Szállítsa markolóját síkágyon!

Kögel síkágyas félpótkocsi

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.02. 12.00

A Kögel pótkocsigyártó a 2013-as Bauma építőipari szakkiállításon mutatta be háromtengelyes, síkágyas félpótkocsiját, mely néhány apró, de ötletes extrával segíti a hatékony és biztonságos munkát.

A német gyártó új, hegesztett kialakítású, a lehetőségekhez képest legalacsonyabbra süllyesztett munkagépszállító félpótkocsiját a hetekben mutatták be a nagyközönség előtt. A nagy szilárdságú acélból készült szerkezet, valamint a pótkocsi teljes hosszában elhelyezett IPE idomacél keresztgerendák biztosítják a váz és a külső keret stabilitását, melyre szükség is van a nehéz munkagépek szállításakor.

Mindemellett a pótkocsi alacsony önsúlya is garantálja az elméletben elérhető terhelhetőségi maximum megközelítését, miközben a hatalmas járművek fel- és leállását a kézzel szintezhető hátsó légrugó segíti. A magasságszabályozás mellett a felhajtórámpa kialakítása is biztosítja, hogy a plató és a talaj által bezárt szög egészen 10 fokig csökkenthető legyen, míg opcionálisan önkormányzó harmadik tengellyel is rendelhető a szerkezet, amennyiben a felhasználási környezetben rendelkezésre álló tér szűkössége ezt megköveteli.

Új Kögel síkágyas félpótkocsi

Szintén rendelésre a királycsap fölötti rakodórész 400 milliméter magas, összecsukható biztonsági oldalfallal is készülhet, mely szükség esetén szerszámok nélkül eltávolítható a platóról. A rakodófelületre zárt tárolódoboz is rendelhető. Az új alacsonypadlós pótkocsit kifejezetten kéttengelyes, nagykerekű munkagépek szállítására tervezték, melyek biztonságos rögzítéséhez – használaton kívül burkolt – keréktámasztó mélyedéseket alakítottak ki a síkágyas rész első felén, valamint a második és a harmadik tengely között, melyeket a burkolatok elmozdulása ellen beépített zárómechanizmus véd.

Kiegészítőként vásárolható a félpótkocsihoz “háromméteres” csomag is, ami különlegesen széles gépek szállítását teszi lehetővé, mivel egy normál félpótkocsi maximális szélessége 2,55 méter lehet csupán. A pótkocsihoz beszerezhetők összecsukható konzolok, valamint faburkolatok a síkágyas és a magasabb platórészre is, emellett kihúzható vörös-fehér fényvisszaverő táblák, továbbá sárga villogók a tréler elejére és hátuljára egyaránt. A biztonságos elhelyezésben és rögzítésben öt pár pozicionáló, valamint öt pár rögzítőgyűrű segít az alacsonyabb részen, melyek egyenként 10 tonna húzóerőt képesek elviselni. A rakodófelületen emellett két pár 6 tonnás rögzítőgyűrű található, míg a külső vázon további három pár 3 tonnás gyűrűt helyeztek el.

A tartósság érdekében a teljes vázszerkezet homokfúvott, alapozott és festett, míg a felhajtó rámpa tűzihorganyzott. A vevő kérésére a teljes félpótkocsi is megkaphatja a tűzihorganyzást.

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.