Megjött Budapest új Mercedes busza – fotók

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.30. 13.00

Átadták a holnaptól forgalomba álló új Mercedes-Benz Citaro buszokat a fővárosban. Összesen 150 új busz jelenik majd meg Budapest útjain a közeljövőben.

Átadták a holnaptól forgalomba álló új Mercedes-Benz Citaro buszokat a fővárosban. Összesen 150 új busz jelenik majd meg Budapest útjain a közeljövőben.

A Hősök terén tartott ünnepségen Tarlós István főpolgármester kedden kulcsfontosságúnak nevezte a közösségi közlekedés színvonalának javítását és szólt arról, hogy 2006 óta nem állt forgalomba új, alacsonypadlós autóbusz Budapesten. A buszok három ütemben állnak forgalomba, a járatokat a VT-Transman üzemelteti.

Erős és sikeres főváros nélkül nincs erős és sikeres Magyarország – jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök az autóbuszok ünnepélyes átadásán. Szólt arról is, a budapestiek megérdemlik, hogy megismerhessék a világ legmodernebb busztechnológiáját a főváros útjain.

Május elsejétől az új járművek a Kőbányától Óbudáig közlekedő 9-es, valamint a Pasaréti teret Rákospalotával összekötő 5-ös vonalon közlekednek elsőként. A 11-es és 111-es, az új 7-es és 7E, valamint a 178-as vonalakon júniustól, míg a 8-as, a 30-as és 30A, valamint a 230-as, illetve a 112-es vonalon júliustól tűnnek fel a világoskék Citarók.

A 159 járműből 150 közlekedik majd a napi forgalomban, a többit tartaléknak használja a VT-Transman. A klimatizált buszok motorja az EEV (különösen környezetkímélő) normákat teljesíti, az ajtók becsípődésgátlóval ellátottak, és a busz minden oldalán látható lesz a járatszám, a hátsó kijelző pedig a szokásosnál nagyobb méretű lesz, így azon a végállomást is megjelenítik.

A szóló változat összesen 66, a csuklós 102 utas szállítására alkalmas. A fővárosi igényeknek megfelelően a klíma mellett nyitható ablakok is lesznek, a sofőrfülke zárt lesz, a biztonságot belső és külső térfigyelő kamerák segítik. A szóló kivitelűekben hathengeres, 286  lóerős, a csuklós változatokban 357 lőerős motor dolgozik.

Szóló 67, csuklós 96 millió forintért

A 79 szóló és 80 csuklós buszt a BKK megrendelése alapján a VT-Transman üzemelteti a szerződés szerint 2021 tavaszáig. A VT-Transmann a szerződés értelmében évi 8 milliárd forintért vállalja az új autóbuszok közlekedtetését, hozzávetőlegesen évi 11,5 millió kilométer teljesítése mellett. A szóló Citarók ára 67 millió forint, a csuklósoké pedig 96 millió forint körül mozog, igaz flottakedvezménnyel a BKK alvállalkozója némileg kedvezőbb áron jutott a Mercedesekhez.

Ezen a linken megnézheti azt is, milyen belül a Budapesten dolgozó új Mercedes-Benz Citaro autóbusz.

Kommentek

  • machomen

    Grat. Régen volt jó Ikarusunk. Ha ma lenne biztos nem került volna ennyibe……
    Igaz a mi városunkban lassan már busz sincs…..:-(

  • kocogok

    Nem kellett volna az Ikaruszt szarrá tenni a NABI érdekében, és most fele ennyiért lehetnének legalább ilyen buszaink, és hazai munkahelyekkel…

  • kocogok

    Folytatásként: csak hát ugye az a kib@ßott privatizáció, mindjárt az MDF-es Antall kormány alatt, ugye …
    Kellett nekünk ez a qrv@nagy democsokrácia …!
    Mert ugye a “mocskos kommunisták…”

  • killerbee

    Vityka meg azt nyilatkozta, hogy nem tulzas azt allitani hogy a legmodernebb technologiaju buszokrol van szo. Ekkora ordas nagy hazugsagot is reg hallottam mar. Egy otvar dizelmotoros busz meg a legmodernebb technologia? rohej.

    “A klimatizált buszok motorja az EEV (különösen környezetkímélő) normákat teljesíti”

    Ez dizelmotor eseten ez azt jelenti hogy lathato fust nincs, de a nano meretu koromszennyezestol ugy doglenek az emberek mint a pinty.

  • Steppenwolf

    killerbee – 2013.04.30 18:56

    Ha tetszik, ha nem, konstrukcióban valóban ez az “ótvar” az egyik legmodernebb busz a piacon és a motorja valóban a legmagasabb emissziós előírásokat is messze teljesíti.

    Az EEV szabvány pedig pont a finomszemcsés káros szennyezőanyagokat szűri meg. Nézz utána, mielőtt másokat leugatsz és hülyeségeket írsz.
    Senki nem döglik meg tőle, ha csak nem órákra tolod az agyadat közvetlenül a kipufogóra.

  • killerbee

    Steppenwolf te egyaltalan tudod hogy mirol beszelsz? nem kell valaszolni tudom hogy nem.
    mi az hogy “konstrukcioban” a legmodernebb? lehet egy buszt nem konstrukcioban is csinalni? :)

    “EEV szabvány pedig pont a finomszemcsés káros szennyezőanyagokat szűri meg”

    lol! szerinted a szabvany szuri meg szennyezoanyagokat? :)
    minek szolsz bele ha se fingod sincs a kerdeshez se egy ertelmes mondatot sem tudsz kinyogni magadbol?

  • Steppenwolf

    killerbee – 2013.05.01 00:15

    Lényegében képtelen voltál érvekkel cáfolni amit írtam, ezért szándékosan félreértelmezett szavakba kötsz bele és azon lovagolsz. De tedd azt apafej, örülök, ha ez szebbé teszi a tyúkszaros napodat.

    Tudod, mit? Akkor úgy írom, “az EEV technológia pedig pont a finomszemcsés káros szennyezőanyagokat szűri meg.”
    Megfelel? :)

    De teljesen mindegy mit írok, te az a típusú frusztrált troll vagy, akivel minden barom szembe megy az autópályán és mindenki hülye, csak te vagy helikopter.

  • Kempelen10.

    Szerintem ez tök jó! Én örülök neki, hogy ha nehezen is, de eljutott ide Budapest. Akkor is jó dolog ez, ha ebben az országban egészen sokan élvezik azt, ha elégedetlenkedhetnek mindenen. Micsoda élet lehet az ilyen? Nem akarom megtudni!

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.