Luxusbusz bicikliseknek

Van Hool Acron TX16

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.06.20. 12.00

Forgalomba állt a belga biciklis csapat, a Lotto Belisol új Van Hool turistabusza. A belga gyártó korábban már Bajnokok ligája-győztes futballcsapatoknak is szállított ilyen járműveket.

A különleges kialakítású Acron TX16-os megvásárlását a klub szponzora, a G&V üzemanyag-értékesítő cég támogatta. A háromtengelyes járművet a biciklisek, illetve a segítőszemélyzet, valamint egyes felszerelések szállítására vásárolták. A több mint három méter magas autóbusszal első ízben a “Tour of Belgiumon” találkozhatott a nagyközönség.

Az Acron belső kialakítása némileg eltér a hagyományos, távolsági utasszállítási feladatokra tervezett kocsiktól. A belső térben kilenc darab kényelmes fotel található a versenyzők és a személyzet számára, melyek többségét egymással szemben helyezték el. A jármű hátsó részében zuhanyzót, vécét, valamint jól felszerelt konyhát alakítottak ki, melyben hűtő, mosógép, szárítógép is található. A TX16-osok kétféle motorral készülhetnek: a megrendelők egy 462 lőerős DAF, vagy egy 440 lóerős MAN erőforrás közül választhatnak, melyek teljesítik az Euro 6-os kibocsátási normákat.  

Az autóbuszban a komfortérzést javító helységek mellett természetesen olyan tároló rész is van, ahol a bicikliket lehet szállítani. A csapatbusz külseje ugyan alig különbözik a gyártó hagyományos változatainak megjelenéstől, azonban a jármű tetején elhelyezett kihúzható tető, valamint az oldalsó nagyméretű kijelző, illetve az egyedi fényezés határozottan megkülönböztethetővé teszi a kocsit a távolsági járatoktól.

Az ülések nagy részét egymással szemben helyezték el

Az 1947-ben alapított Van Hool már több híres futballcsapatnak készített ehhez hasonló kivitelű autóbuszt. A cég ügyfelei között olyan, jelenleg is a Premier League-ben játszó BL-győztes elit klubok vannak, mint Manchester United, a Chelsea, vagy a Liverpool.  Az antwerpeni cég a városi-, illetve helyközi személyszállításra alkalmas járművek mellett könyvtárbuszokat, valamint turnébuszokat is készít. A belga cég elsősorban az európai, valamint az amerikai piac számára gyárt autóbuszokat, illetve különféle haszonjárműveket.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.