Megjött Budapest új Mercedes busza – fotók

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.30. 13.00

Átadták a holnaptól forgalomba álló új Mercedes-Benz Citaro buszokat a fővárosban. Összesen 150 új busz jelenik majd meg Budapest útjain a közeljövőben.

Átadták a holnaptól forgalomba álló új Mercedes-Benz Citaro buszokat a fővárosban. Összesen 150 új busz jelenik majd meg Budapest útjain a közeljövőben.

A Hősök terén tartott ünnepségen Tarlós István főpolgármester kedden kulcsfontosságúnak nevezte a közösségi közlekedés színvonalának javítását és szólt arról, hogy 2006 óta nem állt forgalomba új, alacsonypadlós autóbusz Budapesten. A buszok három ütemben állnak forgalomba, a járatokat a VT-Transman üzemelteti.

Erős és sikeres főváros nélkül nincs erős és sikeres Magyarország – jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök az autóbuszok ünnepélyes átadásán. Szólt arról is, a budapestiek megérdemlik, hogy megismerhessék a világ legmodernebb busztechnológiáját a főváros útjain.

Május elsejétől az új járművek a Kőbányától Óbudáig közlekedő 9-es, valamint a Pasaréti teret Rákospalotával összekötő 5-ös vonalon közlekednek elsőként. A 11-es és 111-es, az új 7-es és 7E, valamint a 178-as vonalakon júniustól, míg a 8-as, a 30-as és 30A, valamint a 230-as, illetve a 112-es vonalon júliustól tűnnek fel a világoskék Citarók.

A 159 járműből 150 közlekedik majd a napi forgalomban, a többit tartaléknak használja a VT-Transman. A klimatizált buszok motorja az EEV (különösen környezetkímélő) normákat teljesíti, az ajtók becsípődésgátlóval ellátottak, és a busz minden oldalán látható lesz a járatszám, a hátsó kijelző pedig a szokásosnál nagyobb méretű lesz, így azon a végállomást is megjelenítik.

A szóló változat összesen 66, a csuklós 102 utas szállítására alkalmas. A fővárosi igényeknek megfelelően a klíma mellett nyitható ablakok is lesznek, a sofőrfülke zárt lesz, a biztonságot belső és külső térfigyelő kamerák segítik. A szóló kivitelűekben hathengeres, 286  lóerős, a csuklós változatokban 357 lőerős motor dolgozik.

Szóló 67, csuklós 96 millió forintért

A 79 szóló és 80 csuklós buszt a BKK megrendelése alapján a VT-Transman üzemelteti a szerződés szerint 2021 tavaszáig. A VT-Transmann a szerződés értelmében évi 8 milliárd forintért vállalja az új autóbuszok közlekedtetését, hozzávetőlegesen évi 11,5 millió kilométer teljesítése mellett. A szóló Citarók ára 67 millió forint, a csuklósoké pedig 96 millió forint körül mozog, igaz flottakedvezménnyel a BKK alvállalkozója némileg kedvezőbb áron jutott a Mercedesekhez.

Ezen a linken megnézheti azt is, milyen belül a Budapesten dolgozó új Mercedes-Benz Citaro autóbusz.

Kommentek

  • machomen

    Grat. Régen volt jó Ikarusunk. Ha ma lenne biztos nem került volna ennyibe……
    Igaz a mi városunkban lassan már busz sincs…..:-(

  • kocogok

    Nem kellett volna az Ikaruszt szarrá tenni a NABI érdekében, és most fele ennyiért lehetnének legalább ilyen buszaink, és hazai munkahelyekkel…

  • kocogok

    Folytatásként: csak hát ugye az a kib@ßott privatizáció, mindjárt az MDF-es Antall kormány alatt, ugye …
    Kellett nekünk ez a qrv@nagy democsokrácia …!
    Mert ugye a “mocskos kommunisták…”

  • killerbee

    Vityka meg azt nyilatkozta, hogy nem tulzas azt allitani hogy a legmodernebb technologiaju buszokrol van szo. Ekkora ordas nagy hazugsagot is reg hallottam mar. Egy otvar dizelmotoros busz meg a legmodernebb technologia? rohej.

    “A klimatizált buszok motorja az EEV (különösen környezetkímélő) normákat teljesíti”

    Ez dizelmotor eseten ez azt jelenti hogy lathato fust nincs, de a nano meretu koromszennyezestol ugy doglenek az emberek mint a pinty.

  • Steppenwolf

    killerbee – 2013.04.30 18:56

    Ha tetszik, ha nem, konstrukcióban valóban ez az “ótvar” az egyik legmodernebb busz a piacon és a motorja valóban a legmagasabb emissziós előírásokat is messze teljesíti.

    Az EEV szabvány pedig pont a finomszemcsés káros szennyezőanyagokat szűri meg. Nézz utána, mielőtt másokat leugatsz és hülyeségeket írsz.
    Senki nem döglik meg tőle, ha csak nem órákra tolod az agyadat közvetlenül a kipufogóra.

  • killerbee

    Steppenwolf te egyaltalan tudod hogy mirol beszelsz? nem kell valaszolni tudom hogy nem.
    mi az hogy “konstrukcioban” a legmodernebb? lehet egy buszt nem konstrukcioban is csinalni? :)

    “EEV szabvány pedig pont a finomszemcsés káros szennyezőanyagokat szűri meg”

    lol! szerinted a szabvany szuri meg szennyezoanyagokat? :)
    minek szolsz bele ha se fingod sincs a kerdeshez se egy ertelmes mondatot sem tudsz kinyogni magadbol?

  • Steppenwolf

    killerbee – 2013.05.01 00:15

    Lényegében képtelen voltál érvekkel cáfolni amit írtam, ezért szándékosan félreértelmezett szavakba kötsz bele és azon lovagolsz. De tedd azt apafej, örülök, ha ez szebbé teszi a tyúkszaros napodat.

    Tudod, mit? Akkor úgy írom, “az EEV technológia pedig pont a finomszemcsés káros szennyezőanyagokat szűri meg.”
    Megfelel? :)

    De teljesen mindegy mit írok, te az a típusú frusztrált troll vagy, akivel minden barom szembe megy az autópályán és mindenki hülye, csak te vagy helikopter.

  • Kempelen10.

    Szerintem ez tök jó! Én örülök neki, hogy ha nehezen is, de eljutott ide Budapest. Akkor is jó dolog ez, ha ebben az országban egészen sokan élvezik azt, ha elégedetlenkedhetnek mindenen. Micsoda élet lehet az ilyen? Nem akarom megtudni!

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.