Villanybusszal támad Kína az USA-ban

BYD menni Amerika

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.05. 10.00

Elektromos hajtású autóbuszokat fog gyártani az első kínai járműipari beruházás az Egyesült Államokban.

A kínai BYD Auto amerikai leányvállalata a BYD Motors évente ezer elektromos hajtású autóbuszt tervez gyártani Kaliforniában egy erre a célra felújított üzemcsarnokban – adta hírül a Washington Post online kiadása.

Long Beach város megrendelésére az első tíz darab zéró károsanyag-kibocsátású, elektromos hajtású autóbusz jövőre készül el az üzemben – közölte Stella Li, a vállalat első alelnöke a BYD Motors beruházási tervét bejelentő sajtótájékoztatón. A BYD Motors székhelyétől, Los Angelestől 60 mérföldre keletre, a Mojave sivatagban fekvő Lancester városban létesülő üzem gyártási kapacitását két év alatt évi 50 autóbuszra, majd egy évtizeden belül évi ezer darabra tervezi növelni a BYD Motors. (A BYD márkanév a Build Your Dreams rövidítése)

Az üzem mintegy ezer alkalmazottat foglalkoztat majd. A BYD Motors a két üzemre eddig együttesen 10 millió dollárt fordított.

Az úgynevezett “plug-in”, azaz hálózatról tölthető és belsőégésű motorral nem rendelkező elektromos buszokat a kínai BYD konszern saját fejlesztésű akkumulátorai látják el energiával. A BYD Motors anyavállalata a BYD Co. a világ legnagyobb akkumulátor-gyártó vállalata is egyben. A lítium-vasfosztófát akkumulátorok a főként elektronikai eszközökben használt lítiumion-akkumulátoroknál kisebb energiatárolási kapacitással, de hosszabb élettartammal rendelkeznek.

MTI

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.