Eladó a partibusz

AEC Regent V

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.12. 12.00

Fél évszázadig vitte az utasokat Kelet-Angliában az eladásra kínált brit emeletes. A tetejét ugyan levágták, de kanapé van benne dögivel.

Június 9-én kalapács alá kerül egy eredeti, jó állapotban lévő tűzpiros angol emeletes. Az aukción a vastag pénztárcával rendelkező látogatók olyan járműre licitálhatnak, mely egyike annak a három példánynak, melyek a kelet-angliai Cinque partjain közlekedtek. Az 1958-ban készül közlekedéstörténeti ritkaságnak számító AEC Regent V kikiáltási ára 12 ezer font (4 millió forint).

A felújított jármű első ránézésre eredeti állapotúnak tűnik, azonban az emelet berendezését nézve rögtön kiderül, hogy a korábbi tulajdonos már kifejezetten 21. századi igények szerint alakította át a belső teret. A busz tetejét levágták, a korábbi borítás helyére pedig laminált padlót fektettek le, melyre kanapékat és foteleket helyeztek el.

A Regent V-ös autóbuszokat az Egyesült Eszközgyártó Vállat (AEC) gyártotta 1954 és 1969 között. A típus a Regent III utódjaként a széria utolsó változata volt. A cég korábban egy padlómotoros emeletes busszal is próbálkozott, azonban végül sohasem került sorozatgyártásba. Az eladásra kínált orrmotoros kocsi különlegessége, hogy a karosszéria nem nyúlik túl a szélvédőn, köszönhetően annak, hogy a tervezők a vezető mellett alakították ki a motorteret. A járművet többnyire AEC-gyártmányú, vagy Gardner 6LW erőforrásokkal gyártották, melyhez vagy szinkronváltót, vagy fél-, illetve teljesen automata változatokat kínáltak az angolok. A motorok teljesítménye – kiviteltől függően – 78-90 lóerő között mozgott.

A busz teteje gyakorlatilag egy jól felszerelt nappali

A típus rendkívül népszerű volt az Egyesült Királyságban, annak ellenére, hogy a jelenleg már a második legnagyobb magyar városnak számító London ebben az időben inkább Routemastereket vásárolt. A jármű alvázát pedig Írországban, Portugáliában, Észak-Afrikában, Iránban és Hongkongban is értékesítették. Érdekes adalék, hogy a kínaiak összesen 210 darab 10 méter hosszú Regent V-öt rendeltek extra széles tengelytávval, míg az angol változatok eredetileg mindössze 9,1 méter hosszúak voltak. Az utolsó AEC Regent V 1969-ben állt forgalomba, a most eladásra kínált példányt 2008-ban nyugdíjazták. 

Kommentek

  • ladigidy

    “A típus rendkívül népszerű volt az Egyesült Királyságban, annak ellenére, hogy a jelenleg már a második legnagyobb magyar városnak számító London ebben az időben inkább Routemastereket vásárolt.”
    Akkor melyik magyar város nagyobb, mint London, és mióta hódítottuk meg Londont, hogy magyar lett. Lemaradtam valamiről?

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.