Közlekedési multi ver sátrat a régióban

Bevásárolt az Arriva

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.05.17. 12.00

A legfrissebb hírek szerint komoly előnyre tehet szert az Arriva Közép-Európában. A gigantikus közlekedési magánszolgáltató régiós céget vásárol fel.

A Deutsche Bahn többségi tulajdonában lévő közlekedési magántársaság, az Arriva a Veolia Transport Central Europe (VTCE) közlekedési magánszolgáltatót vásárolja fel, mely több térségbeli országban is jelen van. A cég több mint 253 millió eurót (8 milliárd forint) fizet a 6300 embert foglalkoztató és 3400 buszt üzemeltető vállalkozásáért, mely legalább 60 telephellyel rendelkezik Kelet-Közép-Európában. Az Arriva a felvásárlással Lengyelországban, Szlovákiában, Csehországban, Horvátországban, Szerbiában és Szlovéniában jut jelentős piacrészhez.

Együttesen nézve a szolgáltató az Egyesült Királyságtól Észak-Európán át egészen Kelet-Európáig kiterjedő közlekedési hálózat építhet ki. Az Arriva méretét jól érzékelteti továbbá, hogy jelenleg több mint 50 ezer munkavállalót foglalkoztat és 1,5 milliárd utast szállít évente. A közlekedési cég eddig 468 millió eurót (14 milliárd forint) fektetett új buszok és vonatok vásárlásába és piacvezetőnek számít Svédországban, Hollandiában, Dániában és az Egyesült Királyságban.

A napokban megvásárolt Veolia szinte minden területen jelen van a személyszállításban: távolsági és helyközi viszonylatokon, nemzetközi vonalakon és különjárati vonalakon közlekedteti autóbuszait, de iskolabuszokat is üzemeltet egyes városokban. Csehországban pedig az észak-morvaországi régióban 4 darab motorvonattal vesz részt a menetrendszerű vasúti személyszállításban.

A felvásárlással az Arriva jelentős közép-európai pozícióhoz jut, hiszen a Veolia Csehországban piacvezető szolgáltatónak számít és olyan nagyobb városokban van jelen, mint Prága, Ostrava, vagy Teplice. A magánbuszos vállalkozás 1600 autóbuszt üzemeltet és legalább 2600 embert alkalmaz. Ugyanez a cég Szlovákiában 600 főt foglalkoztat és legalább 320 járművel van jelen a nyitrai régióban, míg Lengyelországban 840 buszt közlekedtet, és 1800 alkalmazottat foglalkoztat az ország észak-nyugati részében. A balkáni régióban az Arriva a szerbeknél Belgrádban és Pozarevacban, a szlovénoknál Ljubljanában és Novo Mestóba, a horvátoknál pedig helyközi és távolsági vonalakon lép piacra.

Az Arriva hazánkban az Eurobusban rendelkezik többségi tulajdonnal, mely Magyarországon és Szlovákiában végez személyszállítást. A gigacég többségi tulajdonosa, a Deutsche Bahn ugyanakkor a budapesti Citarókat üzemeltető VT-Transmannban bír 49,9 százalékos részesedéssel. Mivel a tömegközlekedés liberalizációjával a régiós országok (köztünk leginkább Csehország) jobban állnak, mint mi, nem elképzelhetetlen, hogy az elkerülhetetlen 2016-os piacnyitáskor az Arriva már igencsak megerősödve jut majd magyarországi pozíciókhoz, akár állami tulajdonú vállalatokkal szemben.

Ha pedig jobb áron és jobb minőségben tud majd szolgáltatni, mint a hazai állami vagy magántulajdonú vállalatok, akkor évek múlva több cég is bezárhatja a boltot Magyarországon. Éppen ezért szükséges lenne a volán társaságok buszparkjának folyamatos frissítése, de elnézve az elmúlt évek tapasztalatait, aligha beszélhetünk pozitív változásokról.

Kommentek

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

Egészen az évtized végéig dolgozhatunk a sógoroknak

Új üzletet ütött nyélbe a győri Rába Zrt., mely egy bécsi gyár számára szállíthat hegesztett járműszerkezeteket.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Ilyen, amikor bosszút áll egy fa

Sivatag, közel-kelet, és egy útban lévő fatuskó. Utóbbit mifelénk is szokás autóval kirángatni, de mielőtt valaki neki állna a telken, nézze meg az alábbi videót.

Jelentős forgalomkorlátozások Budapesten

A kerékpáros közlekedésre hívja fel a figyelmet minden évben az I Bike nevű hatalmas bringás felvonulás, amely minden évben megbénítja útvonala mentén az autós közlekedést.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.