Újra tűzoltóautókat gyártana a Rába

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.06.11. 13.00

Újra belekóstolna a tűzoltóautó-gyártásba a Rába. A győri cég képviselői tegnap írtak alá szándék-nyilatkozatot a Renault-val egy prototípus kifejlesztéséről.

A Volvo-csoporthoz tartozó Renault Trucks Defence és a Rába együttműködése azt követően lépett a megvalósítás szakaszába, hogy a két cég megvizsgálta a potenciális piaci lehetőségeket. A tegnap megkötött megállapodás szerint a franciák és a magyarok a jövőben közösen fejlesztenének tűzoltókocsi-alvázakat, a járművek végszereléséhez pedig a Renault győri futóműveket és alkatrészeket is felhasználna. A hazai piaci lehetőségek kiaknázását célzó együttműködés elsősorban a Renault technológiájára, illetve a Rába speciális kompetenciáira, fejlesztési és gyártási kapacitásaira épül.

A magyar alkatrészek felhasználása elsősorban a nagy teljesítményű, terepjáró képességgel rendelkező alvázra épülő járművek esetében valósulhatna meg. A megállapodás szerint a magyar piacra készülő teherjárművek végszerelése akár Magyarországon is történhetne, melynek köszönhetően a tűzoltóautókban a hazai gyártású alkatrészek aránya nagyobb lehet az európai piacra gyártott változatokénál. A két cég képviselői a megállapodás fő előnyeként említették, hogy a győri összeszereléssel könnyebben elégíthetőek ki a helyi igények.

A szándéknyilatkozat aláírását műszaki előkészítés előzte meg, melynek eredményeképpen a tűzoltójármű-alvázak első prototípusa várhatóan már idén elkészül. A sorozatgyártást azonban a piaci igényeknek megfelelő ütemezéssel indítanák meg. A Renault Trucks Defence és a Rába várhatóan jövő évtől lenne képes érdemben kiszolgálni a hazai igényeket. A Rába számára hatalmas előnyt jelent a francia céggel való együttműködés, hiszen olyan speciális igények alapján készülő haszonjármű-gyártásba kapcsolódhat be újra, melyben már korábban már jelentős tapasztalatokat szerzett a cég. A Renault célja, hogy tovább erősítse piaci pozícióját a magyar piacon.

Nem ma kezdték: Rába Tü-3 típusú vízszállító a Marcali Tűzoltóparancsnokságnál

A Rába a nyolcvanas években Simon Sorkel SS-300-as (valamint SS-400-as) emelőkosaras, illetve Tü-3-as víz- és habszállítókat gyártott a hazai tűzoltóságok számára. Az elsősorban licencek alapján készülő járművekből több reptéri kialakítású változat is készült. A kilencvenes évek végén a győri cég a Rosenbauerrel közösen is készített tűzoltójárművet, azonban nem sikerült tendert nyerni vele.

Kommentek

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.