Elromlott a mentő, meghalt a beteg

Letiltott a részecskeszűrő ellenőrző rendszere

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.04. 10.00

Életveszélyes állapotban lévő pácienssel tartott a kórházba egy amerikai mentőautó, amikor hirtelen leállt a motorja. A ludas a koromrészecske-szűrő volt; a beteg meghalt.

Egy rendőrségi akcióban megsérült bűnözőt, egy autórablás 34 éves gyanúsítottját lőtt sebbel szállította kórházba egy mentőautó az USA fővárosába, amikor a műszerfalon kigyulladtak a fények, az autó lelassult, majd megállt. 
Mire a helyszínre ért egy másik autó, mintegy 5-7 perc telt el; a páciens a kórházba szállítást követően elhunyt. 
Műszaki meghibásodás bármikor előfordulhat, csakhogy a megállás tervezett volt: a dízelmotor koromrészecske-szűrőjét a lerakódásoktól megtisztító regenerációs folyamat, pontosabban annak elmaradása okozta a motor önkényes leállását. 
Amint a mentőszolgálat szakszervezetének vezetője elmondta, az érintett típus négyfázisú figyelmeztetést küld a vezetőnek arról, hogy ideje újratölteni a szűrő megújulásához szükséges adalékanyagot. 
Csakhogy a vezető és a flottakezelők egybehangzó állítása szerint ebben az esetben nem volt szó emberi hanyagságról: az autó számítógépe az első két figyelmeztető fázist kihagyva rögtön a harmadikra, majd onnan a végsőre ugrott, és így minden átmenet nélkül megállt. 
Az USA környezetvédelmi hivatala (EPA) időközben engedélyezte, hogy a tűzoltók és mentők DPF rendszer nélküli autókat vásároljanak, a kérdéses járművet azonban még a határozat megszületése előtt helyezték üzembe. A szakszervezeti vezető szerint egyébként nem ez volt az első ilyen eset: korábban három alkalommal is jelentettek hasonló megállást a mentősök, tűzoltók. 

Kommentek

  • Guevara

    Azért a jó öreg benzines V8-nak nincs párja…

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.