Eladó a partibusz

AEC Regent V

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.12. 12.00

Fél évszázadig vitte az utasokat Kelet-Angliában az eladásra kínált brit emeletes. A tetejét ugyan levágták, de kanapé van benne dögivel.

Június 9-én kalapács alá kerül egy eredeti, jó állapotban lévő tűzpiros angol emeletes. Az aukción a vastag pénztárcával rendelkező látogatók olyan járműre licitálhatnak, mely egyike annak a három példánynak, melyek a kelet-angliai Cinque partjain közlekedtek. Az 1958-ban készül közlekedéstörténeti ritkaságnak számító AEC Regent V kikiáltási ára 12 ezer font (4 millió forint).

A felújított jármű első ránézésre eredeti állapotúnak tűnik, azonban az emelet berendezését nézve rögtön kiderül, hogy a korábbi tulajdonos már kifejezetten 21. századi igények szerint alakította át a belső teret. A busz tetejét levágták, a korábbi borítás helyére pedig laminált padlót fektettek le, melyre kanapékat és foteleket helyeztek el.

A Regent V-ös autóbuszokat az Egyesült Eszközgyártó Vállat (AEC) gyártotta 1954 és 1969 között. A típus a Regent III utódjaként a széria utolsó változata volt. A cég korábban egy padlómotoros emeletes busszal is próbálkozott, azonban végül sohasem került sorozatgyártásba. Az eladásra kínált orrmotoros kocsi különlegessége, hogy a karosszéria nem nyúlik túl a szélvédőn, köszönhetően annak, hogy a tervezők a vezető mellett alakították ki a motorteret. A járművet többnyire AEC-gyártmányú, vagy Gardner 6LW erőforrásokkal gyártották, melyhez vagy szinkronváltót, vagy fél-, illetve teljesen automata változatokat kínáltak az angolok. A motorok teljesítménye – kiviteltől függően – 78-90 lóerő között mozgott.

A busz teteje gyakorlatilag egy jól felszerelt nappali

A típus rendkívül népszerű volt az Egyesült Királyságban, annak ellenére, hogy a jelenleg már a második legnagyobb magyar városnak számító London ebben az időben inkább Routemastereket vásárolt. A jármű alvázát pedig Írországban, Portugáliában, Észak-Afrikában, Iránban és Hongkongban is értékesítették. Érdekes adalék, hogy a kínaiak összesen 210 darab 10 méter hosszú Regent V-öt rendeltek extra széles tengelytávval, míg az angol változatok eredetileg mindössze 9,1 méter hosszúak voltak. Az utolsó AEC Regent V 1969-ben állt forgalomba, a most eladásra kínált példányt 2008-ban nyugdíjazták. 

Kommentek

  • ladigidy

    “A típus rendkívül népszerű volt az Egyesült Királyságban, annak ellenére, hogy a jelenleg már a második legnagyobb magyar városnak számító London ebben az időben inkább Routemastereket vásárolt.”
    Akkor melyik magyar város nagyobb, mint London, és mióta hódítottuk meg Londont, hogy magyar lett. Lemaradtam valamiről?

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.