Szállítsa markolóját síkágyon!

Kögel síkágyas félpótkocsi

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.02. 12.00

A Kögel pótkocsigyártó a 2013-as Bauma építőipari szakkiállításon mutatta be háromtengelyes, síkágyas félpótkocsiját, mely néhány apró, de ötletes extrával segíti a hatékony és biztonságos munkát.

A német gyártó új, hegesztett kialakítású, a lehetőségekhez képest legalacsonyabbra süllyesztett munkagépszállító félpótkocsiját a hetekben mutatták be a nagyközönség előtt. A nagy szilárdságú acélból készült szerkezet, valamint a pótkocsi teljes hosszában elhelyezett IPE idomacél keresztgerendák biztosítják a váz és a külső keret stabilitását, melyre szükség is van a nehéz munkagépek szállításakor.

Mindemellett a pótkocsi alacsony önsúlya is garantálja az elméletben elérhető terhelhetőségi maximum megközelítését, miközben a hatalmas járművek fel- és leállását a kézzel szintezhető hátsó légrugó segíti. A magasságszabályozás mellett a felhajtórámpa kialakítása is biztosítja, hogy a plató és a talaj által bezárt szög egészen 10 fokig csökkenthető legyen, míg opcionálisan önkormányzó harmadik tengellyel is rendelhető a szerkezet, amennyiben a felhasználási környezetben rendelkezésre álló tér szűkössége ezt megköveteli.

Új Kögel síkágyas félpótkocsi

Szintén rendelésre a királycsap fölötti rakodórész 400 milliméter magas, összecsukható biztonsági oldalfallal is készülhet, mely szükség esetén szerszámok nélkül eltávolítható a platóról. A rakodófelületre zárt tárolódoboz is rendelhető. Az új alacsonypadlós pótkocsit kifejezetten kéttengelyes, nagykerekű munkagépek szállítására tervezték, melyek biztonságos rögzítéséhez – használaton kívül burkolt – keréktámasztó mélyedéseket alakítottak ki a síkágyas rész első felén, valamint a második és a harmadik tengely között, melyeket a burkolatok elmozdulása ellen beépített zárómechanizmus véd.

Kiegészítőként vásárolható a félpótkocsihoz “háromméteres” csomag is, ami különlegesen széles gépek szállítását teszi lehetővé, mivel egy normál félpótkocsi maximális szélessége 2,55 méter lehet csupán. A pótkocsihoz beszerezhetők összecsukható konzolok, valamint faburkolatok a síkágyas és a magasabb platórészre is, emellett kihúzható vörös-fehér fényvisszaverő táblák, továbbá sárga villogók a tréler elejére és hátuljára egyaránt. A biztonságos elhelyezésben és rögzítésben öt pár pozicionáló, valamint öt pár rögzítőgyűrű segít az alacsonyabb részen, melyek egyenként 10 tonna húzóerőt képesek elviselni. A rakodófelületen emellett két pár 6 tonnás rögzítőgyűrű található, míg a külső vázon további három pár 3 tonnás gyűrűt helyeztek el.

A tartósság érdekében a teljes vázszerkezet homokfúvott, alapozott és festett, míg a felhajtó rámpa tűzihorganyzott. A vevő kérésére a teljes félpótkocsi is megkaphatja a tűzihorganyzást.

Kommentek

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.