Wörthi-tavi szörny

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.05.19. 12.00

Egy hete, az ausztriai wörthi-tavi Golf-találkozón mutatták be az Amarok-tanulmányt. Első ránézésre ordít róla, hogy nem terepre szánták, de legalább a motorja szörnyen erős.

A jármű közelebb áll a “pimp-my-ride” kategóriához, mint a mezei Amarokhoz. A motor teljesítményét nézve viszont akár szörnynek is nevezhető. A power pick-upban ugyanis háromliteres, turbódízeles, 272 lóerős (200 kW) erőforrás található, melynek 600 newtonméteres forgatónyomatékát nyolcfokozatú automata sebességváltó közvetíti az összkerék-hajtás felé. A gyártó tájékoztatása szerint a különleges Amarok mindössze 7,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra.

A mérnökök a platót meghagyták olyannak amilyennek volt: 3,5 négyzetméteres rakfelületén akár egy teljes versenyfelszereléssel ellátott gokart is felfér. A járműnek két sima burájú bi-xenon fényszóró és a krómbetétes, matt fekete hűtőrács kölcsönöz a szériaváltozatoktól markánsan eltérő hatást. A hibátlan összkép érdekében a lökhárító aljára további három, szintén fekete lamellákból álló légbeömlő-nyílás is került.

A műszerfal mellett, az érintőképernyő felett külön stopperóra méri a gyorsulást

Követve a jármű kompakt kinézetét, az Amarok oldala szénszál-erősítésű műanyag lapokkal kialakított küszöbszélesítést is kapott, mely a karosszéria teljes hosszán végigfut. A tanulmány terepjáróhoz a Volkswagen a tuning-eszköztárat is segítségül hívta: a jármű 22 colos keréktárcsákkal ellátott, 295/35 méretű gumiabroncsokkal, továbbá két, kívülre tolt kettős kipufogó-végcsővel látta el a power pick-upot. Hátfalába pedig szénszál erősítésű műanyag diffúzort és két LED-es hátsó lámpát szereltek, melyek rövid reakcióidejű, hosszú életű fénykibocsátó diódákkal rendelkeznek.

A belső tér a fekete és vörös szín kombinációjának jegyében készült. Az ajtókárpitokat, a verseny-kagylóüléseket, a sportkormányt és az új tervezésű, extra széles középkonzolt egyaránt fekete nubuk és karbon borítja. A díszvarrásokhoz és a dekorbetétekhez vörös cérnát és elemeket használtak fel. A fekete bőrrel borított műszerfalon kiegészítő műszerek mutatják a motor pillanatnyi forgatónyomatékát és töltőnyomását, miközben egy stopper gombnyomásra méri a gyorsulási időt.

A hátuljában egy gokart is elfér

A hatás a mélynyomókkal válik teljessé: az érintőképernyővel vezérelhető infotainment-rendszer teljesítményét két darab 380 wattos hűtött végfok és a kagylóülések közé épített 500 wattos mélynyomó adja. Bár a jármű azt a hatást kelti, hogy minden szükséges műszaki fejlesztéssel rendelkezik, a légzsákot mégis kifelejtették. Persze, talán nincs is szükség rá, hiszen a robusztus felépítmény szinte mindentől megóvhatja sofőrjét. Feltéve, ha beköti magát.

Kommentek

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.