Lengyel hibrid kell a németeknek

Solaris Urbino hibrid

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.28. 12.00

Több tucat új, lengyel gyártmányú hibridet vásárolt a hannoveri Üstra. A buszokat a következő három évben kell leszállítania a Solarisnak.

A Hannoversche Verkehrbetriebe AG, azaz az Üstra 42 darab városi kivitelű Urbinót rendelt a Solaris Bus&Coach-tól. A szerződés értelmében a lengyel gyártónak 26 darab szóló és 16 darab csuklós kivitelű változatot kell leszállítania a következő három évben a német közlekedési társaság részére. A teljes mennyiségből várhatóan még ebben az évben kilenc darab 12 méter hosszú és ugyanennyi 18 méteres csuklós modell érkezik Hannoverbe.

A német közlekedési cégnél már 63 Solaris gyártmányú autóbusz üzemel, melyből tizenegy példány csuklós kivitelű hibrid hajtású változat. A járműveket a családi vállalkozásként működő busz- és villamosgyártó cég, a Poznanhoz közel fekvő bolechowói üzemében gyártja le. Az európai piacon évente több száz autóbuszt értékesítő Solaris Németországban már több mint kétezer alacsonypadlós városi kivitelű példányt adott el.

A frissen vásárolt járművekben úgynevezett kétfunkciós hibrid rendszer található, melynek előnye, hogy a fékezéskor felszabaduló energiát lítiumionos akkumulátorokban tárolja el. Az Urbino 12-ben 44 kilowattos elektromotor, továbbá 220 lóerős (162 kW) erőforrás található. Az akkumulátorok szinte észrevétlenek maradnak az autóbuszban, ugyanis az energia tárolására szolgáló négy eszközt az ülések alatt rejtették el. Az Urbino 18-ban pedig 151 kilowatt teljesítményű villany- és 250 lóerős (180,5 kW) dízelmotor dolgozik. A csuklós és a szóló változat teljes mértékben alacsonypadlós, előbbi 161 (51 ülőhely), utóbbi pedig 104 (25 ülőhely) utas szállítására alkalmas.

A közép-európai gyártó sikerének titka az, hogy idejében felismerte a hibrid hajtásban rejlő potenciált és jelentős összegeket költött az ilyen irányú fejlesztésekre. A Solaris volt továbbá az első cég Európában még 2006-ban, amely a kettős hajtást kombináló autóbuszok sorozatgyártásba kezdett A lengyelek jelenleg a városi autóbuszok terén ötféle hibrid hajtást kínálnak. A közlekedési társaságok általában azért választják előszeretettel ezeket az autóbuszokat, mert 30 százalékkal kevesebb üzemanyagot használnak fel, mint dízelmotoros változatok. Hibridjeik jelenleg nyolc országban: Németországban, Belgiumban, Finnországban, Franciaországban, Litvániában, Norvégiában, Lengyelországban és Svájcban közlekednek.

A 120 éve alapított hannoveri Üstra nagy hangsúlyt fektet a környezetvédelemre, amit mi sem bizonyít jobban mint, hogy a cég tájékoztatása szerint 1990 óta a környezetbarát közlekedési eszközök vásárlásával sikerült megfelezni az éves széndioxid-kibocsátást úgy, hogy közben a cég járművei 38 millió kilométert tesznek meg évente. 

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.