Sovány vigasz lehet a volt Ikarus Egyedi Autóbuszgyár dolgozói által alapított Molitus Kft. számára, hogy a BKV egy évre bérbe vett egy S91-est tőlük. Mint ismeretes, a vállalkozás 2009-ben nyert BKV tenderén, melynek köszönhetően 40 darab midibuszt szállíthattak volna a fővárosba. A típussal anno az Orangeways indult, a végeredményt azonban a harmadik helyezett Vértes Volán megtámadta. 2011-ben a Közbeszerzési Döntőbizottság helyt adott az állami cég beadványának, ezt követően pedig a BKV érvénytelenné nyilvánította a pályázatot, így egyetlen egy új buszt sem gyárthattak Budapestre.

A S91-est az elmúlt években már többször is tesztelte a fővárosi közlekedési vállalat. A jármű bérléséről a kedvező üzemeltetési tapasztalatoknak köszönhetően döntött a BKV. Az égszínkékre átfestett busz a fővárosi cégnek kilométerenként 200 forintba kerül az elkövetkezendő egy évben. A további beszerzések kapcsán megkeresésünkre a BKK azt a tájékoztatást adta, hogy jelenleg folyamatban van a midibuszok cseréjével kapcsolatos közbeszerzési pályázat előkészítése. A kisebb utasforgalmú vonalakon közlekedő járművek szükségre viszont égető szükség van, ezeken ugyanis a BKV továbbra is a közel húszéves Ikarus 405-ösöket közlekedteti.

A midibuszból eddig már hét darabot exportáltak

Az alacsony belépésű autóbusz 19 ülő és 24 álló utas szállítására alkalmas, utastere pedig teljes egészében légkondicionált. A kerekesszékkel és babakocsival utazók számára a térdeplőfunkcióval együtt a járművezető által működtethető, mechanikus rámpa segíti a ki- és beszállást. Télen a hagyományos radiátorok mellett az ajtóknál részleges padlófűtés, valamint tetőfűtés biztosítja a komfortos utazást.

A Rába-alvázas autóbuszban 156 lóerős, Euro 5-ös kibocsátási normáknak megfelelő Mercedes-Benz motor található, mely biodízellel is üzemeltethető. Az utasok biztonságáról többek között egy automata tűzoltó rendszer gondosodik, mely megakadályozza a motortérben keletkező tüzek továbbterjedését. Az S91-esből eddig kilenc darabot gyártottak, ebből öt Norvégiában, hét példány pedig Svédországban állt forgalomba. Az első prototípus jelenleg a gyömrői helyi közlekedésben vesz részt, a második demó kocsi pedig a BKV vonalain teljesít szolgálatot.

Az autóbusz is megkapta az égszínkék színezést

Munkanapokon az Infoparkban közlekedő 203-as busz útvonalán, hétvégén pedig a Gellérthegyen közlekedő 27-es viszonylaton találkozhatunk vele. Későbbiekben pedig várhatóan több belvárosi útvonalon is kipróbálják majd.