Wörthi-tavi szörny

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.05.19. 12.00

Egy hete, az ausztriai wörthi-tavi Golf-találkozón mutatták be az Amarok-tanulmányt. Első ránézésre ordít róla, hogy nem terepre szánták, de legalább a motorja szörnyen erős.

A jármű közelebb áll a “pimp-my-ride” kategóriához, mint a mezei Amarokhoz. A motor teljesítményét nézve viszont akár szörnynek is nevezhető. A power pick-upban ugyanis háromliteres, turbódízeles, 272 lóerős (200 kW) erőforrás található, melynek 600 newtonméteres forgatónyomatékát nyolcfokozatú automata sebességváltó közvetíti az összkerék-hajtás felé. A gyártó tájékoztatása szerint a különleges Amarok mindössze 7,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra.

A mérnökök a platót meghagyták olyannak amilyennek volt: 3,5 négyzetméteres rakfelületén akár egy teljes versenyfelszereléssel ellátott gokart is felfér. A járműnek két sima burájú bi-xenon fényszóró és a krómbetétes, matt fekete hűtőrács kölcsönöz a szériaváltozatoktól markánsan eltérő hatást. A hibátlan összkép érdekében a lökhárító aljára további három, szintén fekete lamellákból álló légbeömlő-nyílás is került.

A műszerfal mellett, az érintőképernyő felett külön stopperóra méri a gyorsulást

Követve a jármű kompakt kinézetét, az Amarok oldala szénszál-erősítésű műanyag lapokkal kialakított küszöbszélesítést is kapott, mely a karosszéria teljes hosszán végigfut. A tanulmány terepjáróhoz a Volkswagen a tuning-eszköztárat is segítségül hívta: a jármű 22 colos keréktárcsákkal ellátott, 295/35 méretű gumiabroncsokkal, továbbá két, kívülre tolt kettős kipufogó-végcsővel látta el a power pick-upot. Hátfalába pedig szénszál erősítésű műanyag diffúzort és két LED-es hátsó lámpát szereltek, melyek rövid reakcióidejű, hosszú életű fénykibocsátó diódákkal rendelkeznek.

A belső tér a fekete és vörös szín kombinációjának jegyében készült. Az ajtókárpitokat, a verseny-kagylóüléseket, a sportkormányt és az új tervezésű, extra széles középkonzolt egyaránt fekete nubuk és karbon borítja. A díszvarrásokhoz és a dekorbetétekhez vörös cérnát és elemeket használtak fel. A fekete bőrrel borított műszerfalon kiegészítő műszerek mutatják a motor pillanatnyi forgatónyomatékát és töltőnyomását, miközben egy stopper gombnyomásra méri a gyorsulási időt.

A hátuljában egy gokart is elfér

A hatás a mélynyomókkal válik teljessé: az érintőképernyővel vezérelhető infotainment-rendszer teljesítményét két darab 380 wattos hűtött végfok és a kagylóülések közé épített 500 wattos mélynyomó adja. Bár a jármű azt a hatást kelti, hogy minden szükséges műszaki fejlesztéssel rendelkezik, a légzsákot mégis kifelejtették. Persze, talán nincs is szükség rá, hiszen a robusztus felépítmény szinte mindentől megóvhatja sofőrjét. Feltéve, ha beköti magát.

Kommentek

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.