2012 szeptemberében a Volvo megkezdte első Euro 6-os minősítésű, 460 lóerős, 13 literes motorjának értékesítését. Egy évvel később pedig gyártani kezdte az 5, 8, 11 és 13 literes erőforrásokat. Fél évvel az Euro 6-os szabányok életbe lépése előtt már teljesnek mondható a kínálat, ugyanis a közepesen nehéz felhasználású 5 literes változattól, egészen a nehéz alkalmazású 13 literes kivitelig egyaránt rendelkezésre állnak a motorok. 2014 tavaszától 16 literes, valamint 13 literes I-Torque hajtáslánccal szerelt erőforrással bővül a kínálat.

A nehéz alkalmazásra szánt 11, 13 és 16 literes motorok esetében a Volvo megtartotta a károsanyag-kibocsátás jól bevált katalitikus szabályzását, a szelektív katalitikus redukciót (SCR). A fejlesztés rendkívül hatékonynak bizonyult a kipufogógázok után kezelése terén, mindamellett jól illeszkedik az Euro 6 követelményeihez. A svédek megerősítették az SCR egységének katalitikus bevonatát, illetve korszerűsítették az AdBlue-befecskendező rendszert.

“A világ minden táján szereztünk tapasztalatokat a károsanyag-kibocsátási előírásokról, amelyek jó alapot jelentettek az európai szabványokat teljesítő teherautó-motorok kifejlesztéséhez. A célunk egy költséghatékony és kevésbé összetett motortechnológia elkészítése volt.” -mondta Astrid Drewsen, a Volvo Trucks hajtáslánc termékmenedzsere.

Az Euro 6-os motorkínálat

Az Euro 6 teljesítése érdekében a kipufogórendszer hőmérsékletét többé-kevésbé állandó szinten kell tartani. A Volvo ezért hűtés nélküli kipufogógáz-visszavezető rendszerrel (EGR), valamint dízel részecskeszűrővel (DPF) kombinálta SCR megoldását a 11 és a 13 literes motorok esetében. Míg az 5 és a 8 literes változatoknál az erőforrások műszaki megoldását a hűtött EGR rendszer, részecskeszűrő és SCR kombinációja alkotja. A környezetvédelmi előírások teljesítése miatt ugyanakkor érdemben nem csökkent a motorok teljesítménye.