Gigantikus járat-átszervezés a fővárosban

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.05.22. 12.00

Június elsejétől a BKK átszervezi a főváros legforgalmasabb buszjárat-családját. A változtatásokkal egy időben utcákat neveznek át és új buszokat állítanak forgalomba.

Az átalakítások a főként 7-es és a 33-as buszcsalád vonalait érintik, de az 233E útvonala is hosszabb lesz, mely a Camponától egészen a Bosnyák térig közlekedik majd. Mindamellett tovább bővül a Budáról a Rákóczi úton át a Keleti pályaudvart is elérő járatok köre. A 7E viszonylaton közlekedő buszok hosszabb útvonalon, a Kelenföldi pályaudvartól Újpalota, Nyírpalota utcáig közlekedik majd. A gyorsjáratok követési ideje csúcsidőben 4-5 perc lesz.

A 173E járat megszűnik, helyette 107E jelzéssel indulnak autóbuszok az előddel megegyező útvonalon, azonban az új viszonylat az Apolló utcánál is megáll a jövőben. Ez a gyorsjárat csúcsidőszakban 4-5 percenként, máskor pedig változatlan követési idővel indulna, a 7E-vel felváltva. Az eddigi 7-es és 173-as buszok végállomásait pedig felcserélik, így a 7-es autóbuszok Albertfalva vasútállomás és Újpalota, Nyírpalota út között járnak majd. A 173-as viszonylatot felváltó új 7A jelzésű járatok pedig a Bornemissza tértől a Bosnyák térig közlekednek majd, csúcsidőszakban 6 percenként.

A 33-as buszcsalád esetében a 33E-t felváltó 133E és a 233E a Bosnyák térig közlekedik a Rákóczi út – Thököly út útvonalon módosuló megállóhely-kiosztással. A 133E Nagytétény vasútállomástól Háros vonatállomásig minden megállóhelyen megáll, utána már csak a Városház téren, a Hengermalom útnál, a Kelenföldi Erőműnél és a Dombóvári útnál. A 233E közlekedése is módosul, ugyanis a Zuglót Budatéténnyel összekötő járat üzemideje reggel 5 és 10 óra közé, délután pedig 13 és 20 óra közé esik a jövőben. A Budatétényi sorompónál a 33-as, 114-es, 213-as és a 214-es viszonylatok között működő bevárási csatlakozás megszűnik.

Az átszervezések miatt a járatok a jövőben a korábban megszokottól eltérő megállóhelyeken állnak meg, ezért mindenképpen javasolt az alapos tájékozódás vagy interneten, vagy pedig a kihelyezett hirdetményeken. Június első napjaiban a BKK munkatársai segítik a forgalmasabb átszállóhelyeken az utasokat a könnyebb eligazodás érdekében.

Mivel a járatcsalád átszervezése miatt a vonalak összes utastájékoztatási felületét cserélni kell, ebből az alkalomból újabb közterületi elnevezéseket változtatnak meg: a Róna utca Tisza István térre, a Dózsa György út Reiner Frigyes parkra, a Prielle Kornélia utca Dombóvári útra módosul. A 7-es és 33-as járatcsalád vonalain júniustól 20, júliustól pedig 27 darab új Mercedes Citaro 2 csuklós autóbusz áll forgalomba.

Kommentek

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.