Elkészült a mega-nyergesvontató

DAF XF Low Deck

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.24. 12.00

Elkészült az extra nagy rakományok szállítására alkalmas mega-nyergesvontató. Különlegessége, hogy alvázának hátsó része akár öt centiméterrel is emelhető.

A DAF elkészítette az XF mega-nyergesvontató változatát, melynek motorja teljesíti a legszigorúbb, Euro 6-os kibocsátási normákat. A hollandok az úgynevezett ‘Low Deck’ változatot kifejezetten a nagy raktérfogatú fuvarozásra fejlesztettek ki. A teherautó nyeregszerkezetének kapcsolódási magassága csupán 960 milliméter, ennek köszönhetően akár három méter belmagasságú félpótkocsikat is húzhat. Ennek megfelelően a jogszabályi méretkorlátozások betartása mellett a száz köbmétert is elérheti a szerelvények raktérfogata.

A mega-nyergesvontató hátsó tengelye légrugós felfüggesztéssel készül, amely egy különleges manőverező üzemmóddal is rendelkezik. Ennek lényege, hogy az alváz hátsó része egy gombnyomással akár 5 centiméterrel megemelhető. Ezáltal csökken annak a veszélye, hogy az alváz és a félpótkocsi összeérjen kompra vagy rakodórámpára fel-, illetve azokról való lehajtáskor. A manőverező mód 30 kilométer/órás tempó alatt aktiválható, ennél magasabb sebesség felett pedig magától kikapcsol.

A hátsó tengely légrugós felfüggesztésének másik sajátos funkciója, hogy menet közben a tengelyterhelés és a sebesség függvényében szintezi a járművet. Az első tengelyhez opcióként rendelhető légrugós felfüggesztés. A maximális szabad hasmagasság érdekében  pedig a teherautó 580 milliméter magas, legfeljebb 1090 liter kapacitású, alumínium üzemanyagtartályokat kapott.

A manőverezési üzemmódban akár 5 centiméterrel emelhető a teherautó hátsó alváza

A DAF mega-nyergesvontatójában 12,9 literes Paccar MX-13-as motor található, mely 410 (300 kW), 460 (340 kW) és 510 (375 kW) lóerős változatban is rendelhető. A választék várhatóan idén az MX-11 típusú 440 lóerős (320 kW) típussal bővül.

A kamionok kézi és automatizált sebességváltóval egyaránt készülnek, tengelytávjuk pedig 3,60 vagy akár 3,80 méter lehet. A Space Cab mellett a bőséges helyet kedvelők számára a kamionok a Super Space Cab fülkével is rendelhetők. Az új XF-ek sorozatgyártását ünnepélyesen április elején indította el az orániai herceg.

Kommentek

  • Mission

    3m belmagasság nem új dolog, már jó pár éve létezik, sőt a belmagasság berakodáskor 315cm-re növelhető, de ez csak a berakodás megkönnyítésre szolgál,megemelt magassággal nem lehet közlekedni.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.