Felfrissítette különlegességeit a Mercedes

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.29. 12.05

A Mercedes felfrissítette a kisteherautótól a nyergesvontatón át a kukásautóig terjedő kínálatát. Az indok az Euro 6-os szabvány teljesítése volt.

A Mercedes-Benz teljesen megújította a tíz modellből álló Unimogot (U216-tól U5024-ig), továbbá a két és háromtengelyes változatban készülő alacsony belépésű (LE) Econicot.


A gyártó összesen 135 millió eurót fektetett a típusok felfrissítésére. A különleges felhasználási területre szánt járművekkel egy időben új motorpaletta, a BlueEfficiency Power Euro 6-os normákat teljesítő erőforrás is bemutatkozott. A négy és hathengeres motorok teljesítménye 156 lóerőtől (115kW) 354 lóerőig (260 kW) terjed. A gyártó szerint az új motorok nemcsak tisztábbak az előző típusoknál, de emellett kevesebb üzemanyagot használnak fel. Az Econic például 4 százalék feletti tüzelőanyag-megtakarítást érhet el a korábbi típusokhoz képest.


Az új generációs Unimog és Econic fejlesztésénél a korábbi, nehézkategóriás Actros, Antos és Arocs frissítéséhez felhasznált megoldásokat is felhasználták. Az Econicban ennek köszönhetően több olyan összetevő is megtalálható, amelyet az Atrcos fejlesztésekor használtak fel, ilyen az alváz, az elektromos rendszer és számtalan vezérlőelem.

Az Unimog is az új BlueEfficiency-motorokkal készül majd Wörth-ben

Az Econic mindamellett új kabint is kapott, melynek köszönhetően teljes mértékben megújult az utastér, ugyanakkor a külső megjelenés is átesett némi ráncfelvarráson. A teherautó hasznos teherbírása nem változott. Az Unimog-paletta megújításával a gyártó célja egy széleskörűen felhasználható típus megalkotása volt, melynek során törekedtek arra, hogy a korábbi előnyöket megtartsák. A középmotoros típus új szinergikus hajtást kapott, továbbá a megnövelt szélvédőnek köszönhetően javult a kilátás a járművezető számára. Mindamellett új hidraulikus rendszert fejlesztettek ki a jármű számára.

A Mercedes-Benz annak kapcsán nyúlt a járművekhez, hogy motorjaik megfeleljenek a jövőre életbe lépő Euro 6-os kibocsátási normáknak. A vérfrissítésen átesett kukásautók, kisteherautók és egyéb járművek sorozatgyártása ez év szeptemberében kezdődik a wörthi üzemben.

Kommentek

  • subtotal

    135 milliárd milliárd euró az nagyon sok pénz ám!

  • subtotal

    “A gyártó összesen 135 millió eurót fektetett a típusok felfrissítésére.”
    Az összeg már jó, a mondatszerkesztés még mindig nem…

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.