Gőzerővel szerelik a GPS-eket az e-útdíjhoz

Nincs sok idő az átállásra

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.06.06. 14.00

Két hét múlva kezdődik a regisztráció az Állami Autópálya Kezelőnél, így kevés idejük maradt a fuvarozóknak a szerkezetek beépítésére.

Tömeges az érdeklődés a GPS-nyomkövetés iránt, ami a július 1-jével induló elektronikus útdíjfizetés egyik eszköze. Az e-útdíj rendelettel érintett mintegy 200 ezer magyarországi jármű közül ugyanis jelenleg mindössze 30 ezerben van nyomkövető eszköz – mondta az egyik legnagyobb, flottakövetéssel foglalkozó társaság kereskedelmi vezetője. Akik ilyen berendezést szeretnének, de még nem szereltették be, sürgősen lépniük kell, mert nagy igény esetén a legyártott készülékek száma nem lesz elegendő.

Az is nehezíti a helyzetet, hogy a szervizeknek szűkös a kapacitásuk, nem képesek egyszerre több tízezer járművet ellátni GPS-berendezéssel. A fixen telepített GPS-eszközök beszerelése 30-60 percet vesz igénybe. Bár a Secret Controlnak van az országban a legnagyobb, 40 tagból álló szervizhálózata, a regisztráció megkezdéséig, június 20-ig legfeljebb tízezer tehergépkocsiba tudják beépíteni a nyomkövető egységeket. Ezért a társaság újabb szervizek felállítását tervezi. Azoknál, akik jelenleg is a cég által üzemeltetett megoldással fuvaroznak, csak szoftverfrissítésre van szükség, amit a szolgáltató távvezérléssel elvégez.

A 3,5 tonnánál nagyobb összsúlyú járműveket üzemeltetők az útdíjat kétfajta módon fizethetik ki. Akik semmiféle eszközt nem szereztek be, azok július elsejétől előre megváltható szakaszjeggyel közlekedhetnek. Ez a legkörülményesebb és a legkötöttebb fizetési forma. Ennél jobb megoldás, ha a meglévő, vagy ezután kialakítandó flottakövető rendszereket összehangolják az ÁAK hálózatával, és a jeladó adatai alapján teljesítik a fizetési kötelezettséget. Ez a jegyes rendszerhez képest rugalmasabb, az útvonal – útlezárás, forgalmi dugó, egyéb ok miatt – menet közben módosítható. Csak annyi útszakasz után kell fizetni, amennyit valóban megtett a teherautó.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.