A brazil metropoliszok mindent megtesznek annak érdekében, hogy az egy év múlva megrendezendő futball-világbajnokságon az ország tömegközlekedése elbírja a több mint egy hónapig tartó utasforgalom-növekedést. Ennek érdekében a brazíliai tömegközlekedési vállalatok az utóbbi 1-2 évben rengeteg új autóbuszt vásároltak. A tavaly forgalomba helyezett buszok közül összesen 5200 darabot a Mercedes-Benz gyártott, mindamellett a cég anyavállalata, a Daimler AG 17 800 darab járművet értékesített a latin-amerikai piacon, mely 43 százalékos részesedés jelent.

Ezúttal a német gyártó brazíliai leányvállalatához nyolcan darab autóbuszra érkezett megrendelés. Az új járműveket már a BlueTec-5 típusú motorokkal szerelik, melyek eleget tesznek a legszigorúbb dél-brazíliai környezetvédelmi kibocsátási normáknak. A teljes mennyiségből Brazília észak-keleti részében fekvő Olinda város 50 darab szóló kivitelű OF 1721 típusú autóbuszt rendelt. Ez azért is kiemelkedő a brazil Mercedes számára, mert az itteni tömegközlekedési vállalat közel ezer autóbuszt üzemeltet, így az egyik legnagyobb régiós szolgáltatónak számít.

A másik megrendelő egy Sao Pauló-i közlekedési cég, mely 30 darab alacsonypadlós 0500 típusú, csuklós autóbuszt vásárolt. A 23 méter hosszú, négytengelyes, összesen 200 utas szállítására alkalmas Mercedesek a helyi, zárt pályás közlekedési rendszerben (BRT) szállítják majd az utasokat. A brazíliai leány bízik abban, hogy az idei év legalább olyan jól alakul, mint a tavalyi.

A 23 méter hosszú jármű összesen 200 utas szállítására alkalmas

2012-ben ugyanis a cég többek között 520  helyközi kivitelű autóbuszt szállított az ország északkeleti részén található Fortalezába és Riberao Pretóba. Az egyik legszebb dél-amerikai városként is számon tartott Rio de Janeiróban pedig 90 darab, háromágú csillagot viselő csuklós busz állt forgalomba tavaly az újonnan létrehozott BRT-vonalon.

A Mercedes-Benz leányvállalata, a Daimler AG kamionokat, buszalvázakat, motorokat, tengelyeket, teherautó-fülkéket és váltóegységeket gyárt a Sao Bernardo do Campó-i gyárban. Tavaly óta a németek pedig már Brazíliában is gyártják az Actrost és Accelo típusú teherautókat.