Eladó a partibusz

AEC Regent V

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.12. 12.00

Fél évszázadig vitte az utasokat Kelet-Angliában az eladásra kínált brit emeletes. A tetejét ugyan levágták, de kanapé van benne dögivel.

Június 9-én kalapács alá kerül egy eredeti, jó állapotban lévő tűzpiros angol emeletes. Az aukción a vastag pénztárcával rendelkező látogatók olyan járműre licitálhatnak, mely egyike annak a három példánynak, melyek a kelet-angliai Cinque partjain közlekedtek. Az 1958-ban készül közlekedéstörténeti ritkaságnak számító AEC Regent V kikiáltási ára 12 ezer font (4 millió forint).

A felújított jármű első ránézésre eredeti állapotúnak tűnik, azonban az emelet berendezését nézve rögtön kiderül, hogy a korábbi tulajdonos már kifejezetten 21. századi igények szerint alakította át a belső teret. A busz tetejét levágták, a korábbi borítás helyére pedig laminált padlót fektettek le, melyre kanapékat és foteleket helyeztek el.

A Regent V-ös autóbuszokat az Egyesült Eszközgyártó Vállat (AEC) gyártotta 1954 és 1969 között. A típus a Regent III utódjaként a széria utolsó változata volt. A cég korábban egy padlómotoros emeletes busszal is próbálkozott, azonban végül sohasem került sorozatgyártásba. Az eladásra kínált orrmotoros kocsi különlegessége, hogy a karosszéria nem nyúlik túl a szélvédőn, köszönhetően annak, hogy a tervezők a vezető mellett alakították ki a motorteret. A járművet többnyire AEC-gyártmányú, vagy Gardner 6LW erőforrásokkal gyártották, melyhez vagy szinkronváltót, vagy fél-, illetve teljesen automata változatokat kínáltak az angolok. A motorok teljesítménye – kiviteltől függően – 78-90 lóerő között mozgott.

A busz teteje gyakorlatilag egy jól felszerelt nappali

A típus rendkívül népszerű volt az Egyesült Királyságban, annak ellenére, hogy a jelenleg már a második legnagyobb magyar városnak számító London ebben az időben inkább Routemastereket vásárolt. A jármű alvázát pedig Írországban, Portugáliában, Észak-Afrikában, Iránban és Hongkongban is értékesítették. Érdekes adalék, hogy a kínaiak összesen 210 darab 10 méter hosszú Regent V-öt rendeltek extra széles tengelytávval, míg az angol változatok eredetileg mindössze 9,1 méter hosszúak voltak. Az utolsó AEC Regent V 1969-ben állt forgalomba, a most eladásra kínált példányt 2008-ban nyugdíjazták. 

Kommentek

  • ladigidy

    “A típus rendkívül népszerű volt az Egyesült Királyságban, annak ellenére, hogy a jelenleg már a második legnagyobb magyar városnak számító London ebben az időben inkább Routemastereket vásárolt.”
    Akkor melyik magyar város nagyobb, mint London, és mióta hódítottuk meg Londont, hogy magyar lett. Lemaradtam valamiről?

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.