Turistabuszainak esett neki a Volvo

9700 és 9900 modellfrissítés

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.10. 11.30

Nem meglepő, ha a gyártóktól érkező hírek többsége nem szól másról, mint hogyan tesznek eleget az Euro 6-os szabványnak. A Volvo ennek apropóján a turistabuszain is módosított ezt-azt.

Bár a globális felmelegedés, avagy a klímaváltozás szempontjából már nem oszt, nem szoroz, hogy a nagyvárosokban és az országutakon közlekedő hagyományos üzemű autóbuszok és kamionok teljesítik-e a szigorúbb környezetvédelmi feltételeket, mégis az EU-szabályozásnak köszönhetően a gyártók erőforrásainak nagy részét most az köti le, hogy megfeleljenek a jövő év elejétől életbe lépő normáknak. A cégek többsége az új motorok beépítése mellett több fejlesztést is végrehajt a sorozatgyártásban készülő típusokon. Így tett a Volvo is a 9700-as és a 9900-as turistabuszokkal is.

Az egyik legszembetűnőbb változás, hogy mindkét típus ráncfelvarráson esett át: a lökhárító vonalai íveltebbek, a hűtőmaszk pedig nagyobb lett. A korábbi típusfejlesztési elképzelésekkel összhangban jól látható méretben helyezték el a Volvo logót, a hűtőmaszk pedig fekete színezést kapott. A két típus hátfala is változott: a lámpatestek és a szélvédő körüli rész elnagyoltabb, továbbá karakteresebb megjelenést kapott. Ugyan, első ránézésére némileg a Mercedes Tourismo formavilágát idézi, azonban a kezdeti képzavar hamar elmúlik.

Alapfelszereltség lett a tolatókamera

A lengyelországi Wroclawban készülő járművekbe új, hathengeres, 11 literes motorokat szereltek be, melyek természetesen megfelelnek az Euro 6-os kibocsátási normáknak. Ezek teljesítménye 360 és 460 lóerő közötti intervallumban található. A Volvo szerint a fejlesztések eredményképpen a modellfrissítésen átesett típusok izmos, legalább kétszázalékos üzemanyag-megtakarítást is felmutathatnak elődeikhez képest. Mindamellett az utastérben érzékelhető motor zajszintje is csökkent, ami annak köszönhető, hogy még több szigetelést tömködtek a jármű hátsó részében található erőforrás köré.

A modellfrissítés egyik nagy haszonélvezője a sofőr lett, hiszen bekerült a szériafelszerelésbe a tolatókamera, opcióként pedig az első utasajtó feletti világítás és elektromosan mozgatható tükrök is rendelhetőek a járművekhez. Ősszel a Volvo pedig bemutatja a kifejezetten ezekhez a típusokhoz készített ködlámpákat és tetőfényszórókat, melyek elsősorban a kanyargós utakon tesznek majd jó szolgálatot a járművezető számára. Persze zárójelben azt is meg kell jegyezni, hogy ez egy olyan mókusvakítás, amitől a kisállatok valóban meg is vakulnak. Főleg, ha szembe jönnek.

A motorok és az ülések is könnyebbek lettek

A modellfrissítés ellenére a járművek főbb paraméterei nem változtak, ennek megfelelően a 9700-as továbbra is 10,4-től 15 méteres, a 9900-as pedig 12,3 és 13, illetve 13,8 méteres hosszúságban rendelhető. Előbbi háromféle magassággal (3,40 – 3,70 méterig), utóbbi pedig 3,70 méteres kialakítással készülhet. Megmaradtak továbbá a szériatartozéknak számító elektronikusan vezérelt tárcsafékek (EBS), valamint az elektronikus menetstabilizáló (ESP). A buszok utastere légkondicionált: az ülések felett légbefúvók találhatók, továbbá a sofőr légterének frissítése is megoldott. Az utasok szórakoztatásáról pedig a 17 colos TFT-monitorok gondoskodnak, melyhez a Volvo saját fejlesztésű hangrendszert biztosít.

Az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást a Volvo azzal indokolta, hogy elvettek a motorok súlyából, továbbá hanyagolták a nehézfémek használatát az utasülésekben. A változtatásnak köszönhetően a buszok egy megtermett ember súlyával, azaz 120 kilóval lettek könnyebbek. A végeredmény tekintetében elmondható, hogy a facelift többet használt, mint ártott a Volvo zászlóshajóinak. Azonban a svédeknek érdemes lesz a típusok teljes megújításánál elrugaszkodni a konvencionális formáktól, mert bár szépek a kocsik, mégis továbbra is elegánsan dögunalmasak.

Kommentek

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.