útdíj megfizetéséhez szükséges fedezetet.

Aki fedélzeti eszközt használ, annak mindenképpen regisztrálnia kell. Aki már rendelkezik fedélzeti eszközzel, illetve akinek ezt az egyetemes útdíjszolgáltató biztosítja, annak az egyedi folyószámláján ott kell állnia az útdíj fedezetének.  

Az utólagos útdíjfizetés lehetőségét az egyetemes útdíjszolgáltató írásbeli szerződés megkötésével biztosítja. Ezt az ÁAK ügyfélszolgálatain személyesen vagy az ÁAK értékesítési osztályán postán lehet kezdeményezni.

Mennyit kell fizetni?

A kéttengelyes teherautóknak a gyorsforgalmi úton 49,90 forintot, míg a főúton 21,23 forintot kell fizetniük egy kilométerért. A háromtengelyes teherautónál ez az összeg 70,02 és 36,75 forint, a négytengelyes kamionnál pedig 108,38, illetve 67,60 forint. A “C” környezetvédelmi kategóriás két- és háromtengelyes járműveknél 1,15, míg a négytengelyeseknél pedig 1,2 lesz a szorzó. A “B” környezetvédelmi besorolású motorral rendelkező haszonjárműveknél az üzembentartók a két- és háromtengelyesek 0,85-os, míg a négytengelyesek 0,8-es szorzóval kalkulálhatnak.

Nem bízzák a kamionosok belátására, hogy fizetnek-e, 95 új járművel kezdik meg a munkát az ellenőrző egységek. A kormány 75 milliárdos bevételt remél fél év alatt az új rendszertől.

Forrás: MTI

Kommentek

  • HakapesziM

    Viszonylati jegyhez adatlap? He? Majd ott körmöli Hegyeshalmon a sok török arkadas az űrlapot, most mit, meg hova? De jó, hogy szabin vagyok, remélem feloszlik a sor a határokon mire dolgozni fogok. Már meg is indult a kamionok regisztrációja. Jobb később, mint soha.
    Persze, ellenőrék már dörzsölik a tenyerüket, így van ez jól, ez Magyarország.

  • ,L Rómeó

    magyarország jóltejjesít.
    ebenis világelsők leszünk európában.dijjakban.
    és a lekszigorubak böntetésben.
    jolvan ez igy, ugye kempelen, utájjuk a kamiont ami felveri a vizet miközben haszontalanul lófrál miközben mi motoroznánk keftellésből holidayval.

  • 561

    Ejnye L Rómeó hogy te milyen izéé vagy!Bántod őket pedig olyan jó így hogy ,kormányunk.aak-ánk minden beruházástól mentesen szedi a pénzt köztes szolgáltatokkal (csekély 5% díjazásért legalább nekik megéri)milyen jó hogy még a rendszer,díj tételek sehol nem voltak de már tudtuk mennyi lesz a bünti és hogy hányszor lesz bünti,milyen jó hogy a nehezen be indult rendszer(bocsi de ez a rendszer szó ide nem illik ezért továbbiakban szar -nak hívom) szóval ez a szar nem ismeri a pótkocsit sem mint fogalmat sem mint díj tétel-kategóriát(nem baj van bünti tétel reá)azon kívül az eurót mint fizető eszközt sem tudja hová tenni eme nagy világban.Neki ugrok még egyszer hátha sikerül ,csak az boldogít hogy ,tudom máshol ezt úgy csinálták(SK,A stb)hogy , a határon meg lehet venni a készüléket (jelképes összegért nem 59 990ft-ért)majd jelképes kaució(amit vissza adnak ha már nem használjuk az OBUT,GO-BOXOT,pREMIDET, MYTOT stb)majd ott a helyszínen feltöltöm(interneten is lehet)pénzel és már mehetek is .Vagyis lehet nem én bennem van a baj?Csak azért írtam ennyi záró jeles magyarázatot ha netalán meg jelenne valamelyik nagyon okos lássák ,már én is láttam karón varnyút !!Szép napot!(csak azértis)

  • HakapesziM

    Ráadásul épp most olvastam, ezek a terminálok csak magyarul, angolul, németül “tudnak”. Balkáni, török kollégáink egynémelye segítségre szorul majd. Ez még hagyján, de fizetőeszközként állítólag csak a forintot ismerik. Ez a magyar fuvarozók esetében okoz majd marha nagy fennakadást, mert miután befizette a cehet, megvásárolta a viszonylati jegyét, majd állhat sorba a speditőrnél – aki pl. hajnal 2 – kor személyes sértésnek fogja venni, hogy dolgoztatják – áfás számláért. Cégnév, cím, adószám: Krampács és Kovács és tsa. 2013 Kft, jaj, túl hosszú nem fér ki, na de másként nem fogadja el a könyvelő, bélyegző, fénymásolat, anyja neve tíz példányban stb.

    Nem kellett volna előzőleg körülnézni külországokban, hogyan működik ez a dolog, és aztán bevezetni?

  • ,L Rómeó

    nem!
    mer mi diktálunk és nem csóvál minnket európpa!
    eszt én , kempelen, és holiday is anyiszor mekirrtuk már, de ti nem érrtitek. csak flangáltok az utjainkon!
    és direkt itt dübörögtök meg teszitek tönkre, nyugaton meg óvatossan rugóztok rajta!

  • ,L Rómeó

    fogadok üressen flangáltok it hogy kisebségnek érezzem magam a nagy autótokhoz képest.
    és jól telepakojjátok magatok nagy sújra hogy tönkretegyétek az utat. külföldön bezzeg üresen mentek másként ot hogy nem megy tönkre az ut?
    eu-barát soffőrök! nem csoda hogy utállunk titteket a vezérünkel együt!

  • 561

    Sorry ,de a lényeget el felejtettem !A jelenlegi díj kalkulátor alapját képező térkép program elég hogy is mondjam a sza..l egy testvér.Legyen az viszonylati jegy kategória vagy köztes I-cell es Obus mutatvány.Ha már ilyen fábol vaskarika az egész a leg biztosabb ha köztes szolgáltató által fizetünk ,hadd üssék egymást ha nem passzol valami.Mondjuk az is meg ér egy misét hogy,miért kell nekem havi díjat fizetnem(a nyomkövető szolgáltatás az mint olyan az okés ,de miért én oldjam meg az AAK hiányos infrastruktúráját)és azon kívül még út díjat is.Meg hűség idő,meg készülék,meg beszerelés,meg a rengeteg parkoló hogy pihenhessünk vagy tudjanak bírságolni bennük.

  • ,L Rómeó

    uty felhuztál mint holiday tessókámat aki nem tudott tőlletek zavartalanul szórakozni a motorrjával az utakon ezér ált ki a nyári kamionstop mellet önzetlenül.
    vagy mint kempelen tesókámat mikor vizes let az autója tőlletek.
    szörnyű.
    aszt se tuttam hogy ti 150Ft-ér veszitek a gázolajat!?
    de most hogy töppször mekirták tessókáim hogy fizettetek utdijat(de végre most majd foktok) most rájöttem hogy nektek eddig a gázolaj árában ezsem volt és a főút/pája dijja is mást tartalmazott.
    tehát bisztos 150ft-ér vetétek az olajat!

  • ,L Rómeó

    bocs:
    “de most hogy töppször mekirták tessókáim hogy NEM fizettetek utdijat”

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.