Mobilon a fővárosi közlekedés

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.05.18. 12.00

Ezentúl a weben követhetjük nyomon a budapesti tömegközlekedési változásokat. Friss, valós idejű infókat egyelőre csak az okostelefonos utasok élvezhetik.

A felhasználóbarát kialakítású www.bkkinfo.hu címen elérhető honlapon olvasható információk folyamatosan, éjjel-nappal frissülnek. Az oldalon lehetőség van feliratkozni egyes menetrend szerinti járatokkal kapcsolatos közlekedési változásokra, így a felhasználók e-mailben értesítést kaphatnak akkor, ha az adott viszonylaton forgalmi változás következik be.

Az internetes kapcsolattal ellátott okostelefonokat használó utasok pedig percre pontosan tájékozódhatnak a járatok aktuális helyzetéről, továbbá a rendkívüli tömegközlekedési fejleményekről. A honlapon mindezek mellett útvonaltervező is található, mely az aktuális forgalmi helyzetnek megfelelően adja ki a leggyorsabb utazási lehetőségeket a felhasználók által megadott paramétereknek szerint.

A fejlesztésnek köszönhetően már nem csak az MTI-hírekből tájékozódhatunk az esetleges metrótüzekről, villamos- és trolibuszpótlásokról, hanem akár saját telefonunkon is nyomon követhetjük a fejleményeket. Mindemellett az új weboldalon a közeljövőre tervezett vagy akár a több hónap múlva életbe lépő, már ismert módosítások is megismerhetők. Egy-egy fennakadás esetén a BKK szolgáltatása alternatívákat kínál arra, hogyan jussunk el a kívánt helyre.

A webes felületet a fejlesztők színes, táblázatos megjelenítéssel, járatszám szerinti bontással és kereshetőséggel, dinamikusan kialakított térképes felülettel alkották meg. A kezelőfelület egyszerű: felső sávban ikonok segítségével választhatunk az egyes közlekedési módok között, ezek alatt pedig az aktuális információk olvashatók. 

Az okostelefonokra optimalizált változat az m.bkkinfo.hu címen érhető el, a mobil alkalmazásra azonban még várni kell. A szolgáltatás egyelőre teszt jelleggel működik, ezért a BKK folyamatosan várja az utasok észrevételeit a www.bkkinfo.hu/javaslat oldalon rendszer tökéletesítése érdekében.

Kommentek

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.