Így kínozza saját gyermekét egy autógyártó

Ford Transit Custom gyári nyúzópróba

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.05.23. 17.30

60 km/órás sebességgel nekirohanni egy 140 mm magas járdaszegélynek, egy hónapon át megállás nélkül nyolcasok a tesztpályán, sófürdő, sárfürdő, párakamra – így öld meg a Transitodat!

Nagy dilemma egy-egy jármű, pláne haszonjármű tesztje után, hogy mennyire merjünk ajánlani olvasóinknak egy vadonatúj példány pár napos használata alapján évekre, kilométerek százezreire egy befektetést. Így aztán örömmel fogadtuk a Ford hivatalos autókínzásáról szóló közleményét – talán segít megalapozottabban dönteni abban, hogy mennyire bízhatunk meg hosszú távon az új kis-Transitban. (Külön aranyos, hogy a képeken az elmaszkírozott kocsinak még az emblémáját is levették; remek álca, hiszen tényleg, milyen másik márkának is van ilyen ovális plakettje?)

A Ford Transit Custom a Transit család középső tagja, az óriásira nőtt, jövőre várható Transit és a Connect között

A Ford Transit Custom modellt 6 hónap alatt 10 évnyi extrém kíméletlen használattal terheltek meg. A tesztsorozaton a több mint 150 profi tesztvezető mellett flottafelhasználók és a Ford mérnökei is részt vettek, akik az autókat a legkülönfélébb körülmények közt – só- és sárfürdőkben, +40 és -40 fok közti hőmérsékleteken – tették próbára.

A Transit Custom hat hónapon át megállás nélkül vontatott egy megrakott utánfutót, két hónapon át végsebességen száguldott, és a teszt eredményeképpen a Ford több mint száz fontos változtatást hajtott végre az autón.

“Azt hiszem, kevés vásárló tudja elképzelni, mi mindenen ment keresztül ez az autó” – mondja Barry Gale, a Ford Európa haszonjármű-részlegének főmérnöke. “A lehető legkeményebb próbákat eszeljük ki, amit egy haszonjármű még elviselhet, és csak akkor vagyunk elégedettek, ha ezeket az autó bravúrosan teljesíti – pont úgy, ahogy azt a Transit Custom tette.”

Járdaszegély-teszt: nem csak a gumit öli, felnit roncsolja ez az akció, de komoly megterhelés a futóműelemeknek is

A Ford több mint 600 jármű 10 millió kilométeren át rögzített adatait gyűjtötte össze a világ hét különböző piacáról, ezek az adatok segítettek a tízéves, 240 000 kilométeres kíméletlen használaton alapuló tartóssági célkitűzések kialakításában. A gyorsított tartóssági tesztfolyamat helyszíne a Ford Lommel próbapályája volt Belgiumban, ahol több mint 30 különféle teszt zajlott.

Néhány példa a szélsőséges feladatokra:

Autópálya-sebesség: Két hónapon át tartós non-stop száguldás maximális sebességen     

Nyolcas: Az autó egy hónapon át megállás nélkül nyolcasokat írt le a pályán
A futómű erőssége: 60 km/órás sebességgel nekirohanni egy 140 mm magas járdaszegélynek
Kátyúk és bukkanók: Az autó 5200 alkalommal hajtott végig egy kátyús és rázós szakaszon 70 km/órás sebességgel
Korrózióvédelem: Az autó durva kaviccsal borított útszakaszokon, só- és sárfürdőkön hajtott át, utána pedig nagy páratartalmú kamrában ázott 12 héten át

Fejlesztésük során a Transit Custom prototípusai ugyancsak a legkeményebb körülmények közt vizsgáztak: Dubajban 40 fokos hőségben, Finnországban pedig -40 fokon bizonyították működőképességüket, és helytálltak a profi flottafelhasználók hosszú távú tesztjein is.

A tesztlaboratóriumokban a Ford a több tízezer órányi motorteszt részeként 46 napon át különleges fékpadokon modellezte a vadonatúj Transit Custom 2.2 Duratorq dízelmotorjának nagy terhelésű, folyamatos városi üzemét. A fékpadok 30 napon belül 10 évnyi valós futásteljesítményt szimuláltak.

A tesztsorozat során gyűjtött tapasztalatok alapján a Ford több mint 100 jelentős módosítást hajtott végre a Transit Custom szerkezetén; a mérnökök egyebek mellett áttervezték és megerősítették a motortartó bakokat és a küszöbelemeket.

Kommentek

  • husky

    Mia francnak ehhez tesztpálya?? Ki kellett volna bérelni a Thököly utat, úgy kockakövesen, Gyömrői út Ferihegy 1-ig, vissza a kispesti Ady Endre úton, Sibrik felüljáró, egy kis Éles sakrok, meg Cinkotai út. Ha kibirja OK a gép!

  • Dino871

    “a képeken az elmaszkírozott kocsinak még az emblémáját is levették; remek álca, hiszen tényleg, milyen másik márkának is van ilyen ovális plakettje?”

    A Hyundai-nak?? :D
    Én az első kép alapjánazt hittem hogy az,még formára is annak tűnt…

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.