A német gyártó új, hegesztett kialakítású, a lehetőségekhez képest legalacsonyabbra süllyesztett munkagépszállító félpótkocsiját a hetekben mutatták be a nagyközönség előtt. A nagy szilárdságú acélból készült szerkezet, valamint a pótkocsi teljes hosszában elhelyezett IPE idomacél keresztgerendák biztosítják a váz és a külső keret stabilitását, melyre szükség is van a nehéz munkagépek szállításakor.

Mindemellett a pótkocsi alacsony önsúlya is garantálja az elméletben elérhető terhelhetőségi maximum megközelítését, miközben a hatalmas járművek fel- és leállását a kézzel szintezhető hátsó légrugó segíti. A magasságszabályozás mellett a felhajtórámpa kialakítása is biztosítja, hogy a plató és a talaj által bezárt szög egészen 10 fokig csökkenthető legyen, míg opcionálisan önkormányzó harmadik tengellyel is rendelhető a szerkezet, amennyiben a felhasználási környezetben rendelkezésre álló tér szűkössége ezt megköveteli.

Új Kögel síkágyas félpótkocsi

Szintén rendelésre a királycsap fölötti rakodórész 400 milliméter magas, összecsukható biztonsági oldalfallal is készülhet, mely szükség esetén szerszámok nélkül eltávolítható a platóról. A rakodófelületre zárt tárolódoboz is rendelhető. Az új alacsonypadlós pótkocsit kifejezetten kéttengelyes, nagykerekű munkagépek szállítására tervezték, melyek biztonságos rögzítéséhez – használaton kívül burkolt – keréktámasztó mélyedéseket alakítottak ki a síkágyas rész első felén, valamint a második és a harmadik tengely között, melyeket a burkolatok elmozdulása ellen beépített zárómechanizmus véd.

Kiegészítőként vásárolható a félpótkocsihoz “háromméteres” csomag is, ami különlegesen széles gépek szállítását teszi lehetővé, mivel egy normál félpótkocsi maximális szélessége 2,55 méter lehet csupán. A pótkocsihoz beszerezhetők összecsukható konzolok, valamint faburkolatok a síkágyas és a magasabb platórészre is, emellett kihúzható vörös-fehér fényvisszaverő táblák, továbbá sárga villogók a tréler elejére és hátuljára egyaránt. A biztonságos elhelyezésben és rögzítésben öt pár pozicionáló, valamint öt pár rögzítőgyűrű segít az alacsonyabb részen, melyek egyenként 10 tonna húzóerőt képesek elviselni. A rakodófelületen emellett két pár 6 tonnás rögzítőgyűrű található, míg a külső vázon további három pár 3 tonnás gyűrűt helyeztek el.

A tartósság érdekében a teljes vázszerkezet homokfúvott, alapozott és festett, míg a felhajtó rámpa tűzihorganyzott. A vevő kérésére a teljes félpótkocsi is megkaphatja a tűzihorganyzást.