Többen rendelnek Scaniát

Scania első negyedéves évközi jelentés

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.03. 12.00

A Scania eredménye 2013 első negyedévében elérte az 1933 millió svéd koronát, bár az erősödő svéd fizetőeszköz, valamint a teherautók piacán tapasztalható versenykörnyezet hatására csökkenő árak negatív hatással voltak a számokra.

Ugyanakkor a megnövekedett értékesítési mennyiség és a latin-amerikai gyártóegységek nagyobb kapacitás-kihasználtsága pozitív elmozdulást eredményeztek. A tehergépkocsikra vonatkozó rendelési állomány nagyjából a tavaly év végivel megegyező szinten maradt a svéd kamiongyártónál, de a 2012. első negyedéves számokkal összehasonlítva mégis nagyfokú növekedést realizált a vállalat.

Az európai rendelésállomány az előző negyedévhez viszonyítva növekedett, amelynek hátterében az ügyfelek előző években visszatartott beszerzéseinek okán immár szükségessé vált járműcserék állnak. Emellett a Scania stabil piaci helyzetben várja az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normára való áttérést, mivel nemrég bemutatta az üzemanyag-hatékonyságra összpontosító, megújult Streamline modelljét, valamint második generációs Euro 6-os motorjait is – mondta Martin Lundstedt, a Scania elnök-vezérigazgatója.

Eközben a latin-amerikai rendelésállomány magas szinten maradt, mivel Brazíliában és Argentínában kormányzati támogatások segítik a tehergépjármű-beszerzéseket. A buszok rendelésállományában jelentős növekedést realizált a vállalat, mely rendelések nagy része Oroszországból és Ázsiából származik. A Scania elmúlt negyedévekben mutatott teljesítménye mind Európában, mind Brazíliában a piaci átlag felett mozgott, míg a rendelésállomány Oroszországban megfelelő szinten zárt, a Közel-Keleten a korábbi kisebb mennyiséghez képest pedig javulás mutatkozott.

A motorok rendelésállománya az előző év végéhez képest szintén növekedett, így jelenleg a Scania ezzel a legerősebb Európában. Helyi valutában számolva a legtöbb régióban a szervizszolgáltatások értékesítéséből származó bevételek is növekedést mutattak a negyedév folyamán, ám a gazdasági aktivitás viszonylag alacsonyabb szintje Dél-Európában hátrányosan befolyásolja a szervizszolgáltatások iránti keresletet.

Scania-központ Södertälje, Svédország

Az erősödő svéd korona és a versenyhelyzet hatására egyre inkább központi kérdéssé válik a hatékonyság. A negyedév folyamán az európai gyártási mennyiséget a kereslethez igazította a vállalat, miközben felülvizsgálta különböző projektjeit és a költségeket is. Hosszú távon kedvező növekedési kilátásokkal számolhat a cégcsoport, ezért a Scania továbbra is kiemelten kezeli a központi fejlesztésekbe történő beruházásokat, kibővíti termelési kapacitását, valamint növeli értékesítési és szerviz-szervezetét, illetve ezek jelenlétét a fejlődő piacokon.

Pénzügyi áttekintés, 2013. első negyedév

Tehergépjárművek és buszok   2013 (darab)
2012 (darab)
változás (%)
Rendelésállomány 20 787 15 809 31
Leszállított mennyiség   16 938 16 238 4
Nettó árbevétel és eredmény
2013 (millió EUR)
2013 (millió SEK)
2012 (millió SEK)
 változás (%)
Értékesítés árbevétele, Scania csoport
2 320 19 341 20 127 -4
Üzemi eredmény (járművek és szolgáltatások) 213 1 778 2 192 -19
Üzemi eredmény (pénzügyi szolgáltatások) 19 155 131 18
Üzemi eredmény (összesen) 232 1 933 2 323 -17
Mérleg szerinti eredmény
230
1 918
2 395
-20
Nettó eredmény
168
1 398
1 794
-22
    2013 (%)
2012 (%)

EBIT   10,0 11,5  
Saját tőke arányos megtérülési ráta   17,9 26,2  
Befektetett tőke arányos megtérülési ráta (járművek és szolgáltatások) 21,0 33,5  
  2013 (EUR)
2013 (SEK)
2012 (SEK)
változás (%)
Egy részvényre jutó nyereség 0,21 1,75 2,24 -22
Cash flow (járművek és szolgáltatások) 0,5 4 1 763
   2013 (millió darab)    
Részvények száma (darab)
   800    

Átváltáskori árfolyam: 1 EUR = 8,338 SEK

Kommentek

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.