A Mercedes-Benz teljesen megújította a tíz modellből álló Unimogot (U216-tól U5024-ig), továbbá a két és háromtengelyes változatban készülő alacsony belépésű (LE) Econicot.


A gyártó összesen 135 millió eurót fektetett a típusok felfrissítésére. A különleges felhasználási területre szánt járművekkel egy időben új motorpaletta, a BlueEfficiency Power Euro 6-os normákat teljesítő erőforrás is bemutatkozott. A négy és hathengeres motorok teljesítménye 156 lóerőtől (115kW) 354 lóerőig (260 kW) terjed. A gyártó szerint az új motorok nemcsak tisztábbak az előző típusoknál, de emellett kevesebb üzemanyagot használnak fel. Az Econic például 4 százalék feletti tüzelőanyag-megtakarítást érhet el a korábbi típusokhoz képest.


Az új generációs Unimog és Econic fejlesztésénél a korábbi, nehézkategóriás Actros, Antos és Arocs frissítéséhez felhasznált megoldásokat is felhasználták. Az Econicban ennek köszönhetően több olyan összetevő is megtalálható, amelyet az Atrcos fejlesztésekor használtak fel, ilyen az alváz, az elektromos rendszer és számtalan vezérlőelem.

Az Unimog is az új BlueEfficiency-motorokkal készül majd Wörth-ben

Az Econic mindamellett új kabint is kapott, melynek köszönhetően teljes mértékben megújult az utastér, ugyanakkor a külső megjelenés is átesett némi ráncfelvarráson. A teherautó hasznos teherbírása nem változott. Az Unimog-paletta megújításával a gyártó célja egy széleskörűen felhasználható típus megalkotása volt, melynek során törekedtek arra, hogy a korábbi előnyöket megtartsák. A középmotoros típus új szinergikus hajtást kapott, továbbá a megnövelt szélvédőnek köszönhetően javult a kilátás a járművezető számára. Mindamellett új hidraulikus rendszert fejlesztettek ki a jármű számára.

A Mercedes-Benz annak kapcsán nyúlt a járművekhez, hogy motorjaik megfeleljenek a jövőre életbe lépő Euro 6-os kibocsátási normáknak. A vérfrissítésen átesett kukásautók, kisteherautók és egyéb járművek sorozatgyártása ez év szeptemberében kezdődik a wörthi üzemben.