Egy rendőrségi akcióban megsérült bűnözőt, egy autórablás 34 éves gyanúsítottját lőtt sebbel szállította kórházba egy mentőautó az USA fővárosába, amikor a műszerfalon kigyulladtak a fények, az autó lelassult, majd megállt. 
Mire a helyszínre ért egy másik autó, mintegy 5-7 perc telt el; a páciens a kórházba szállítást követően elhunyt. 
Műszaki meghibásodás bármikor előfordulhat, csakhogy a megállás tervezett volt: a dízelmotor koromrészecske-szűrőjét a lerakódásoktól megtisztító regenerációs folyamat, pontosabban annak elmaradása okozta a motor önkényes leállását. 
Amint a mentőszolgálat szakszervezetének vezetője elmondta, az érintett típus négyfázisú figyelmeztetést küld a vezetőnek arról, hogy ideje újratölteni a szűrő megújulásához szükséges adalékanyagot. 
Csakhogy a vezető és a flottakezelők egybehangzó állítása szerint ebben az esetben nem volt szó emberi hanyagságról: az autó számítógépe az első két figyelmeztető fázist kihagyva rögtön a harmadikra, majd onnan a végsőre ugrott, és így minden átmenet nélkül megállt. 
Az USA környezetvédelmi hivatala (EPA) időközben engedélyezte, hogy a tűzoltók és mentők DPF rendszer nélküli autókat vásároljanak, a kérdéses járművet azonban még a határozat megszületése előtt helyezték üzembe. A szakszervezeti vezető szerint egyébként nem ez volt az első ilyen eset: korábban három alkalommal is jelentettek hasonló megállást a mentősök, tűzoltók.