Flottakövető cégek szedik be az e-útdíjat

Aláírták az első szerződéseket

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.06.15. 12.00

Az Állami Autópálya Kezelő (ÁKK) csütörtökön flottakövető szolgáltatókkal állapodott meg. Nélkülük aligha fizethetnék elektronikusan az útdíjat a fuvarozók.

Az Állami Autópálya Kezelő (ÁKK) csütörtökön tizenegy olyan flottakövető szolgáltatóval kötött szerződést, amelyek rendszerén keresztül a fuvarozók teljesíthetik az elektronikus útdíjfizetéshez szükséges bevallási kötelezettségüket. Július 1-je után csak azok a szállítmányozó cégek számolhatnak el ily módon, akik a leszerződött partnerek szolgáltatók rendszerét veszik igénybe. A többiek csak a nehézkesebb és több adminisztrációval járó viszonylati jeggyel közlekedhetnek a jövőben. Az első ilyen partnercég a Secret Control GPS flottakövetési szolgáltató volt.

Az együttműködési szerződés tartalmazza, milyen felelősséget vállalnak a társaságok, továbbá milyen feltételekkel lehet valaki az állami szerv szolgáltatója. A megállapodás aláírását követő napokban az új partnereknél rutin ellenőrzést tartanak. Az ÁAK ellenőrei megvizsgálják a technikai hátteret, valamint a személyi feltételeket, az ügyfélszolgálat munkáját és beosztását. Ha mindent rendben találnak, akkor a szolgáltatók előfizetői június 24-i időponttól regisztrálhatják készülékeiket az útdíjrendszerben.

A szerdai Magyar Közlönyben megjelent, hogy a flottakövetési társaságok a befizetett útdíj összegének 1,8 százalékát kapják annak fejében, hogy rendszerüket használják az e-útdíj elszámolásához. Azt azonban egyelőre nem tudni, hogy ez az összeg mire lesz elég, hiszen a szolgáltatóknak mindenképpen fejlesztéseket kell végrehajtaniuk: szükséges lesz pénzt fordítaniuk a technikai háttér erősítésére, továbbá az ügyfélszolgálati munka fejlesztésére.

Az e-útdíj gyors bevezetése miatt azonban nem lehet minden teherautóba fix nyomkövető egységet beépíteni. Ezen a problémán enyhít az OBU (on the boars unit), amellyel szintén csatlakozhatnak a fuvarozók a fizetési rendszerhez. Azt, hogy a nem beépített készülékek milyen hátránnyal járnak már korábban megírtuk.

A Webbase OBU Multi készülék 56 900 Forintért beszerezhető, kétsoros kijelzőjén beállítható a jármű tengelyszáma is, mely meghatározza az útdíj mértékét. A menüből több nyelv is választható és ha bármi gond adódna a kapcsolattal, akkor hangjelzéssel figyelmezteti a sofőrt. Az eszköz az EU-ban későbbiekben életbe lépő európai elektronikus útdíjszolgáltatás (EETS) szabványnak is alkalmassá tehető, így a nemzetközi fuvarozóknak nem kell majd a közeljövőben új OBU-t beszerezniük.    

Kommentek

  • HakapesziM

    Fogadni mertem volna, hogy olyan körülmények között vezetik be, hogy véletlenül se lehessen időben átállni az új rendszerre. Lesz némi sor a határokon az első időkben…

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.