A Volvo-csoporthoz tartozó Renault Trucks Defence és a Rába együttműködése azt követően lépett a megvalósítás szakaszába, hogy a két cég megvizsgálta a potenciális piaci lehetőségeket. A tegnap megkötött megállapodás szerint a franciák és a magyarok a jövőben közösen fejlesztenének tűzoltókocsi-alvázakat, a járművek végszereléséhez pedig a Renault győri futóműveket és alkatrészeket is felhasználna. A hazai piaci lehetőségek kiaknázását célzó együttműködés elsősorban a Renault technológiájára, illetve a Rába speciális kompetenciáira, fejlesztési és gyártási kapacitásaira épül.

A magyar alkatrészek felhasználása elsősorban a nagy teljesítményű, terepjáró képességgel rendelkező alvázra épülő járművek esetében valósulhatna meg. A megállapodás szerint a magyar piacra készülő teherjárművek végszerelése akár Magyarországon is történhetne, melynek köszönhetően a tűzoltóautókban a hazai gyártású alkatrészek aránya nagyobb lehet az európai piacra gyártott változatokénál. A két cég képviselői a megállapodás fő előnyeként említették, hogy a győri összeszereléssel könnyebben elégíthetőek ki a helyi igények.

A szándéknyilatkozat aláírását műszaki előkészítés előzte meg, melynek eredményeképpen a tűzoltójármű-alvázak első prototípusa várhatóan már idén elkészül. A sorozatgyártást azonban a piaci igényeknek megfelelő ütemezéssel indítanák meg. A Renault Trucks Defence és a Rába várhatóan jövő évtől lenne képes érdemben kiszolgálni a hazai igényeket. A Rába számára hatalmas előnyt jelent a francia céggel való együttműködés, hiszen olyan speciális igények alapján készülő haszonjármű-gyártásba kapcsolódhat be újra, melyben már korábban már jelentős tapasztalatokat szerzett a cég. A Renault célja, hogy tovább erősítse piaci pozícióját a magyar piacon.

Nem ma kezdték: Rába Tü-3 típusú vízszállító a Marcali Tűzoltóparancsnokságnál

A Rába a nyolcvanas években Simon Sorkel SS-300-as (valamint SS-400-as) emelőkosaras, illetve Tü-3-as víz- és habszállítókat gyártott a hazai tűzoltóságok számára. Az elsősorban licencek alapján készülő járművekből több reptéri kialakítású változat is készült. A kilencvenes évek végén a győri cég a Rosenbauerrel közösen is készített tűzoltójárművet, azonban nem sikerült tendert nyerni vele.