A megállókból töltenék a buszokat

ABB gyorstöltő

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.06.06. 12.00

Megállókban, másodpercek alatt lehetne feltölteni az elektromos buszokat egy svájci fejlesztésnek köszönhetően. A járművekhez szükséges energiát pedig vízierőművek segítségével állítanák elő.

Az automatizálási és energetikai technológiák előállításával foglalkozó svájci vállalat, az ABB olyan fejlesztéssel állt elő, melynek köszönhetően rendkívül gyorsan tölthetők fel az elektromos autóbuszok akkumulátorai. Az új technológiát a hatvanadik alkalommal megrendezett genovai nemzetközi közlekedési konferencián és kiállításon, az UTIP-en mutatták be.

Az eszközt a TOSA kísérleti projekt keretében a genovai városi közlekedési társaságnál (TGP) tesztelik egy nagy befogadóképességű, összesen 135 utas szállítására alkalmas autóbusz segítségével. A technológia lényege, hogy a töltőket nem az autóbuszgarázsokban helyezik el, hanem előre kiválasztott megállókban, illetve végállomásokon. A járművek így közvetlenül, az adott viszonylaton közlekedve kapják a működéshez szükséges muníciót.  

A tervek szerint az autóbuszok működtetéséhez szükséges energiát tisztán vízerőművekből nyernék, melynek eredményeképpen sem a jármű üzemeltetése, sem pedig az “üzemanyag” előállítása során nem kerülne üvegházhatású gáz a levegőbe. A rendszer fő pillérét a töltőoszlopok jelentik, melyeken a lézervezérlésű, mozgatható karok segítségével gyorsan, mindössze 15 másodperc alatt történhet meg az autóbuszok töltése. Ez körülbelül annyi idő, míg az utasok fel- és leszállnak a megállóban.

A járműben található akkumulátorokat a gyorstöltők pillanatok alatt 400 kilowattal töltik fel, míg a buszvégállomáson pedig nagyjából 3-4 perces “pihenőidőre” lesz szükség ahhoz, hogy az autóbusz újra forgalomba állhasson. A csatlakozót, illetve a töltéshez szükséges eszközöket a jármű tetején helyezték el, az innen nyert elektromosságot pedig a lítiumionos akkumulátorokban tárolja el az autóbusz, hasonlóképpen a fékezéskor felszabaduló energiához.

A járműveket 15 másodperc alatt töltenék a tetőről

A megoldástól azt várja az ABB, hogy a városi közlekedésben résztvevő elektromos autóbuszok üzemeltetése gazdaságosabbá és hatékonyabbá válik. A fejlesztők a technológiát elsősorban a frekventált, kulcsfontosságú viszonylatokra szánják, ahol a járműveknek rengeteg utassal a fedélzetén  kell részt venni a közlekedésben. A kísérleti projektben résztvevő jármű a genovai repülőtér és a városi nemzetközi kiállítási központ, a Palexpo között  közlekedik.

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.