Midibuszt bérel a BKV

Molitus S91

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.06.02. 12.35

Magyar gyártmányú midibusz állt forgalomba a BKV-nál tegnap. Az egy évig bérleti konstrukcióban közlekedő típusból korábban negyven darabot hozott volna Budapestre egy alvállalkozó, de végül elmeszelték a tendert.

Sovány vigasz lehet a volt Ikarus Egyedi Autóbuszgyár dolgozói által alapított Molitus Kft. számára, hogy a BKV egy évre bérbe vett egy S91-est tőlük. Mint ismeretes, a vállalkozás 2009-ben nyert BKV tenderén, melynek köszönhetően 40 darab midibuszt szállíthattak volna a fővárosba. A típussal anno az Orangeways indult, a végeredményt azonban a harmadik helyezett Vértes Volán megtámadta. 2011-ben a Közbeszerzési Döntőbizottság helyt adott az állami cég beadványának, ezt követően pedig a BKV érvénytelenné nyilvánította a pályázatot, így egyetlen egy új buszt sem gyárthattak Budapestre.

A S91-est az elmúlt években már többször is tesztelte a fővárosi közlekedési vállalat. A jármű bérléséről a kedvező üzemeltetési tapasztalatoknak köszönhetően döntött a BKV. Az égszínkékre átfestett busz a fővárosi cégnek kilométerenként 200 forintba kerül az elkövetkezendő egy évben. A további beszerzések kapcsán megkeresésünkre a BKK azt a tájékoztatást adta, hogy jelenleg folyamatban van a midibuszok cseréjével kapcsolatos közbeszerzési pályázat előkészítése. A kisebb utasforgalmú vonalakon közlekedő járművek szükségre viszont égető szükség van, ezeken ugyanis a BKV továbbra is a közel húszéves Ikarus 405-ösöket közlekedteti.

A midibuszból eddig már hét darabot exportáltak

Az alacsony belépésű autóbusz 19 ülő és 24 álló utas szállítására alkalmas, utastere pedig teljes egészében légkondicionált. A kerekesszékkel és babakocsival utazók számára a térdeplőfunkcióval együtt a járművezető által működtethető, mechanikus rámpa segíti a ki- és beszállást. Télen a hagyományos radiátorok mellett az ajtóknál részleges padlófűtés, valamint tetőfűtés biztosítja a komfortos utazást.

A Rába-alvázas autóbuszban 156 lóerős, Euro 5-ös kibocsátási normáknak megfelelő Mercedes-Benz motor található, mely biodízellel is üzemeltethető. Az utasok biztonságáról többek között egy automata tűzoltó rendszer gondosodik, mely megakadályozza a motortérben keletkező tüzek továbbterjedését. Az S91-esből eddig kilenc darabot gyártottak, ebből öt Norvégiában, hét példány pedig Svédországban állt forgalomba. Az első prototípus jelenleg a gyömrői helyi közlekedésben vesz részt, a második demó kocsi pedig a BKV vonalain teljesít szolgálatot.

Az autóbusz is megkapta az égszínkék színezést

Munkanapokon az Infoparkban közlekedő 203-as busz útvonalán, hétvégén pedig a Gellérthegyen közlekedő 27-es viszonylaton találkozhatunk vele. Későbbiekben pedig várhatóan több belvárosi útvonalon is kipróbálják majd.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.