Közlekedési multi ver sátrat a régióban

Bevásárolt az Arriva

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.05.17. 12.00

A legfrissebb hírek szerint komoly előnyre tehet szert az Arriva Közép-Európában. A gigantikus közlekedési magánszolgáltató régiós céget vásárol fel.

A Deutsche Bahn többségi tulajdonában lévő közlekedési magántársaság, az Arriva a Veolia Transport Central Europe (VTCE) közlekedési magánszolgáltatót vásárolja fel, mely több térségbeli országban is jelen van. A cég több mint 253 millió eurót (8 milliárd forint) fizet a 6300 embert foglalkoztató és 3400 buszt üzemeltető vállalkozásáért, mely legalább 60 telephellyel rendelkezik Kelet-Közép-Európában. Az Arriva a felvásárlással Lengyelországban, Szlovákiában, Csehországban, Horvátországban, Szerbiában és Szlovéniában jut jelentős piacrészhez.

Együttesen nézve a szolgáltató az Egyesült Királyságtól Észak-Európán át egészen Kelet-Európáig kiterjedő közlekedési hálózat építhet ki. Az Arriva méretét jól érzékelteti továbbá, hogy jelenleg több mint 50 ezer munkavállalót foglalkoztat és 1,5 milliárd utast szállít évente. A közlekedési cég eddig 468 millió eurót (14 milliárd forint) fektetett új buszok és vonatok vásárlásába és piacvezetőnek számít Svédországban, Hollandiában, Dániában és az Egyesült Királyságban.

A napokban megvásárolt Veolia szinte minden területen jelen van a személyszállításban: távolsági és helyközi viszonylatokon, nemzetközi vonalakon és különjárati vonalakon közlekedteti autóbuszait, de iskolabuszokat is üzemeltet egyes városokban. Csehországban pedig az észak-morvaországi régióban 4 darab motorvonattal vesz részt a menetrendszerű vasúti személyszállításban.

A felvásárlással az Arriva jelentős közép-európai pozícióhoz jut, hiszen a Veolia Csehországban piacvezető szolgáltatónak számít és olyan nagyobb városokban van jelen, mint Prága, Ostrava, vagy Teplice. A magánbuszos vállalkozás 1600 autóbuszt üzemeltet és legalább 2600 embert alkalmaz. Ugyanez a cég Szlovákiában 600 főt foglalkoztat és legalább 320 járművel van jelen a nyitrai régióban, míg Lengyelországban 840 buszt közlekedtet, és 1800 alkalmazottat foglalkoztat az ország észak-nyugati részében. A balkáni régióban az Arriva a szerbeknél Belgrádban és Pozarevacban, a szlovénoknál Ljubljanában és Novo Mestóba, a horvátoknál pedig helyközi és távolsági vonalakon lép piacra.

Az Arriva hazánkban az Eurobusban rendelkezik többségi tulajdonnal, mely Magyarországon és Szlovákiában végez személyszállítást. A gigacég többségi tulajdonosa, a Deutsche Bahn ugyanakkor a budapesti Citarókat üzemeltető VT-Transmannban bír 49,9 százalékos részesedéssel. Mivel a tömegközlekedés liberalizációjával a régiós országok (köztünk leginkább Csehország) jobban állnak, mint mi, nem elképzelhetetlen, hogy az elkerülhetetlen 2016-os piacnyitáskor az Arriva már igencsak megerősödve jut majd magyarországi pozíciókhoz, akár állami tulajdonú vállalatokkal szemben.

Ha pedig jobb áron és jobb minőségben tud majd szolgáltatni, mint a hazai állami vagy magántulajdonú vállalatok, akkor évek múlva több cég is bezárhatja a boltot Magyarországon. Éppen ezért szükséges lenne a volán társaságok buszparkjának folyamatos frissítése, de elnézve az elmúlt évek tapasztalatait, aligha beszélhetünk pozitív változásokról.

Kommentek

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.