Nincs ennél gyorsabb furgon

Transporter-rekord a Nordschleifén

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.21. 09.00

Tíz percen belül futotta meg a Nürburgring mértékadó nagykörét a Volkswagen T5 – igaz, nem teljesen gyári állapotban.

Amíg lakóautóval, emeletes busszal vagy homlokrakodóval neki nem fut valaki a Nürburgring húsz kilométeres északi körének, a kishaszonjárművek jelentik az üdítően őrült alternatívát a versenypályán a rengeteg kupé és sportlimuzin ellenében. 

Ez a műfaj sem mondható persze általánosnak, sőt, igazából egyetlen emlékezetes furgon-körről tudunk, amit még 2004-ben futott meg a kiváló helyismerettel rendelkező Sabrine Schmitz egy Ford Transittal. 
Akkori 10 perc 8 másodperces rekordja a közelmúltig érintetlen maradt – talán azért, mert senki nem ambicionálta igazából a furgonos versenyzést. 
A VW-re szakosodott Revo tuningcég most mégis úgy döntött, ideje megmutatni a világnak, hogy igenis van (értitek: van) spiritusz a németekben. 
Fogtak egy T5-ös Transportert, és annak kétliteres, duplaturbós motorját a gyári 180-ról 220 lóerősre csiszolták – ehhez a vezérlés átírásán túl egyedi kipufogót és kombinált olaj- és töltőlevegő-hűtőt építettek be. 
Izmos motorhoz stabil futómű dukál: Bilstein rugóstagokat, közútra homologizált Dunlop Direzza sportgumikat (235/40 R18 méretben) szereltek az autó alá. Az autó ezzel a felkészítéssel 9 perc 57,36 másodperc alatt járta meg a nagykört, ami nem csak tíz másodperccel jobb az eddigi rekordnál, hiszen utóbbit egy másfél kilométerrel rövidebb szakaszon futották meg – azon a rövidített távon 9:22 volt a VW részideje
A felkészített Transportert a szintén Nürburgring-specialista Dale Thomas vezette; szerinte az autó kifejezetten élvezetesen vezethető, kezes és jól irányítható.
Igazi rekorddöntésről persze nem beszélhetünk ebben az esetben, hiszen az említett Ford Transit teljesen gyári állapotú, míg ez a VW tuningolt volt, ráadásul a Nürburgring adminisztrációja nem jegyzi külön a könnyű haszonjárműveket – ettől függetlenül elismerésre méltó teljesítmény már az is, hogy egyben körbeért a pályán a nem oda való jármű.

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.