Óriási veszteség a BKV-nál

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.06.10. 14.00

Megközelíti a 9 milliárd forintot a BKV a 2013-as évre tervezett vesztesége, amely 5,7 milliárd forinttal több, mint a 2012-es 3,2 milliárdos veszteség – derül ki a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésére beterjesztett dokumentumokból.

Az adatok szerint bár jelentősen, 107-ről 124 milliárdra növekszik az értékesítés nettó árbevétele a tervek szerint, az üzemi tevékenység eredménye így is 4 milliárd forintos veszteség lehet, és a mérleget rontja a pénzügyi műveletek 4,7 milliárdos vesztesége is.

A BKV létszáma a 2012-eshez képest a tervek szerint 2013-ban nem változik jelentősen, 294 fővel 11 141 főre csökken a teljes munkaidős létszám, személyi jellegű ráfordításra 56,6 milliárd forintot terveznek, amely már tartalmazza a 3 százalékos béremelést.
   
Fejlesztésre, beruházásra 8,6 milliárd forintot szánnak, de az előterjesztés megjegyzi, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) több, uniós finanszírozású villamosfejlesztési projektet is indított, és az infrastruktúra és a járművek a BKV tulajdonába kerülnek.

Az előterjesztés szerint a BKV 2013-as tervezett gazdálkodása már az üzemi eredmény szintjén is jelentősen veszteségessé válik, ha nem kap az eddiginél több forrást, gazdasági pozíciója jelentősen romlani fog, és a helyzetet súlyosbítják a pénzügyi terhek.

Forrás: MTI
 

Kommentek

  • DTF

    Több forrást? Persze… nyereséges így sem, úgy sem lenne, de ekkora veszteséget… hova megy el ez a pénz? az a személyi jellegű ráf átlagosan 5 misire jön ki, havi bruttó 400-500… szép:) nem lehet h ez a baj? :)

  • v_johny

    Ez már kész vicc!!! Minden évben sikerül egyre nagyobb deficitet termelnie a vállalatnak. Az adófizető megveszi az egyre dráguló jegyeket/bérleteket, egyre több adót fizet hogy az befizetett adójából ismét kihúzzák a céget a csődből… Ez konkrétan röhej!
    Pontosan úgy kellene átvizsgálni az egész vállalatot fentről lefelé haladva, mint azt teszik a versenyszférában ha probléma van. Egyenként megvizsgálni a vezetők szakmai rátermettségét (végzettségét!), az általa elvégzett munka minőségét és a hozzá kapcsolódó mögöttes teljesítmény. Ha bármelyik kérdésben probléma merül fel az adott személlyel kapcsolatban, ott nem hogy jutalomosztásra nincs szükség, hanem konkrétan bércsökkentés vagy menesztés (súlyosság fokától függően). Hamar rend lenne.

  • KoboldInside

    Hogy a frászba tud valami veszteséges lenni, ha nincs konkurencia, és két kézzel pumpálják még bele a pénzt?!?!?!

  • Xebulon

    Ha annak idején Horváth Éva és Hagyó féle banda sok lopása miatt volt szarban a BKV, akkor a mai banda mennyit lophat???

  • v_johny

    KoboldInside :

    A képlet pofonegyszerű:
    Pumpálják bele egyik oldalon, a másik oldalon a milliós fizetések és több tízmilliós jutalmak mellett mindenkiféle trükkel “kimentik” a tőkét más cégekbe (tanácsadók, hatástanulmányok, értelmetlen kivitelezési munkálatok) amihez szintén közük van szövevényes módon. A fennmaradó összegből nem lehet megfelelően finanszírozni a vállalat működését.

  • Kempelen10.

    Menjetek be egy garázsba. A személyzet mindent ellop, amit csak lehet. Budipapírt, gázolajat, alkatrészt, amit mozdítani lehet. Ez megfejelve a vízfejjel és a tartozások kamataival, elég egyszerű képlet mentén adja a végeredményt.

  • hawk

    Ehhez a hírhez kapcsolódóan egy cikk részlete: “Több vezérigazgatói prémiumról is dönt szerdán a fővárosi közgyűlés: Vitézy Dávidnak (BKK) az éves bér 40 százalékának a 80 százalékát lehet kifizetni, ami 6 millió 144 ezer forintot jelent, Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója 5 millió 568 ezer forintra jogosult, Nagyunyomi-Sényi Gábor Antal, a Budapest Főváros Vagyonkezelő Központ (BFVK) Zrt. vezérigazgatója pedig 5 millió 460 ezer forintot vehetne fel.”

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.