Átadták a holnaptól forgalomba álló új Mercedes-Benz Citaro buszokat a fővárosban. Összesen 150 új busz jelenik majd meg Budapest útjain a közeljövőben.

A Hősök terén tartott ünnepségen Tarlós István főpolgármester kedden kulcsfontosságúnak nevezte a közösségi közlekedés színvonalának javítását és szólt arról, hogy 2006 óta nem állt forgalomba új, alacsonypadlós autóbusz Budapesten. A buszok három ütemben állnak forgalomba, a járatokat a VT-Transman üzemelteti.

Erős és sikeres főváros nélkül nincs erős és sikeres Magyarország – jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök az autóbuszok ünnepélyes átadásán. Szólt arról is, a budapestiek megérdemlik, hogy megismerhessék a világ legmodernebb busztechnológiáját a főváros útjain.

Május elsejétől az új járművek a Kőbányától Óbudáig közlekedő 9-es, valamint a Pasaréti teret Rákospalotával összekötő 5-ös vonalon közlekednek elsőként. A 11-es és 111-es, az új 7-es és 7E, valamint a 178-as vonalakon júniustól, míg a 8-as, a 30-as és 30A, valamint a 230-as, illetve a 112-es vonalon júliustól tűnnek fel a világoskék Citarók.

A 159 járműből 150 közlekedik majd a napi forgalomban, a többit tartaléknak használja a VT-Transman. A klimatizált buszok motorja az EEV (különösen környezetkímélő) normákat teljesíti, az ajtók becsípődésgátlóval ellátottak, és a busz minden oldalán látható lesz a járatszám, a hátsó kijelző pedig a szokásosnál nagyobb méretű lesz, így azon a végállomást is megjelenítik.

A szóló változat összesen 66, a csuklós 102 utas szállítására alkalmas. A fővárosi igényeknek megfelelően a klíma mellett nyitható ablakok is lesznek, a sofőrfülke zárt lesz, a biztonságot belső és külső térfigyelő kamerák segítik. A szóló kivitelűekben hathengeres, 286  lóerős, a csuklós változatokban 357 lőerős motor dolgozik.

Szóló 67, csuklós 96 millió forintért

A 79 szóló és 80 csuklós buszt a BKK megrendelése alapján a VT-Transman üzemelteti a szerződés szerint 2021 tavaszáig. A VT-Transmann a szerződés értelmében évi 8 milliárd forintért vállalja az új autóbuszok közlekedtetését, hozzávetőlegesen évi 11,5 millió kilométer teljesítése mellett. A szóló Citarók ára 67 millió forint, a csuklósoké pedig 96 millió forint körül mozog, igaz flottakedvezménnyel a BKK alvállalkozója némileg kedvezőbb áron jutott a Mercedesekhez.

Ezen a linken megnézheti azt is, milyen belül a Budapesten dolgozó új Mercedes-Benz Citaro autóbusz.