A csomag- és levélkézbesítéssel foglalkozó vállalat első körben 79 darab környezetbarát járművet állít forgalomba az észak-vesztfáliai Bonnban és vonzáskörzetében. A közel 8500 járművel rendelkező cég kísérleti programjában 2016-ig összesen 141 tisztán elektromos hajtású csomagszállító jármű üzembe helyezése szerepel. A német szövetségi posta azzal számol, hogy járműveinek károsanyag-kibocsátása a fejlesztésnek köszönhetően évente 500 tonna szén-dioxiddal csökken.

Az első adag furgon forgalomba állításával a bonni telephelyé lehet a világ egyik legnagyobb elektromos áruszállító-flottája. A járművek megvásárlása 14 millió euróba kerül, ebből az összegből azonban 6 millió eurót a német kormányzat vállalt magára. A környezetszennyezés csökkentésén túl rengeteg pénzt takaríthatnak meg a kis-árusszállítók a német szövetségi posta számára, ugyanis a Streetscootereket  olyan helyeken töltik majd, ahol szél- és napenergiával állítják elő az elektromosságot.

A német posta a Streetscooter típusú járműveket vásárolja meg, melyeket az aacheni RWTH egyetemmel és a gyártóval közösen fejlesztettek ki, hogy maximálisan megfeleljenek a csomag- és levélszállítási feladatoknak. A furgon 4,6 méter hosszú, motorja 45 kilowatt teljesítményű és 85 kilométer/óra a maximális sebességre képes. A Streetscooter hatótávolsága 80-120 kilométer között van, azonban  megfelelő üzemeltetés esetén némileg növelhető az egy feltöltéssel megtett út. A sárga, dobozos furgonokból nyárig 50 darab érkezik a vállalathoz, melyek egy része a városban, másik része pedig az agglomerációban teljesít majd szolgálatot. A következő 29 darabos flotta pedig az év második felében érkezik a vállalathoz.

A járművek hatótávolsága 80-120 kilométer között alakul

Az alternatív hajtású járművek nem ismeretlenek a német posta előtt, hiszen eddig már több kísérleti projektben is részt vett. A Deutsche Post korábban földgázzal és biogázzal hajtott csomagszállítókat tesztelt, illetve több hibrid üzemű áruszállítót is kipróbált az elmúlt években. A Deutsche Post 2020-ra legalább 30 százalékkal szeretné csökkenteni járműveinek károsanyag-kibocsátását. A vállalat egyelőre jól áll e célkitűzés teljesítése terén, hiszen az öt évvel ezelőtt indult kezdeményezésnek köszönhetően már 16 százalékkal kevesebb üvegházhatású gázt bocsátanak ki a csomagszállítók évente, a 2007-es szinthez képest.