Teljes a Volvo motorpaletta

Jövőre bővül a választék

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.05.31. 12.00

Teljessé vált a Volvo teherautóinak Euro 6-os motorkínálata. A paletta jövő tavasszal pedig egy 16 literes változattal bővül.

2012 szeptemberében a Volvo megkezdte első Euro 6-os minősítésű, 460 lóerős, 13 literes motorjának értékesítését. Egy évvel később pedig gyártani kezdte az 5, 8, 11 és 13 literes erőforrásokat. Fél évvel az Euro 6-os szabányok életbe lépése előtt már teljesnek mondható a kínálat, ugyanis a közepesen nehéz felhasználású 5 literes változattól, egészen a nehéz alkalmazású 13 literes kivitelig egyaránt rendelkezésre állnak a motorok. 2014 tavaszától 16 literes, valamint 13 literes I-Torque hajtáslánccal szerelt erőforrással bővül a kínálat.

A nehéz alkalmazásra szánt 11, 13 és 16 literes motorok esetében a Volvo megtartotta a károsanyag-kibocsátás jól bevált katalitikus szabályzását, a szelektív katalitikus redukciót (SCR). A fejlesztés rendkívül hatékonynak bizonyult a kipufogógázok után kezelése terén, mindamellett jól illeszkedik az Euro 6 követelményeihez. A svédek megerősítették az SCR egységének katalitikus bevonatát, illetve korszerűsítették az AdBlue-befecskendező rendszert.

“A világ minden táján szereztünk tapasztalatokat a károsanyag-kibocsátási előírásokról, amelyek jó alapot jelentettek az európai szabványokat teljesítő teherautó-motorok kifejlesztéséhez. A célunk egy költséghatékony és kevésbé összetett motortechnológia elkészítése volt.” -mondta Astrid Drewsen, a Volvo Trucks hajtáslánc termékmenedzsere.

Az Euro 6-os motorkínálat

Az Euro 6 teljesítése érdekében a kipufogórendszer hőmérsékletét többé-kevésbé állandó szinten kell tartani. A Volvo ezért hűtés nélküli kipufogógáz-visszavezető rendszerrel (EGR), valamint dízel részecskeszűrővel (DPF) kombinálta SCR megoldását a 11 és a 13 literes motorok esetében. Míg az 5 és a 8 literes változatoknál az erőforrások műszaki megoldását a hűtött EGR rendszer, részecskeszűrő és SCR kombinációja alkotja. A környezetvédelmi előírások teljesítése miatt ugyanakkor érdemben nem csökkent a motorok teljesítménye.

Kommentek

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.