Árammal hajtott postakocsik

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.05.24. 13.00

A német szövetségi posta állítja forgalomba a világ egyik legnagyobb elektromos furgonokból álló flottját. A cégnek várhatóan egy eurocentet sem kell majd a csomagszállítók üzemanyagára költeni.

A csomag- és levélkézbesítéssel foglalkozó vállalat első körben 79 darab környezetbarát járművet állít forgalomba az észak-vesztfáliai Bonnban és vonzáskörzetében. A közel 8500 járművel rendelkező cég kísérleti programjában 2016-ig összesen 141 tisztán elektromos hajtású csomagszállító jármű üzembe helyezése szerepel. A német szövetségi posta azzal számol, hogy járműveinek károsanyag-kibocsátása a fejlesztésnek köszönhetően évente 500 tonna szén-dioxiddal csökken.

Az első adag furgon forgalomba állításával a bonni telephelyé lehet a világ egyik legnagyobb elektromos áruszállító-flottája. A járművek megvásárlása 14 millió euróba kerül, ebből az összegből azonban 6 millió eurót a német kormányzat vállalt magára. A környezetszennyezés csökkentésén túl rengeteg pénzt takaríthatnak meg a kis-árusszállítók a német szövetségi posta számára, ugyanis a Streetscootereket  olyan helyeken töltik majd, ahol szél- és napenergiával állítják elő az elektromosságot.

A német posta a Streetscooter típusú járműveket vásárolja meg, melyeket az aacheni RWTH egyetemmel és a gyártóval közösen fejlesztettek ki, hogy maximálisan megfeleljenek a csomag- és levélszállítási feladatoknak. A furgon 4,6 méter hosszú, motorja 45 kilowatt teljesítményű és 85 kilométer/óra a maximális sebességre képes. A Streetscooter hatótávolsága 80-120 kilométer között van, azonban  megfelelő üzemeltetés esetén némileg növelhető az egy feltöltéssel megtett út. A sárga, dobozos furgonokból nyárig 50 darab érkezik a vállalathoz, melyek egy része a városban, másik része pedig az agglomerációban teljesít majd szolgálatot. A következő 29 darabos flotta pedig az év második felében érkezik a vállalathoz.

A járművek hatótávolsága 80-120 kilométer között alakul

Az alternatív hajtású járművek nem ismeretlenek a német posta előtt, hiszen eddig már több kísérleti projektben is részt vett. A Deutsche Post korábban földgázzal és biogázzal hajtott csomagszállítókat tesztelt, illetve több hibrid üzemű áruszállítót is kipróbált az elmúlt években. A Deutsche Post 2020-ra legalább 30 százalékkal szeretné csökkenteni járműveinek károsanyag-kibocsátását. A vállalat egyelőre jól áll e célkitűzés teljesítése terén, hiszen az öt évvel ezelőtt indult kezdeményezésnek köszönhetően már 16 százalékkal kevesebb üvegházhatású gázt bocsátanak ki a csomagszállítók évente, a 2007-es szinthez képest.

Kommentek

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.