A 15. Sanghaji Nemzetközi Autóipari Kiállításon az Európából importált járművek mellett a helyi gyártókkal közösen készített teherautókat is kiállították. Mint ismeretes, az Iveco a SAIC Grouppal együtt alapította meg a Navecót, valamint a SIH-et (Saic-Iveco Hongyan) a kínai piac kiszolgálása érdekében.

A Iveco háromféle stratégiát kíván megvalósítani Kínában: a felső kategóriás járművek szegmensében törekszik arra, hogy a növekvő igényeket Európában gyártott típusokkal elégítse ki. Ugyanakkor a helyi gyártókkal szorosabb együttműködést alakítana ki,  a közös fejlesztésű modelleket pedig lehetőleg a tengerentúlra is exportálná.  

Könnyűtől a nehézig

A kiállított termékek között volt a nehézkategóriás új Stralis Hi-Road, melyet a helyi logisztikai piac követelményeinek megfelelően alakítottak ki. A leendő tulajdonosok a modellt magas- vagy alacsonytetős kivitelben vásárolhatják meg. A vezető munkahelyét jelentő műszerfal teljes mértékben megújult, a belső térben pedig jó minőségű, puha tapintású anyagokat használtak fel.

A nyergesvontató mellett egy duplafülkés EuroCargo középkategóriás szállítójármű is látható volt, mely kifejezetten tűzoltósági felhasználásra készült. Alvázát úgy alakították ki, hogy elbírja a tűzoltó autókon alkalmazott berendezések és felszereléseket. A speciális kialakítású jármű mellett az olaszok a sanghaji expóra a terepre szánt, nehézkategóriás, FPT Industrial Cursor motoros Trakkert is elvitték. A gyártó szerint a modell bármilyen éghajlati viszonyok között, a legnagyobb kihívást jelentő terepen is képes üzemelni.

A Naveo által gyártott Daily-t nem nehéz összetéveszteni az európai változattal

Kínai Daily

A felhozatalból természetesen a furgon sem hiányozhatott. A könnyűkategóriás Naveco Power Daily teljes mértékben az európai változatra épül, a műszaki tartalmat ugyanakkor a kínaiak biztosították az idén bemutatott modellhez. A Daily mellett a nagy teherbírású Iveco 682 nyergesvontató is látható volt, amely az SIH Genlyon egyedi kialakítású exportváltozata. A modell az olaszok minőségi és tervezési szabályai, továbbá a kínai konfigurációk szerint készült. A típus több változatban is rendelhető és kifejezetten alkalmas szén, beton, valamint veszélyes anyagok szállítására.

Tavaly a kínai-olasz vegyesvállalatként működő SIH több mint 1600 Genlyont exportált. A sikereken felbuzdulva az Iveco továbbra is eltökélt az iránt, hogy nemzetközi értékesítési hálózatán keresztül egyre több távol-keleti járműveket adjon el világszerte.