Káosz és kilométeres sor várható az országhatáron

A tesztelés miatt késve indul a regisztráció

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.06.20. 09.10

Bár az e-útdíjról szóló rendelet szerint a fuvarozók csütörtöktől regisztrálhatják járműveiket, a kezdés dátumát áttolták jövő hétre. A fuvarozók szerint több kilométeres sorok alakulhatnak ki a határokon.

A használatarányos útdíj, azaz az e-útdíj bevezetése előtt 25 napos valós próbaidőre van szükségük a fuvarozóknak, különben kilométeres sorok alakulhatnak ki a határokon – közölte a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (Fuvosz).

A közlemény azt a nyílt levelet tartalmazza, amelyet Takács László, a Fuvosz elnöke küldött Orbán Viktor miniszterelnöknek, és amely 5 pontban sorolja fel az e-útdíj bevezetésének a problémáit.

Először is nincs elegendő fedélzeti egység (OBU) sem a nemzetközi, sem a kizárólag belföldi fuvarozást végzőknek. Az import beérkezése június 24-e után várható, a hazai gyártók pedig nagyobb mennyiséget csak július közepére tudnak előállítani.

A februári kormányhatározat 25 napos próbaüzemet írt elő, de a felhasználók többségének – 200 ezer magyar rendszámú teherautónak és több tízezer külföldinek – a próbaüzemre csak a fedélzeti eszköz beszerzése után lesz lehetősége.

A fedélzeti egység hiányában vásárolható viszonylati jegy megvásárlásának betanulására – még a számítógéphez szokott járművezetőknek, vállalkozóknak is – kevés a június 20-tól rendelkezésre álló 10 nap.

A határátkelőhelyeken azért alakul ki torlódás, mert – alternatív út hiányában – a fedélzeti egységgel rendelkező, illetve előre fizető járművek nem tudják kikerülni azokat, akik a határon rendezik az útdíjat.

Végül a fuvarozók szerint nem létezik az a kártya, amellyel fizethetnék az útdíjat. A kormány és a fuvarozók közti stratégiai megállapodás egyik pontja szerint kedvező kondíciójú kártyával hidalhatják át az útdíj miatti átmeneti likviditási zavart a vállalkozók.

Kibédi Varga Lajos, az Állami Autópálya Kezelő Zrt. e-útdíj szóvivője szerint az információs technológiai rendszer végső tesztelése és validálása miatt tolódik a regisztráció kezdete. “A tesztelés befejezését követően azonnal indul a regisztráció” – tette hozzá. “A rendszer július 1-re tervezett indulását az esetlegesen kitolódó regisztráció nem veszélyezteti.”

A regisztrációhoz név és jelszó szükséges, valamint a személyes adatok, a számlázáshoz szükséges információk, és a gépjármű adatainak megadása. A szakmai szervezetek eleve szűknek találták a rendelkezésre álló időkeretet, így még kevesebb idejük, mindössze egy hetük lesz mindenre. A nagyobb fuvarozótársaságok számára viszont jó hír, hogy lehetőség lesz flottás feltöltésre, tehát nem kell minden autót külön regisztrálni.

Kommentek

  • csidertibor

    Mi ez ha nem egy ill. két új adó? Ugyanis fizeti a tgk. után az útdíjat, ő pedig áthárítja a fuvaroztatóra.
    Az egész lecsapódik a vásárlón. Úgy szemétség a kormánytól, ahogy van az egész. Kell a jutalmakra és csókosokra a pénz.

  • domperrozsika

    Még mi a francot talál ki ez a rohadék?
    Ha rászavaz erre a szemét bandára valaki az UGYANOLYAN szemét.
    Ha buknának mindent amit változtatott, megemelt, az új adókat,el kell törölni.
    A fidesz banda ÖSSZES vagyonát el kell kobozni. FÖLDÖNFUTÓVÁ kell tenni őket, mint ahogy sok embert ők tettek tönkre.

  • HakapesziM

    Vajon honnan tudtam előre, hogy a mi megoldásunk lesz a legvacakabb. Ha a kormány pénzt remél ebből, akkor meg kell teremteni a feltételeket, aztán beseperni a bevételt. Tranzitország vagyunk, irgalmatlan sorok lesznek a határon.

  • troll

    legalább a sok balkáni és török kamion nem ingyen fogja rongálni a magyar utakat.

  • beobachter

    Talán ezentúl nem éri meg annyira a 86-oson járni nekik az osztrák autópálya helyett. :) Éppen itt volt az ideje annak, hogy ebből a hatalmas tranzitforgalomból hasznot húzzon az ország.

  • Kempelen10.

    Igen, adó. Azokra kivetve, akik szétbasszák az útjainkat. Jó ez így.

  • ,L Rómeó

    faszom a szétbaszásba! köcsögség!
    kempelen troll igazatok van mi 3an értyük etymást 1 (magas) szinten mozgunk!

  • manitou8

    4 nagyokos:
    a cikk arról szól h problémás fizetni!!
    nem arról h nem akarnak.
    másik:
    a magyar útdíj leginkább a magyarokat terheli!!
    harmadik:
    eddig sem ingyen járt senki, üzemanyagban benne van kb 60%adó(pl útalap)+pályán főutakon eddig is fizettek.

    jó amikor 4 alulképzett osztja az észt(tipikus vezess.hu)

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.