Amíg lakóautóval, emeletes busszal vagy homlokrakodóval neki nem fut valaki a Nürburgring húsz kilométeres északi körének, a kishaszonjárművek jelentik az üdítően őrült alternatívát a versenypályán a rengeteg kupé és sportlimuzin ellenében. 

Ez a műfaj sem mondható persze általánosnak, sőt, igazából egyetlen emlékezetes furgon-körről tudunk, amit még 2004-ben futott meg a kiváló helyismerettel rendelkező Sabrine Schmitz egy Ford Transittal. 
Akkori 10 perc 8 másodperces rekordja a közelmúltig érintetlen maradt – talán azért, mert senki nem ambicionálta igazából a furgonos versenyzést. 
A VW-re szakosodott Revo tuningcég most mégis úgy döntött, ideje megmutatni a világnak, hogy igenis van (értitek: van) spiritusz a németekben. 
Fogtak egy T5-ös Transportert, és annak kétliteres, duplaturbós motorját a gyári 180-ról 220 lóerősre csiszolták – ehhez a vezérlés átírásán túl egyedi kipufogót és kombinált olaj- és töltőlevegő-hűtőt építettek be. 
Izmos motorhoz stabil futómű dukál: Bilstein rugóstagokat, közútra homologizált Dunlop Direzza sportgumikat (235/40 R18 méretben) szereltek az autó alá. Az autó ezzel a felkészítéssel 9 perc 57,36 másodperc alatt járta meg a nagykört, ami nem csak tíz másodperccel jobb az eddigi rekordnál, hiszen utóbbit egy másfél kilométerrel rövidebb szakaszon futották meg – azon a rövidített távon 9:22 volt a VW részideje
A felkészített Transportert a szintén Nürburgring-specialista Dale Thomas vezette; szerinte az autó kifejezetten élvezetesen vezethető, kezes és jól irányítható.
Igazi rekorddöntésről persze nem beszélhetünk ebben az esetben, hiszen az említett Ford Transit teljesen gyári állapotú, míg ez a VW tuningolt volt, ráadásul a Nürburgring adminisztrációja nem jegyzi külön a könnyű haszonjárműveket – ettől függetlenül elismerésre méltó teljesítmény már az is, hogy egyben körbeért a pályán a nem oda való jármű.