Felfrissítette különlegességeit a Mercedes

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.29. 12.05

A Mercedes felfrissítette a kisteherautótól a nyergesvontatón át a kukásautóig terjedő kínálatát. Az indok az Euro 6-os szabvány teljesítése volt.

A Mercedes-Benz teljesen megújította a tíz modellből álló Unimogot (U216-tól U5024-ig), továbbá a két és háromtengelyes változatban készülő alacsony belépésű (LE) Econicot.


A gyártó összesen 135 millió eurót fektetett a típusok felfrissítésére. A különleges felhasználási területre szánt járművekkel egy időben új motorpaletta, a BlueEfficiency Power Euro 6-os normákat teljesítő erőforrás is bemutatkozott. A négy és hathengeres motorok teljesítménye 156 lóerőtől (115kW) 354 lóerőig (260 kW) terjed. A gyártó szerint az új motorok nemcsak tisztábbak az előző típusoknál, de emellett kevesebb üzemanyagot használnak fel. Az Econic például 4 százalék feletti tüzelőanyag-megtakarítást érhet el a korábbi típusokhoz képest.


Az új generációs Unimog és Econic fejlesztésénél a korábbi, nehézkategóriás Actros, Antos és Arocs frissítéséhez felhasznált megoldásokat is felhasználták. Az Econicban ennek köszönhetően több olyan összetevő is megtalálható, amelyet az Atrcos fejlesztésekor használtak fel, ilyen az alváz, az elektromos rendszer és számtalan vezérlőelem.

Az Unimog is az új BlueEfficiency-motorokkal készül majd Wörth-ben

Az Econic mindamellett új kabint is kapott, melynek köszönhetően teljes mértékben megújult az utastér, ugyanakkor a külső megjelenés is átesett némi ráncfelvarráson. A teherautó hasznos teherbírása nem változott. Az Unimog-paletta megújításával a gyártó célja egy széleskörűen felhasználható típus megalkotása volt, melynek során törekedtek arra, hogy a korábbi előnyöket megtartsák. A középmotoros típus új szinergikus hajtást kapott, továbbá a megnövelt szélvédőnek köszönhetően javult a kilátás a járművezető számára. Mindamellett új hidraulikus rendszert fejlesztettek ki a jármű számára.

A Mercedes-Benz annak kapcsán nyúlt a járművekhez, hogy motorjaik megfeleljenek a jövőre életbe lépő Euro 6-os kibocsátási normáknak. A vérfrissítésen átesett kukásautók, kisteherautók és egyéb járművek sorozatgyártása ez év szeptemberében kezdődik a wörthi üzemben.

Kommentek

  • subtotal

    135 milliárd milliárd euró az nagyon sok pénz ám!

  • subtotal

    “A gyártó összesen 135 millió eurót fektetett a típusok felfrissítésére.”
    Az összeg már jó, a mondatszerkesztés még mindig nem…

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.