Így kínozza saját gyermekét egy autógyártó

Ford Transit Custom gyári nyúzópróba

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.05.23. 17.30

60 km/órás sebességgel nekirohanni egy 140 mm magas járdaszegélynek, egy hónapon át megállás nélkül nyolcasok a tesztpályán, sófürdő, sárfürdő, párakamra – így öld meg a Transitodat!

Nagy dilemma egy-egy jármű, pláne haszonjármű tesztje után, hogy mennyire merjünk ajánlani olvasóinknak egy vadonatúj példány pár napos használata alapján évekre, kilométerek százezreire egy befektetést. Így aztán örömmel fogadtuk a Ford hivatalos autókínzásáról szóló közleményét – talán segít megalapozottabban dönteni abban, hogy mennyire bízhatunk meg hosszú távon az új kis-Transitban. (Külön aranyos, hogy a képeken az elmaszkírozott kocsinak még az emblémáját is levették; remek álca, hiszen tényleg, milyen másik márkának is van ilyen ovális plakettje?)

A Ford Transit Custom a Transit család középső tagja, az óriásira nőtt, jövőre várható Transit és a Connect között

A Ford Transit Custom modellt 6 hónap alatt 10 évnyi extrém kíméletlen használattal terheltek meg. A tesztsorozaton a több mint 150 profi tesztvezető mellett flottafelhasználók és a Ford mérnökei is részt vettek, akik az autókat a legkülönfélébb körülmények közt – só- és sárfürdőkben, +40 és -40 fok közti hőmérsékleteken – tették próbára.

A Transit Custom hat hónapon át megállás nélkül vontatott egy megrakott utánfutót, két hónapon át végsebességen száguldott, és a teszt eredményeképpen a Ford több mint száz fontos változtatást hajtott végre az autón.

“Azt hiszem, kevés vásárló tudja elképzelni, mi mindenen ment keresztül ez az autó” – mondja Barry Gale, a Ford Európa haszonjármű-részlegének főmérnöke. “A lehető legkeményebb próbákat eszeljük ki, amit egy haszonjármű még elviselhet, és csak akkor vagyunk elégedettek, ha ezeket az autó bravúrosan teljesíti – pont úgy, ahogy azt a Transit Custom tette.”

Járdaszegély-teszt: nem csak a gumit öli, felnit roncsolja ez az akció, de komoly megterhelés a futóműelemeknek is

A Ford több mint 600 jármű 10 millió kilométeren át rögzített adatait gyűjtötte össze a világ hét különböző piacáról, ezek az adatok segítettek a tízéves, 240 000 kilométeres kíméletlen használaton alapuló tartóssági célkitűzések kialakításában. A gyorsított tartóssági tesztfolyamat helyszíne a Ford Lommel próbapályája volt Belgiumban, ahol több mint 30 különféle teszt zajlott.

Néhány példa a szélsőséges feladatokra:

Autópálya-sebesség: Két hónapon át tartós non-stop száguldás maximális sebességen     

Nyolcas: Az autó egy hónapon át megállás nélkül nyolcasokat írt le a pályán
A futómű erőssége: 60 km/órás sebességgel nekirohanni egy 140 mm magas járdaszegélynek
Kátyúk és bukkanók: Az autó 5200 alkalommal hajtott végig egy kátyús és rázós szakaszon 70 km/órás sebességgel
Korrózióvédelem: Az autó durva kaviccsal borított útszakaszokon, só- és sárfürdőkön hajtott át, utána pedig nagy páratartalmú kamrában ázott 12 héten át

Fejlesztésük során a Transit Custom prototípusai ugyancsak a legkeményebb körülmények közt vizsgáztak: Dubajban 40 fokos hőségben, Finnországban pedig -40 fokon bizonyították működőképességüket, és helytálltak a profi flottafelhasználók hosszú távú tesztjein is.

A tesztlaboratóriumokban a Ford a több tízezer órányi motorteszt részeként 46 napon át különleges fékpadokon modellezte a vadonatúj Transit Custom 2.2 Duratorq dízelmotorjának nagy terhelésű, folyamatos városi üzemét. A fékpadok 30 napon belül 10 évnyi valós futásteljesítményt szimuláltak.

A tesztsorozat során gyűjtött tapasztalatok alapján a Ford több mint 100 jelentős módosítást hajtott végre a Transit Custom szerkezetén; a mérnökök egyebek mellett áttervezték és megerősítették a motortartó bakokat és a küszöbelemeket.

Kommentek

  • husky

    Mia francnak ehhez tesztpálya?? Ki kellett volna bérelni a Thököly utat, úgy kockakövesen, Gyömrői út Ferihegy 1-ig, vissza a kispesti Ady Endre úton, Sibrik felüljáró, egy kis Éles sakrok, meg Cinkotai út. Ha kibirja OK a gép!

  • Dino871

    “a képeken az elmaszkírozott kocsinak még az emblémáját is levették; remek álca, hiszen tényleg, milyen másik márkának is van ilyen ovális plakettje?”

    A Hyundai-nak?? :D
    Én az első kép alapjánazt hittem hogy az,még formára is annak tűnt…

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.