Bár már 24 éve annak, hogy a Halálos Fegyver 2-ben Mel Gibson (mint Martin Riggs őrmester) kirángatta a gonosz, fajgyűlölő dél-afrikai diplomata házának tartóoszlopát az épület alól, a hosszított, iker hátsókerekes GMC Sierra sziluettje, amivel a mára alaposan megkopott imázsú sztár ezt a garázdaságot elkövette, még mindig ott ég az agyamban (0:55-től):

Bár nem kedvelem túlságosan a remake-eket, azt kell mondjam, hogy ha újraforgatnák a Lethal Weapon-sorozatot, az új GMC pickup is legalább olyan látványosan el tudná végezni ezt a feladatot, mint a régi. Pláne a fullos, krómmal telített kivitel.

420 lóerőt tud a Corvette-ből érkezett, 6,2 literes V8 a GMC ikonikus kisteherautójának legújabb luxusváltozatában. Detroitban mutatták be az új Sierra Denalit.

5,5 tonnát vontathat


A General Motors Detroitban leplezte le a 2014-es GMC Sierra legmagasabb felszereltségi szintű, Észak-Amerika legmagasabb hegycsúcsáról elnevezett Denali változatát. (Egy Denali pickup rendszerint majd’ másfélszer annyiba kerül, mint az alapkivitelű GMC gép.) A Chevy Corvette módosított, 6,2 literes, naná, V8-as alumínium blokkos benzinmotorjának 420 lóerejével, 610 Nm-ével az új Sierra Denali a legerősebb könnyű pickup lesz az amerikai piacon.

Ennyit a válságról, meg az amerikaiak álláspontjáról az üvegház-hatással kapcsolatban – bár a vevők lelkiismeretének megnyugtatására részterheléskor az egyik hengersor képes a lekapcsolódásra.

Az erősítőkúra mellett a Sierra csupán formai finomításon esett át – nem modellváltás, csak facelift eredménye a 2014-es modell. A Denali 20 collos krómfelniket, irdatlan króm hűtőmaszkot kap, ülései hűtéssel-fűtéssel egyaránt rendelkeznek, a központi, érintőképernyős multimédia-konzol mellett egy jókora, nyolc coll átmérőjű kijelző került a hatalmas körműszerek közé is. Bose hifi, sávelhagyás-figyelő, parkolási asszisztens, fűtött kormánykerék, satöbbi, satöbbi.

Baltával faragott, de minden modern elektronikus kütyüt tartalmazó beltér

Az új Sierrák a 6,2-es és egy kisebb, 5,3 literes, 355 lóerős motorral napokon belül az USA GMC-dealereihez kerülnek. Érdekes újítás, hogy a legnagyobb motor még a Denali kivitelhez is feláras tétel, az alap a kisebb V8. Ősztől egy visszafogottabb, 4,3 literes V6-os blokkal is meg lehet venni majd a kocsit, de az a blokk már nem lesz kapható a státuszszimbólumnak számító Denali plakettel.

Az új Sierra Denali 5,5 tonnát vontathat papíron – Martin Riggs ezzel is nekiállhat egy oszlopos teraszépületnek, ha egy új főgonosz netán ismét vízbe fojtaná aktuális kedvesét.