Lapra szerelt teherautó

Brit termék Afrikának

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.05.16. 17.00

A kit carok hazájából ezúttal nem csak gazdagoknak szánt játékszerek, hanem szegényeknek szánt haszonjárművek is kikerülnek építőkészletként.

Emlékszünk még a százdolláros notebookra, a kurblis rádióra? Afrika számára tervezett termékek ezek; a világ népességének tizede él ott, de nem igazán a nyugati és keleti csúcsgazdaságok fő piacainál megszokott körülmények között. Mostantól kifejezetten Afrika számára konstruált teherautó is létezik – olcsó és praktikus, lapra szerelt kivitelben.

2,2 literes dízelmotor mozgatja, másfél tonnát nyom és annyi embert képes szállítani, amennyi felfér rá

2,2 literes dízelmotor mozgatja, másfél tonnát nyom és annyi embert képes szállítani, amennyi felfér rá


A brit Global Vehicle Trust OX néven egy teljesen újszerű koncepció alapján született, egyelőre versenytárs nélkül “flat-pack”, azaz az IKEA-bútorokhoz hasonló módon könnyen szállítható, otthon összeállítható, rossz útviszonyokra tervezett kishaszonjárművet szállít az afrikai piacokra. Az OX Nagy-Britanniában készül, onnan kerül a fejlődő piacokra.

Made in Britain, Assembled Abroad, azaz Nagy-Britanniában készült, külföldön szerelték össze, állhatna az OX-ok címkéjén. A kocsi elemeit a gyárban mintegy öt és fél óra alatt csomagolják be a szállítóládába, egy negyvenlábas konténerben hat darab fér el belőle. Az összeszerelés állítólag tizenegy és fél óra, minden különösebb szaktudás és célszerszám nélkül. (Ennek ellenére a gyártó a főbb célországokba összeszerelő személyzetet is telepít.) Az OX számos alkatrésze oldalanként felcserélhető az egyszerűbb gyártás és szerelés kedvéért.

A nyitott platós, egyszerű felépítésű jármű másfél tonnát nyom, 75 centis gázlómélysége, 13 fős – elvi – szállítókapacitása az afrikai igények alapján alakult ki a tervezéskor. Nyolc darab 44 gallonos hordó vagy három Euro paletta fér fel a platóra. A kocsi hasznos teherbírása két tonna.

Sir Torquil Norman, az OX ötletgazdája

Az elöl-hátul független felfüggesztés rugóútjait a rossz, vagy nem létező utakhoz tervezték, 2,2 literes dízelmotorja, kézi sebességváltója annyira egyszerű, amennyire csak lehet, az OX az egyszerűség és olcsóság jegyében nem 4×4-es, hanem fronthajtású. Generátorok, szivattyúk hajtásához viszont kardáncsatlakozó is van az autón.

Sir Torquil Norman, a Norman Trust alapítója ugyan sokat emlegeti az afrikai emberek életének megkönnyítését az új koncepció kialakításának hátterében, de a konkurencia nélküli új modell a minimális motorizált kontinensen alighanem gazdaságilag sem rossz befektetés. Elsősorban segélyszervezetekre, karitatív vállalkozásokra számít vevőként, de álma, hogy egy napon Afrika minden falujában legyen egy-egy OX.

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.