Fapadost alapított a német posta

ADAC Postbus

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.14. 12.00

Fapados autóbusz-társaságot indít a német posta és az ADAC. A sárga buszok legalább 30 város között szállítják majd az utasokat.

A Deutsche Post és az ADAC (Allgemeine Deutsche Automobilclub) által alapított fapados társaság ez év novemberétől szállítja az utasokat a nagyobb német városok között. Az ADAC Postbus első körben Bréma-Hamburg-Berlin, Köln-Dortmund-Hannover, Berlin-Lipcse-Drezda, Frankfurt-Nürnberg-München és Köln-Bonn-Frankfurt/Stuttgart-München között indít menetrend szerinti járatokat.

A vegyesvállalat létrehozásáról szóló egyezményt a felek május 10-én írták alá. A megállapodás szerint a Deutsche Post és az autóklub egyaránt 50-50 százalékos részesedéssel rendelkezik az új közlekedési cégben. Mielőtt azonban az ADAC Postbus megkezdhetné a működését, először a Német Trösztellenes Hatóságnak még jóvá kell hagynia az együttműködést.

“Célunk, hogy az új cég egyedülálló lehetőséget biztosítson a városlakók számára az utazás terén. Hiszünk benne, hogy a busz vonzó alternatívát jelenhet a vonatokkal, a repülőkkel, illetve az autókkal szemben. Örömmel tölt el, hogy két ilyen erős vállalatnak, mint az ADAC és a Deutsche Post végre sikerült belevágnia egy ilyen szintű együttműködésbe.” – jelentette ki Peter Meyer, a német autóklub elnöke.

A tervek szerint 2014-re az ADAC Postbus hatvan busszal összesen harminc nagyobb német város között biztosítana összeköttetést, a hálózat további bővítéséről pedig jövő nyáron döntenének. A jegyeket az interneten, illetve 5 ezer Deutsche Post viszonteladónál lehet megvásárolni 2013 októberétől, de a városok vonzáskörzetében történő értékesítésben az ADAC üzletei is részt vesznek majd.

A helyközi járatokat kezdetekben alvállalkozók üzemeltetik majd, melyeken mind a két cég logója látható lesz. Az ADAC Postbus szerint az autóbuszok teljesen megfelelnek majd a kor biztonsági követelményeinek, továbbá kényelmesek és tiszták lesznek. 

Kommentek

  • Guevara

    Az lenne az igazi ha közben vinnék a leveleket is.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.