Elbúcsúztak a szovjet metrók

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.06.05. 13.00

Tegnap forgalomba állt az utolsó Alstom metrószerelvény, ezzel egy időben pedig végleg elbúcsúztak a orosz metrókocsik a kettes vonaltól.

A Mityisinszkij Metrovagonmas által gyártott Ev típusú szerelvények 43 év szolgálat után búcsúztak a kelet-nyugati vonaltól, ahol csaknem 2 milliárd kilométert futottak. Az M2-es vonal felújítása és metrók cseréje mintegy 65 milliárd forintból valósult meg. Az utolsó menetrend szerinti szovjet szerelvény április végén közlekedett, de a legújabb Alstom forgalomba állásáig tartalékként rendelkezésre álltak az utolsó orosz vonatok. Mostantól kizárólag az új szerelvények közlekednek a Déli pályaudvar és az Örs vezér tere között, hiszen rövidesen beüzemelik a Siemens biztosítóberendezéseket, amivel a régi vonatok már nem kompatibilisek.

A BKV 110 darab Metropolist vásárolt az Alstomtól az M2-es metróvonalra, valamint további 60-at az átadás előtt álló M4-es metróvonalra. Az M2-es vonal első új metrószerelvénye tavaly szeptemberben állt forgalomba, ezt követően pedig havonta két-három új metrószerelvény váltotta le a koros és jelentős karbantartást igénylő szovjet gyártmányú metrókocsikat. A közel 100 méter hosszú, öt légkondicionált kocsiból álló metrószerelvények üzembe helyezése óta az Alstom által az M2-es vonalra gyártott metrók 750 000 kilométert futottak, és eddig több mint 170 millió fő utas használta a vonatokat.

Az Alstom már megszerezte az új, négy kocsiból álló metrók típusengedélyét a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól. A jövőben automata üzemre is képes 15 darab új metrószerelvény közül hat darabot már leszállított a francia gyártó, amelyek közül már három rendelkezik üzembehelyezési engedéllyel. A fennmaradó kilenc metrószerelvényt az Alstom folyamatosan szállítja és teszteli Budapesten az M4-es metró alagútjában. 

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Csak nekem tűnnek az Alstomok röhejesnek? Mintha valami leszuperélt 20 éves szerlvényeket vettek volna át.

  • ,L Rómeó

    szerintem is. én siemenset vagy valami vw közeli német metrot vettem volna!

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.