Újra tűzoltóautókat gyártana a Rába

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.06.11. 13.00

Újra belekóstolna a tűzoltóautó-gyártásba a Rába. A győri cég képviselői tegnap írtak alá szándék-nyilatkozatot a Renault-val egy prototípus kifejlesztéséről.

A Volvo-csoporthoz tartozó Renault Trucks Defence és a Rába együttműködése azt követően lépett a megvalósítás szakaszába, hogy a két cég megvizsgálta a potenciális piaci lehetőségeket. A tegnap megkötött megállapodás szerint a franciák és a magyarok a jövőben közösen fejlesztenének tűzoltókocsi-alvázakat, a járművek végszereléséhez pedig a Renault győri futóműveket és alkatrészeket is felhasználna. A hazai piaci lehetőségek kiaknázását célzó együttműködés elsősorban a Renault technológiájára, illetve a Rába speciális kompetenciáira, fejlesztési és gyártási kapacitásaira épül.

A magyar alkatrészek felhasználása elsősorban a nagy teljesítményű, terepjáró képességgel rendelkező alvázra épülő járművek esetében valósulhatna meg. A megállapodás szerint a magyar piacra készülő teherjárművek végszerelése akár Magyarországon is történhetne, melynek köszönhetően a tűzoltóautókban a hazai gyártású alkatrészek aránya nagyobb lehet az európai piacra gyártott változatokénál. A két cég képviselői a megállapodás fő előnyeként említették, hogy a győri összeszereléssel könnyebben elégíthetőek ki a helyi igények.

A szándéknyilatkozat aláírását műszaki előkészítés előzte meg, melynek eredményeképpen a tűzoltójármű-alvázak első prototípusa várhatóan már idén elkészül. A sorozatgyártást azonban a piaci igényeknek megfelelő ütemezéssel indítanák meg. A Renault Trucks Defence és a Rába várhatóan jövő évtől lenne képes érdemben kiszolgálni a hazai igényeket. A Rába számára hatalmas előnyt jelent a francia céggel való együttműködés, hiszen olyan speciális igények alapján készülő haszonjármű-gyártásba kapcsolódhat be újra, melyben már korábban már jelentős tapasztalatokat szerzett a cég. A Renault célja, hogy tovább erősítse piaci pozícióját a magyar piacon.

Nem ma kezdték: Rába Tü-3 típusú vízszállító a Marcali Tűzoltóparancsnokságnál

A Rába a nyolcvanas években Simon Sorkel SS-300-as (valamint SS-400-as) emelőkosaras, illetve Tü-3-as víz- és habszállítókat gyártott a hazai tűzoltóságok számára. Az elsősorban licencek alapján készülő járművekből több reptéri kialakítású változat is készült. A kilencvenes évek végén a győri cég a Rosenbauerrel közösen is készített tűzoltójárművet, azonban nem sikerült tendert nyerni vele.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.