Nincs ennél gyorsabb furgon

Transporter-rekord a Nordschleifén

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.21. 09.00

Tíz percen belül futotta meg a Nürburgring mértékadó nagykörét a Volkswagen T5 – igaz, nem teljesen gyári állapotban.

Amíg lakóautóval, emeletes busszal vagy homlokrakodóval neki nem fut valaki a Nürburgring húsz kilométeres északi körének, a kishaszonjárművek jelentik az üdítően őrült alternatívát a versenypályán a rengeteg kupé és sportlimuzin ellenében. 

Ez a műfaj sem mondható persze általánosnak, sőt, igazából egyetlen emlékezetes furgon-körről tudunk, amit még 2004-ben futott meg a kiváló helyismerettel rendelkező Sabrine Schmitz egy Ford Transittal. 
Akkori 10 perc 8 másodperces rekordja a közelmúltig érintetlen maradt – talán azért, mert senki nem ambicionálta igazából a furgonos versenyzést. 
A VW-re szakosodott Revo tuningcég most mégis úgy döntött, ideje megmutatni a világnak, hogy igenis van (értitek: van) spiritusz a németekben. 
Fogtak egy T5-ös Transportert, és annak kétliteres, duplaturbós motorját a gyári 180-ról 220 lóerősre csiszolták – ehhez a vezérlés átírásán túl egyedi kipufogót és kombinált olaj- és töltőlevegő-hűtőt építettek be. 
Izmos motorhoz stabil futómű dukál: Bilstein rugóstagokat, közútra homologizált Dunlop Direzza sportgumikat (235/40 R18 méretben) szereltek az autó alá. Az autó ezzel a felkészítéssel 9 perc 57,36 másodperc alatt járta meg a nagykört, ami nem csak tíz másodperccel jobb az eddigi rekordnál, hiszen utóbbit egy másfél kilométerrel rövidebb szakaszon futották meg – azon a rövidített távon 9:22 volt a VW részideje
A felkészített Transportert a szintén Nürburgring-specialista Dale Thomas vezette; szerinte az autó kifejezetten élvezetesen vezethető, kezes és jól irányítható.
Igazi rekorddöntésről persze nem beszélhetünk ebben az esetben, hiszen az említett Ford Transit teljesen gyári állapotú, míg ez a VW tuningolt volt, ráadásul a Nürburgring adminisztrációja nem jegyzi külön a könnyű haszonjárműveket – ettől függetlenül elismerésre méltó teljesítmény már az is, hogy egyben körbeért a pályán a nem oda való jármű.

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.