Káosz és kilométeres sor várható az országhatáron

A tesztelés miatt késve indul a regisztráció

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.06.20. 09.10

Bár az e-útdíjról szóló rendelet szerint a fuvarozók csütörtöktől regisztrálhatják járműveiket, a kezdés dátumát áttolták jövő hétre. A fuvarozók szerint több kilométeres sorok alakulhatnak ki a határokon.

A használatarányos útdíj, azaz az e-útdíj bevezetése előtt 25 napos valós próbaidőre van szükségük a fuvarozóknak, különben kilométeres sorok alakulhatnak ki a határokon – közölte a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (Fuvosz).

A közlemény azt a nyílt levelet tartalmazza, amelyet Takács László, a Fuvosz elnöke küldött Orbán Viktor miniszterelnöknek, és amely 5 pontban sorolja fel az e-útdíj bevezetésének a problémáit.

Először is nincs elegendő fedélzeti egység (OBU) sem a nemzetközi, sem a kizárólag belföldi fuvarozást végzőknek. Az import beérkezése június 24-e után várható, a hazai gyártók pedig nagyobb mennyiséget csak július közepére tudnak előállítani.

A februári kormányhatározat 25 napos próbaüzemet írt elő, de a felhasználók többségének – 200 ezer magyar rendszámú teherautónak és több tízezer külföldinek – a próbaüzemre csak a fedélzeti eszköz beszerzése után lesz lehetősége.

A fedélzeti egység hiányában vásárolható viszonylati jegy megvásárlásának betanulására – még a számítógéphez szokott járművezetőknek, vállalkozóknak is – kevés a június 20-tól rendelkezésre álló 10 nap.

A határátkelőhelyeken azért alakul ki torlódás, mert – alternatív út hiányában – a fedélzeti egységgel rendelkező, illetve előre fizető járművek nem tudják kikerülni azokat, akik a határon rendezik az útdíjat.

Végül a fuvarozók szerint nem létezik az a kártya, amellyel fizethetnék az útdíjat. A kormány és a fuvarozók közti stratégiai megállapodás egyik pontja szerint kedvező kondíciójú kártyával hidalhatják át az útdíj miatti átmeneti likviditási zavart a vállalkozók.

Kibédi Varga Lajos, az Állami Autópálya Kezelő Zrt. e-útdíj szóvivője szerint az információs technológiai rendszer végső tesztelése és validálása miatt tolódik a regisztráció kezdete. “A tesztelés befejezését követően azonnal indul a regisztráció” – tette hozzá. “A rendszer július 1-re tervezett indulását az esetlegesen kitolódó regisztráció nem veszélyezteti.”

A regisztrációhoz név és jelszó szükséges, valamint a személyes adatok, a számlázáshoz szükséges információk, és a gépjármű adatainak megadása. A szakmai szervezetek eleve szűknek találták a rendelkezésre álló időkeretet, így még kevesebb idejük, mindössze egy hetük lesz mindenre. A nagyobb fuvarozótársaságok számára viszont jó hír, hogy lehetőség lesz flottás feltöltésre, tehát nem kell minden autót külön regisztrálni.

Kommentek

  • csidertibor

    Mi ez ha nem egy ill. két új adó? Ugyanis fizeti a tgk. után az útdíjat, ő pedig áthárítja a fuvaroztatóra.
    Az egész lecsapódik a vásárlón. Úgy szemétség a kormánytól, ahogy van az egész. Kell a jutalmakra és csókosokra a pénz.

  • domperrozsika

    Még mi a francot talál ki ez a rohadék?
    Ha rászavaz erre a szemét bandára valaki az UGYANOLYAN szemét.
    Ha buknának mindent amit változtatott, megemelt, az új adókat,el kell törölni.
    A fidesz banda ÖSSZES vagyonát el kell kobozni. FÖLDÖNFUTÓVÁ kell tenni őket, mint ahogy sok embert ők tettek tönkre.

  • HakapesziM

    Vajon honnan tudtam előre, hogy a mi megoldásunk lesz a legvacakabb. Ha a kormány pénzt remél ebből, akkor meg kell teremteni a feltételeket, aztán beseperni a bevételt. Tranzitország vagyunk, irgalmatlan sorok lesznek a határon.

  • troll

    legalább a sok balkáni és török kamion nem ingyen fogja rongálni a magyar utakat.

  • beobachter

    Talán ezentúl nem éri meg annyira a 86-oson járni nekik az osztrák autópálya helyett. :) Éppen itt volt az ideje annak, hogy ebből a hatalmas tranzitforgalomból hasznot húzzon az ország.

  • Kempelen10.

    Igen, adó. Azokra kivetve, akik szétbasszák az útjainkat. Jó ez így.

  • ,L Rómeó

    faszom a szétbaszásba! köcsögség!
    kempelen troll igazatok van mi 3an értyük etymást 1 (magas) szinten mozgunk!

  • manitou8

    4 nagyokos:
    a cikk arról szól h problémás fizetni!!
    nem arról h nem akarnak.
    másik:
    a magyar útdíj leginkább a magyarokat terheli!!
    harmadik:
    eddig sem ingyen járt senki, üzemanyagban benne van kb 60%adó(pl útalap)+pályán főutakon eddig is fizettek.

    jó amikor 4 alulképzett osztja az észt(tipikus vezess.hu)

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.