Wörthi-tavi szörny

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.05.19. 12.00

Egy hete, az ausztriai wörthi-tavi Golf-találkozón mutatták be az Amarok-tanulmányt. Első ránézésre ordít róla, hogy nem terepre szánták, de legalább a motorja szörnyen erős.

A jármű közelebb áll a “pimp-my-ride” kategóriához, mint a mezei Amarokhoz. A motor teljesítményét nézve viszont akár szörnynek is nevezhető. A power pick-upban ugyanis háromliteres, turbódízeles, 272 lóerős (200 kW) erőforrás található, melynek 600 newtonméteres forgatónyomatékát nyolcfokozatú automata sebességváltó közvetíti az összkerék-hajtás felé. A gyártó tájékoztatása szerint a különleges Amarok mindössze 7,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra.

A mérnökök a platót meghagyták olyannak amilyennek volt: 3,5 négyzetméteres rakfelületén akár egy teljes versenyfelszereléssel ellátott gokart is felfér. A járműnek két sima burájú bi-xenon fényszóró és a krómbetétes, matt fekete hűtőrács kölcsönöz a szériaváltozatoktól markánsan eltérő hatást. A hibátlan összkép érdekében a lökhárító aljára további három, szintén fekete lamellákból álló légbeömlő-nyílás is került.

A műszerfal mellett, az érintőképernyő felett külön stopperóra méri a gyorsulást

Követve a jármű kompakt kinézetét, az Amarok oldala szénszál-erősítésű műanyag lapokkal kialakított küszöbszélesítést is kapott, mely a karosszéria teljes hosszán végigfut. A tanulmány terepjáróhoz a Volkswagen a tuning-eszköztárat is segítségül hívta: a jármű 22 colos keréktárcsákkal ellátott, 295/35 méretű gumiabroncsokkal, továbbá két, kívülre tolt kettős kipufogó-végcsővel látta el a power pick-upot. Hátfalába pedig szénszál erősítésű műanyag diffúzort és két LED-es hátsó lámpát szereltek, melyek rövid reakcióidejű, hosszú életű fénykibocsátó diódákkal rendelkeznek.

A belső tér a fekete és vörös szín kombinációjának jegyében készült. Az ajtókárpitokat, a verseny-kagylóüléseket, a sportkormányt és az új tervezésű, extra széles középkonzolt egyaránt fekete nubuk és karbon borítja. A díszvarrásokhoz és a dekorbetétekhez vörös cérnát és elemeket használtak fel. A fekete bőrrel borított műszerfalon kiegészítő műszerek mutatják a motor pillanatnyi forgatónyomatékát és töltőnyomását, miközben egy stopper gombnyomásra méri a gyorsulási időt.

A hátuljában egy gokart is elfér

A hatás a mélynyomókkal válik teljessé: az érintőképernyővel vezérelhető infotainment-rendszer teljesítményét két darab 380 wattos hűtött végfok és a kagylóülések közé épített 500 wattos mélynyomó adja. Bár a jármű azt a hatást kelti, hogy minden szükséges műszaki fejlesztéssel rendelkezik, a légzsákot mégis kifelejtették. Persze, talán nincs is szükség rá, hiszen a robusztus felépítmény szinte mindentől megóvhatja sofőrjét. Feltéve, ha beköti magát.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.