Megkérezett a csuklós Volvo hibrid

Volvo 7900

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.25. 12.00

A svéd gyártó elkészítette a 7900-as hibrid változatát. A típus egyszer talán idehaza is készülhet.

Az új csuklós Volvo 7900 hátsó részében 5 literes, Euro 6-os szabványú, 240 lóerős dízelmotor és 150 kilowattos erőforrás található. A gyártó tájékoztatása szerint a jármű nitrogénoxid-kibocsátása 87 százalékkal-, további károsanyag-kibocsátása pedig 50 százalékkal kevesebb a korábbi Euro 5-ös erőforrásokhoz képest.

Az akkumulátorokat trükkösen a második tengelyhez közel helyezték el, ennek köszönhetően a 18 méter hosszú jármű súlyelosztása aránylag egyenletesre sikerült. A megoldás eredményeképpen sikerült a férőhelyek számát növelni. A jármű így 154 utas szállítására alkalmas, mely 4 hellyel több a korábbi dízel változathoz képest. Emellett meg kell említeni, hogy a most bemutatott hibrid 7900-asban új fejlesztésű rendszer áll rendelkezésre a fűtés és a légkondicionálás működtetésére.

Az autóbusz utasterében összesen 34 ülőhely és 120 állóhely található

A többi Volvo gyártmányhoz hasonlóan a csuklós 7900-as egy párhuzamos változat, melyben az elektromost és dízelmotort együttesen, vagy akár külön-külön is igénybe lehet venni az autóbusz hajtásához. A buszmegállókba való beálláshoz például csendesebb, füstmentesebb üzemet biztosít az elektromos erőforrás. Ahogy a hasonló technikát alkalmazó buszok, úgy ennek a járműnek a hajtásrendszere is akkumulátorokban tárolja el a fékezéskor felszabaduló energia egy részét. A technológiának köszönhetően az autóbusz 30 százalékkal kevesebb üvegházhatású gázt bocsát ki a dízel üzemű modellekhez képest.

2010 óta a svéd gyártó több mint ezer hibrid üzemű autóbuszt értékesített összesen huszonegy országban. A nemrég bemutatott változattal teljessé vált a Volvo hibridkínálata. A 7900-as típus szóló és csuklós változatánál, sőt, a B5LH emeleteshez is elérhető lesz az alternatív hajtás.

A második ajtónál lévő peronon kerekesszékes utas biztonságos elhelyezésére is lehetőség van

Könnyen lehet, hogy a közelmúltban megkötött Volvo-Rába megállapodásnak köszönhetően akár Győrben is történhet ennek a típusnak a végszerelése. Ennyire persze még nem érdemes előrerohanni, de a két cég tárgyal arról a lehetőségről, hogy idehaza készüljenek a Volvo 7900-as és 8900-as városi-elővárosi járműcsaládjába tartozó példányok.

Kommentek

  • Steppenwolf

    Jó, ha hozzászoktok, mert jövő évtől szép lassan az utcakép szerves részei lesznek az ilyen 7900-as Volvók.
    Nekem amúgy személy szerint ennek a beltere sokkal jobban bejön, mint az új BKK-s Citaroké.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.