Óriási veszteség a BKV-nál

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.06.10. 14.00

Megközelíti a 9 milliárd forintot a BKV a 2013-as évre tervezett vesztesége, amely 5,7 milliárd forinttal több, mint a 2012-es 3,2 milliárdos veszteség – derül ki a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésére beterjesztett dokumentumokból.

Az adatok szerint bár jelentősen, 107-ről 124 milliárdra növekszik az értékesítés nettó árbevétele a tervek szerint, az üzemi tevékenység eredménye így is 4 milliárd forintos veszteség lehet, és a mérleget rontja a pénzügyi műveletek 4,7 milliárdos vesztesége is.

A BKV létszáma a 2012-eshez képest a tervek szerint 2013-ban nem változik jelentősen, 294 fővel 11 141 főre csökken a teljes munkaidős létszám, személyi jellegű ráfordításra 56,6 milliárd forintot terveznek, amely már tartalmazza a 3 százalékos béremelést.
   
Fejlesztésre, beruházásra 8,6 milliárd forintot szánnak, de az előterjesztés megjegyzi, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) több, uniós finanszírozású villamosfejlesztési projektet is indított, és az infrastruktúra és a járművek a BKV tulajdonába kerülnek.

Az előterjesztés szerint a BKV 2013-as tervezett gazdálkodása már az üzemi eredmény szintjén is jelentősen veszteségessé válik, ha nem kap az eddiginél több forrást, gazdasági pozíciója jelentősen romlani fog, és a helyzetet súlyosbítják a pénzügyi terhek.

Forrás: MTI
 

Kommentek

  • DTF

    Több forrást? Persze… nyereséges így sem, úgy sem lenne, de ekkora veszteséget… hova megy el ez a pénz? az a személyi jellegű ráf átlagosan 5 misire jön ki, havi bruttó 400-500… szép:) nem lehet h ez a baj? :)

  • v_johny

    Ez már kész vicc!!! Minden évben sikerül egyre nagyobb deficitet termelnie a vállalatnak. Az adófizető megveszi az egyre dráguló jegyeket/bérleteket, egyre több adót fizet hogy az befizetett adójából ismét kihúzzák a céget a csődből… Ez konkrétan röhej!
    Pontosan úgy kellene átvizsgálni az egész vállalatot fentről lefelé haladva, mint azt teszik a versenyszférában ha probléma van. Egyenként megvizsgálni a vezetők szakmai rátermettségét (végzettségét!), az általa elvégzett munka minőségét és a hozzá kapcsolódó mögöttes teljesítmény. Ha bármelyik kérdésben probléma merül fel az adott személlyel kapcsolatban, ott nem hogy jutalomosztásra nincs szükség, hanem konkrétan bércsökkentés vagy menesztés (súlyosság fokától függően). Hamar rend lenne.

  • KoboldInside

    Hogy a frászba tud valami veszteséges lenni, ha nincs konkurencia, és két kézzel pumpálják még bele a pénzt?!?!?!

  • Xebulon

    Ha annak idején Horváth Éva és Hagyó féle banda sok lopása miatt volt szarban a BKV, akkor a mai banda mennyit lophat???

  • v_johny

    KoboldInside :

    A képlet pofonegyszerű:
    Pumpálják bele egyik oldalon, a másik oldalon a milliós fizetések és több tízmilliós jutalmak mellett mindenkiféle trükkel “kimentik” a tőkét más cégekbe (tanácsadók, hatástanulmányok, értelmetlen kivitelezési munkálatok) amihez szintén közük van szövevényes módon. A fennmaradó összegből nem lehet megfelelően finanszírozni a vállalat működését.

  • Kempelen10.

    Menjetek be egy garázsba. A személyzet mindent ellop, amit csak lehet. Budipapírt, gázolajat, alkatrészt, amit mozdítani lehet. Ez megfejelve a vízfejjel és a tartozások kamataival, elég egyszerű képlet mentén adja a végeredményt.

  • hawk

    Ehhez a hírhez kapcsolódóan egy cikk részlete: “Több vezérigazgatói prémiumról is dönt szerdán a fővárosi közgyűlés: Vitézy Dávidnak (BKK) az éves bér 40 százalékának a 80 százalékát lehet kifizetni, ami 6 millió 144 ezer forintot jelent, Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója 5 millió 568 ezer forintra jogosult, Nagyunyomi-Sényi Gábor Antal, a Budapest Főváros Vagyonkezelő Központ (BFVK) Zrt. vezérigazgatója pedig 5 millió 460 ezer forintot vehetne fel.”

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.