Megújult a Renault teherautó-kínálat

Euro 6-os motorokkal érkeznek

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.06.14. 12.00

A franciaországi Lyonban mutatta be kedden a Renault Trucks megújult teherautó-kínálatát. A típuscsalád egy új taggal is bővült, mely a korábbi sikertípust, a Magnumot váltja le.

A gyártó elsősorban a jövőre életbe lépő Euro 6-ös környezetvédelmi kibocsátási normák miatt döntött a haszonjármű-kínálat teljeskörű felfrissítése mellett. A műszaki változtatások mellett a franciák a formatervhez is hozzányúltak, ennek eredményeképpen egységes megjelenést kaptak a járművek, melyek jól megkülönböztethetőek a más gyártók gyártmányaival szemben. A típusok kifejlesztése legalább 2 milliárd euróba került a Volvo-csoporthoz tartozó Renault-nak. A tartóssági és minőségi tesztek során a cég 2008 óta legalább 300 járművet tesztelt, melyek együttesen 10 millió kilométert tettek meg.

T-széria

A típuscsalád a közel két évtizeden át gyártott Magnum nyergesvontató helyére szánt két új T-modellel bővült. Az új, hosszú távú fuvarokra tervezett változatoktól azt várják a franciák, hogy méltó utódai lesznek a korábbi sikertípusnak. A gyártó tájékoztatása szerint az új Euro 6-os motoroknak és az aerodinamikai fejlesztéseknek köszönhetően az új nyergesvontató fogyasztása 5 százalékkal lesz alacsonyabb elődjénél.

A Renault a demó modellekhez a méregzöld színt választotta

A 2,5 méter széles kabinnal szerelt nyergesvontató 11 és 13 literes lökettérfogatú, közvetlen befecskendezéses turbódízel motorral lesz megvásárolható. A megnövelt méretű fülkében új, a Recaro által tervezett vezetőülés található, mely mögé széles, kihúzható ágyat is beépítettek. A kabin kialakításánál a Renault mérnökei ügyeltek arra, hogy menetesítsék a belső teret a felesleges dobogóktól, illetve akadályoktól. Ez egyébként nem újdonság, hiszen anno a Magnum kompakt belső tere is ezzel az elgondolással készült.

Az ambiciózus törekvések eredményeképpen az új erőforrások felhasználásával sikerült elérni, hogy motortér ne legyen magasabb 200 milliméternél, ennek köszönhetően a vezetőfülkében kényelmesen lehet mozogni. Az nyergesvontató az Optidriver automata váltóval, új elektronikus levegőkeringtetési rendszerrel (EACU), valamint egy 1475 literes gázolajtartállyal készül.

Nagyteherbírású földmunkások

Az építőipari járművek terén a Renault a C és a K szériát kínálja. Előbbi kétféle kabinszélességgel, utóbbi pedig többféle hajtásképlettel készül. A földtömegek megmozgatására tervezett C-széria teherautói az első tengelyeknél használt hidraulikus vonatási rendszerrel, az Optitrackkel vannak felszerelve. Ezzel szemben a K-széria változatai akár összkerék-hajtással is rendelhetőek. A C-széria hasznos teherbírása 8×4 hajtásképletű változat esetében 22,8 tonna, míg a K-széria változatainak összsúlya 50 tonna felett van, össztömegük pedig 120 tonna.

Áruszállító járművek

A középkategóriás áruszállító járművek megtervezésénél a Renault mérnökei ügyeltek arra, hogy felhasználják a korábbi típusok, így például a Midlummal szerezett tapasztalatokat, melynek köszönhetően meghagyták a már jól bevált megoldásokat. A D-szériás áruszállító járművek között egyelőre három modell: 10-18 tonnás, 16 – 26 tonnás és egy 18-26 tonnás áll rendelkezésre. Ezek hamarosan kiegészülnek a 3,5 – 7,5 teherbírású változattal is.

Új Renault kukás suhan el a Széchenyi-fürdő előtt

A modellekhez választható erőforrások között 5 literes, négyhengeres változat, valamint egy 8 literes, hathengeres közvetlen befecskendezésű turbódízel motor található meg. A megfelelő tüzelőanyag-felhasználás érdekében a Renault az Optifuel programot kínálja, mely egy értékelőszoftver segítségével segíti a gazdaságos működést.

Az új haszongépjármű-kínálat bevezetésével egy időben a franciák bővítik a viszonteladók és a szervizek számát annak érdekében, hogy nagyobb lefedettséget biztosítanak a vásárlók számára a Renault hagyományos piacain. Az új modellek bevezetése folyamatos lesz, az első példányok várhatóan ősszel kerülnek a márkakereskedésekbe.

Kommentek

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.