Megjött Budapest új Mercedes busza – fotók

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.30. 13.00

Átadták a holnaptól forgalomba álló új Mercedes-Benz Citaro buszokat a fővárosban. Összesen 150 új busz jelenik majd meg Budapest útjain a közeljövőben.

Átadták a holnaptól forgalomba álló új Mercedes-Benz Citaro buszokat a fővárosban. Összesen 150 új busz jelenik majd meg Budapest útjain a közeljövőben.

A Hősök terén tartott ünnepségen Tarlós István főpolgármester kedden kulcsfontosságúnak nevezte a közösségi közlekedés színvonalának javítását és szólt arról, hogy 2006 óta nem állt forgalomba új, alacsonypadlós autóbusz Budapesten. A buszok három ütemben állnak forgalomba, a járatokat a VT-Transman üzemelteti.

Erős és sikeres főváros nélkül nincs erős és sikeres Magyarország – jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök az autóbuszok ünnepélyes átadásán. Szólt arról is, a budapestiek megérdemlik, hogy megismerhessék a világ legmodernebb busztechnológiáját a főváros útjain.

Május elsejétől az új járművek a Kőbányától Óbudáig közlekedő 9-es, valamint a Pasaréti teret Rákospalotával összekötő 5-ös vonalon közlekednek elsőként. A 11-es és 111-es, az új 7-es és 7E, valamint a 178-as vonalakon júniustól, míg a 8-as, a 30-as és 30A, valamint a 230-as, illetve a 112-es vonalon júliustól tűnnek fel a világoskék Citarók.

A 159 járműből 150 közlekedik majd a napi forgalomban, a többit tartaléknak használja a VT-Transman. A klimatizált buszok motorja az EEV (különösen környezetkímélő) normákat teljesíti, az ajtók becsípődésgátlóval ellátottak, és a busz minden oldalán látható lesz a járatszám, a hátsó kijelző pedig a szokásosnál nagyobb méretű lesz, így azon a végállomást is megjelenítik.

A szóló változat összesen 66, a csuklós 102 utas szállítására alkalmas. A fővárosi igényeknek megfelelően a klíma mellett nyitható ablakok is lesznek, a sofőrfülke zárt lesz, a biztonságot belső és külső térfigyelő kamerák segítik. A szóló kivitelűekben hathengeres, 286  lóerős, a csuklós változatokban 357 lőerős motor dolgozik.

Szóló 67, csuklós 96 millió forintért

A 79 szóló és 80 csuklós buszt a BKK megrendelése alapján a VT-Transman üzemelteti a szerződés szerint 2021 tavaszáig. A VT-Transmann a szerződés értelmében évi 8 milliárd forintért vállalja az új autóbuszok közlekedtetését, hozzávetőlegesen évi 11,5 millió kilométer teljesítése mellett. A szóló Citarók ára 67 millió forint, a csuklósoké pedig 96 millió forint körül mozog, igaz flottakedvezménnyel a BKK alvállalkozója némileg kedvezőbb áron jutott a Mercedesekhez.

Ezen a linken megnézheti azt is, milyen belül a Budapesten dolgozó új Mercedes-Benz Citaro autóbusz.

Kommentek

  • machomen

    Grat. Régen volt jó Ikarusunk. Ha ma lenne biztos nem került volna ennyibe……
    Igaz a mi városunkban lassan már busz sincs…..:-(

  • kocogok

    Nem kellett volna az Ikaruszt szarrá tenni a NABI érdekében, és most fele ennyiért lehetnének legalább ilyen buszaink, és hazai munkahelyekkel…

  • kocogok

    Folytatásként: csak hát ugye az a kib@ßott privatizáció, mindjárt az MDF-es Antall kormány alatt, ugye …
    Kellett nekünk ez a qrv@nagy democsokrácia …!
    Mert ugye a “mocskos kommunisták…”

  • killerbee

    Vityka meg azt nyilatkozta, hogy nem tulzas azt allitani hogy a legmodernebb technologiaju buszokrol van szo. Ekkora ordas nagy hazugsagot is reg hallottam mar. Egy otvar dizelmotoros busz meg a legmodernebb technologia? rohej.

    “A klimatizált buszok motorja az EEV (különösen környezetkímélő) normákat teljesíti”

    Ez dizelmotor eseten ez azt jelenti hogy lathato fust nincs, de a nano meretu koromszennyezestol ugy doglenek az emberek mint a pinty.

  • Steppenwolf

    killerbee – 2013.04.30 18:56

    Ha tetszik, ha nem, konstrukcióban valóban ez az “ótvar” az egyik legmodernebb busz a piacon és a motorja valóban a legmagasabb emissziós előírásokat is messze teljesíti.

    Az EEV szabvány pedig pont a finomszemcsés káros szennyezőanyagokat szűri meg. Nézz utána, mielőtt másokat leugatsz és hülyeségeket írsz.
    Senki nem döglik meg tőle, ha csak nem órákra tolod az agyadat közvetlenül a kipufogóra.

  • killerbee

    Steppenwolf te egyaltalan tudod hogy mirol beszelsz? nem kell valaszolni tudom hogy nem.
    mi az hogy “konstrukcioban” a legmodernebb? lehet egy buszt nem konstrukcioban is csinalni? :)

    “EEV szabvány pedig pont a finomszemcsés káros szennyezőanyagokat szűri meg”

    lol! szerinted a szabvany szuri meg szennyezoanyagokat? :)
    minek szolsz bele ha se fingod sincs a kerdeshez se egy ertelmes mondatot sem tudsz kinyogni magadbol?

  • Steppenwolf

    killerbee – 2013.05.01 00:15

    Lényegében képtelen voltál érvekkel cáfolni amit írtam, ezért szándékosan félreértelmezett szavakba kötsz bele és azon lovagolsz. De tedd azt apafej, örülök, ha ez szebbé teszi a tyúkszaros napodat.

    Tudod, mit? Akkor úgy írom, “az EEV technológia pedig pont a finomszemcsés káros szennyezőanyagokat szűri meg.”
    Megfelel? :)

    De teljesen mindegy mit írok, te az a típusú frusztrált troll vagy, akivel minden barom szembe megy az autópályán és mindenki hülye, csak te vagy helikopter.

  • Kempelen10.

    Szerintem ez tök jó! Én örülök neki, hogy ha nehezen is, de eljutott ide Budapest. Akkor is jó dolog ez, ha ebben az országban egészen sokan élvezik azt, ha elégedetlenkedhetnek mindenen. Micsoda élet lehet az ilyen? Nem akarom megtudni!

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.