Új ellenőrzőegységek az utakon

Rámegy a nemfizetőkre az állam

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.06.21. 17.00

Átadták az Állami Autópálya Kezelő és az Országos Rendőr-főkapitányság új e-útdíj ellenőrző gépjárműveit. Jövő hétfőn indul a regisztráció az útdíj-rendszerbe.

95 új járművet – hivatalosan “ellenőrző egységet” – adtak át pénteken, amelyekkel a július elsejétől induló e-útdíj rendszerben az ellenőrzést és a bírságolást végzik.

Az e-útdíj rendszerben az autópálya-kezelő 45 új mobil ellenőrző egysége segíti majd a díjköteles úthálózat folyamatos ellenőrzését, a hatósági feladatok támogatását. A jogosulatlan úthasználókkal szembeni fellépés a rendőrség feladata lesz. A szervezet ennek érdekében 50 mobil bírságoló egységet kapott.

Kibédi-Varga Lajos, az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) e-útdíj ügyekben illetékes szóvivője elmondta, hogy jövő hétfőn, vagyis június 24-én elindul az e-útdíj regisztráció, az elektronikus útdíjszedési rendszerről tájékoztató honlap a http://www.hu-go.hu címen már működik.

A weboldalon lehet tájékozódni a díjköteles szakaszokról, a fedélzeti eszközökről, és díjkalkulátor is segíti a fuvarozókat – mondta a szóvivő.

Forrás: MTI

Kommentek

  • HakapesziM

    Hála Istennek…Most, hogy – előre tudtuk – csapnivalóan készítették elő az egészet, lehet végre büntetni. Ez megy nekik.

  • husky

    Bunkó, hozzá nem értő kormány. Németországban csak a tesztelés folyt fél évig, előtte legalább 1 éveig tervezték, hogyan is kellene kialakítani az egészet. Más részről miért ilyen pofátlan érdeksérőt a rendszer, hogy Euro III-tól egységes??? És az Euro V, az EEV meg Euro VI? És ha hibrid teherautót veszek?

  • Gothic

    Ha belegondolok, hogy milyen mértékben teszik tönkre útjainkat a kamionok, hogy mennyi balesetet okoznak, ( érdekes, hogy régen működött a vasúti szállítás ) talán nem is lenne olyan probléma az útdíj nagymértékű emelése. Kérdésem az, hogy a bevételt vajon mire költik mert bizony kíváncsi lennék arra, hogy mikor lesznek gödörmentes útjaink amik nem tennék tönkre autóinkat és nem okoznának baleseteket?!!

  • Gothic

    Ja. Nem csak a kormányt ( a Fideszt ) kellene szidni, hanem javaslatokat adni arra, hogy milyen módon tegyük helyre azt a pusztítást amit az elmúlt 8 évben tett az MSZP.-s kormány?

  • csumi

    Az állam kaszát lassan szétlopták, / 20 év alatt mind válogatás nélkül. / tehát kellenek a bírságok és az adók.. Rohadt egy szemlélet amit csinálnak. Aki egy kicsit is bele lát természetesen ezzel minden emelkedni fog,és mindenki fizeti a pluszt csak hogy lehessen újra lopni. Itt a fuvarozok már nem bírnak több terhet ,de lassan az emberek se.

  • 561

    Gothic,aztán mikor néztél vagy olvastál utóljára “baleseti statisztikákat”pintér maffia vezéred szerint is a kamionok mindössze 8.9%okozzák a baleseteknek.Miért csak nálunk teszik tönkre az utakat a kamionok(próbálj meg meg hazudtolni 1991 óta kamionozok)talán nem kéne előtte megtanulni utakat építeni,Aztán nem unalmas még az MSZP-zés MERT EDDIGI NYOMORULT 3 ÉVETEKBEN csak loptatok ,hazudtatok,mutyiztatok stb.A régi vasúti szállítás után azért nem ártana utána olvasni ha ezzel végeztél olvas utána milyen feltételei vannak annak hogy egy áru-termék a lehető leg kevésbé legyen költség és idő érzékeny.A rablás talán első jele az hogy,3,5 tonna felett mindenki fizet!!!!ember fejlett és stabil gazdasággal rendelkező Országok is csak 7,5-12 tonnától fizettetnek,aztán még talán az EU,EK,EGK Országai közül második leg drágább díjjal mi van,ja és megint csak “hungarikum” a köztes adat szolgáltató mint TÉNYLEGESEN valamit csináló társaság mert ugye nálunk mi van kész vagy mi van ki építve segítek:a szankciókhoz szükséges temérdek kocsi ezekhez a megfelelő büntetési tételek(3évre előre)aztán van még egy üres büdzsé üres pénztárcával így kell ezt!!Végezetül VÖLNER Pál SZAVAI VÁLASZA a következő kérdésre amit az aak road shovján tettünk fel neki szóval “tudjuk hogy ,aránytalanúl nagy terhet ró a FUVAROZÓKRA AZ e ÚT DÍJ MÉRTÉKE de a koncessziós autó pályák üzemeltetőinek a 2010ben ki fizetett 55 milliárd forint rendelkezésre állási díjként fizetett összeg az idén ez már 100milliárd forint ,és az egyelőre még mindig fennálló túlzott deficit eljárás is nehezíti az Ország gazdasági helyzetét” kérdem én NEKEM MI KÖZÖM EHHEZZ??????

  • menőmanó

    Gothic
    Én meg arra lennék kíváncsi, hogy a hozzád hasonló beszűkült látókörű droidoknak mikor gyúl fény a sötét agyában.

  • Kempelen10.

    És a cigányoknak is kurva kevés segélyt adnak! Ezért lopnak azok. Több pénzt kell nekik adni, és akkor Rómeó napi 24 órában írhat majd ide, de jó lenne!

  • Kempelen10.

    Azt olvastam ma, hogy elhalasztják a bevezetést. Szerintem egyébként nincs ezzel gond.

  • Kempelen10.

    561 Szebb Jövőt!
    A túzott deficit eljárást azoktól kéne Völlner bajtársnak nagyon hangosan kérdezgetnie, akik miatt oda kerültünk!
    Ha felvesszük a csíkos kendőt bajtárs, attól még lássunk, mert az jó!

  • PluginHibrid

    Ja így már 1értelmű miért olyan Kempi mint amilyen….

  • ,L Rómeó

    igen kempelen tessókám, nekünk narancsos kisepségnek több segéj kéne. te is keveseled?
    de vezérünktől nem várom ő már mindenét odaatta, inkáb fizesék a kamijonosok!
    szerintemis igy jó ez!

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.