A DAF elkészítette az XF mega-nyergesvontató változatát, melynek motorja teljesíti a legszigorúbb, Euro 6-os kibocsátási normákat. A hollandok az úgynevezett ‘Low Deck’ változatot kifejezetten a nagy raktérfogatú fuvarozásra fejlesztettek ki. A teherautó nyeregszerkezetének kapcsolódási magassága csupán 960 milliméter, ennek köszönhetően akár három méter belmagasságú félpótkocsikat is húzhat. Ennek megfelelően a jogszabályi méretkorlátozások betartása mellett a száz köbmétert is elérheti a szerelvények raktérfogata.

A mega-nyergesvontató hátsó tengelye légrugós felfüggesztéssel készül, amely egy különleges manőverező üzemmóddal is rendelkezik. Ennek lényege, hogy az alváz hátsó része egy gombnyomással akár 5 centiméterrel megemelhető. Ezáltal csökken annak a veszélye, hogy az alváz és a félpótkocsi összeérjen kompra vagy rakodórámpára fel-, illetve azokról való lehajtáskor. A manőverező mód 30 kilométer/órás tempó alatt aktiválható, ennél magasabb sebesség felett pedig magától kikapcsol.

A hátsó tengely légrugós felfüggesztésének másik sajátos funkciója, hogy menet közben a tengelyterhelés és a sebesség függvényében szintezi a járművet. Az első tengelyhez opcióként rendelhető légrugós felfüggesztés. A maximális szabad hasmagasság érdekében  pedig a teherautó 580 milliméter magas, legfeljebb 1090 liter kapacitású, alumínium üzemanyagtartályokat kapott.

A manőverezési üzemmódban akár 5 centiméterrel emelhető a teherautó hátsó alváza

A DAF mega-nyergesvontatójában 12,9 literes Paccar MX-13-as motor található, mely 410 (300 kW), 460 (340 kW) és 510 (375 kW) lóerős változatban is rendelhető. A választék várhatóan idén az MX-11 típusú 440 lóerős (320 kW) típussal bővül.

A kamionok kézi és automatizált sebességváltóval egyaránt készülnek, tengelytávjuk pedig 3,60 vagy akár 3,80 méter lehet. A Space Cab mellett a bőséges helyet kedvelők számára a kamionok a Super Space Cab fülkével is rendelhetők. Az új XF-ek sorozatgyártását ünnepélyesen április elején indította el az orániai herceg.