Káosz és kilométeres sor várható az országhatáron

A tesztelés miatt késve indul a regisztráció

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.06.20. 09.10

Bár az e-útdíjról szóló rendelet szerint a fuvarozók csütörtöktől regisztrálhatják járműveiket, a kezdés dátumát áttolták jövő hétre. A fuvarozók szerint több kilométeres sorok alakulhatnak ki a határokon.

A használatarányos útdíj, azaz az e-útdíj bevezetése előtt 25 napos valós próbaidőre van szükségük a fuvarozóknak, különben kilométeres sorok alakulhatnak ki a határokon – közölte a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (Fuvosz).

A közlemény azt a nyílt levelet tartalmazza, amelyet Takács László, a Fuvosz elnöke küldött Orbán Viktor miniszterelnöknek, és amely 5 pontban sorolja fel az e-útdíj bevezetésének a problémáit.

Először is nincs elegendő fedélzeti egység (OBU) sem a nemzetközi, sem a kizárólag belföldi fuvarozást végzőknek. Az import beérkezése június 24-e után várható, a hazai gyártók pedig nagyobb mennyiséget csak július közepére tudnak előállítani.

A februári kormányhatározat 25 napos próbaüzemet írt elő, de a felhasználók többségének – 200 ezer magyar rendszámú teherautónak és több tízezer külföldinek – a próbaüzemre csak a fedélzeti eszköz beszerzése után lesz lehetősége.

A fedélzeti egység hiányában vásárolható viszonylati jegy megvásárlásának betanulására – még a számítógéphez szokott járművezetőknek, vállalkozóknak is – kevés a június 20-tól rendelkezésre álló 10 nap.

A határátkelőhelyeken azért alakul ki torlódás, mert – alternatív út hiányában – a fedélzeti egységgel rendelkező, illetve előre fizető járművek nem tudják kikerülni azokat, akik a határon rendezik az útdíjat.

Végül a fuvarozók szerint nem létezik az a kártya, amellyel fizethetnék az útdíjat. A kormány és a fuvarozók közti stratégiai megállapodás egyik pontja szerint kedvező kondíciójú kártyával hidalhatják át az útdíj miatti átmeneti likviditási zavart a vállalkozók.

Kibédi Varga Lajos, az Állami Autópálya Kezelő Zrt. e-útdíj szóvivője szerint az információs technológiai rendszer végső tesztelése és validálása miatt tolódik a regisztráció kezdete. “A tesztelés befejezését követően azonnal indul a regisztráció” – tette hozzá. “A rendszer július 1-re tervezett indulását az esetlegesen kitolódó regisztráció nem veszélyezteti.”

A regisztrációhoz név és jelszó szükséges, valamint a személyes adatok, a számlázáshoz szükséges információk, és a gépjármű adatainak megadása. A szakmai szervezetek eleve szűknek találták a rendelkezésre álló időkeretet, így még kevesebb idejük, mindössze egy hetük lesz mindenre. A nagyobb fuvarozótársaságok számára viszont jó hír, hogy lehetőség lesz flottás feltöltésre, tehát nem kell minden autót külön regisztrálni.

Kommentek

  • csidertibor

    Mi ez ha nem egy ill. két új adó? Ugyanis fizeti a tgk. után az útdíjat, ő pedig áthárítja a fuvaroztatóra.
    Az egész lecsapódik a vásárlón. Úgy szemétség a kormánytól, ahogy van az egész. Kell a jutalmakra és csókosokra a pénz.

  • domperrozsika

    Még mi a francot talál ki ez a rohadék?
    Ha rászavaz erre a szemét bandára valaki az UGYANOLYAN szemét.
    Ha buknának mindent amit változtatott, megemelt, az új adókat,el kell törölni.
    A fidesz banda ÖSSZES vagyonát el kell kobozni. FÖLDÖNFUTÓVÁ kell tenni őket, mint ahogy sok embert ők tettek tönkre.

  • HakapesziM

    Vajon honnan tudtam előre, hogy a mi megoldásunk lesz a legvacakabb. Ha a kormány pénzt remél ebből, akkor meg kell teremteni a feltételeket, aztán beseperni a bevételt. Tranzitország vagyunk, irgalmatlan sorok lesznek a határon.

  • troll

    legalább a sok balkáni és török kamion nem ingyen fogja rongálni a magyar utakat.

  • beobachter

    Talán ezentúl nem éri meg annyira a 86-oson járni nekik az osztrák autópálya helyett. :) Éppen itt volt az ideje annak, hogy ebből a hatalmas tranzitforgalomból hasznot húzzon az ország.

  • Kempelen10.

    Igen, adó. Azokra kivetve, akik szétbasszák az útjainkat. Jó ez így.

  • ,L Rómeó

    faszom a szétbaszásba! köcsögség!
    kempelen troll igazatok van mi 3an értyük etymást 1 (magas) szinten mozgunk!

  • manitou8

    4 nagyokos:
    a cikk arról szól h problémás fizetni!!
    nem arról h nem akarnak.
    másik:
    a magyar útdíj leginkább a magyarokat terheli!!
    harmadik:
    eddig sem ingyen járt senki, üzemanyagban benne van kb 60%adó(pl útalap)+pályán főutakon eddig is fizettek.

    jó amikor 4 alulképzett osztja az észt(tipikus vezess.hu)

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.