Elkészült a mega-nyergesvontató

DAF XF Low Deck

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.24. 12.00

Elkészült az extra nagy rakományok szállítására alkalmas mega-nyergesvontató. Különlegessége, hogy alvázának hátsó része akár öt centiméterrel is emelhető.

A DAF elkészítette az XF mega-nyergesvontató változatát, melynek motorja teljesíti a legszigorúbb, Euro 6-os kibocsátási normákat. A hollandok az úgynevezett ‘Low Deck’ változatot kifejezetten a nagy raktérfogatú fuvarozásra fejlesztettek ki. A teherautó nyeregszerkezetének kapcsolódási magassága csupán 960 milliméter, ennek köszönhetően akár három méter belmagasságú félpótkocsikat is húzhat. Ennek megfelelően a jogszabályi méretkorlátozások betartása mellett a száz köbmétert is elérheti a szerelvények raktérfogata.

A mega-nyergesvontató hátsó tengelye légrugós felfüggesztéssel készül, amely egy különleges manőverező üzemmóddal is rendelkezik. Ennek lényege, hogy az alváz hátsó része egy gombnyomással akár 5 centiméterrel megemelhető. Ezáltal csökken annak a veszélye, hogy az alváz és a félpótkocsi összeérjen kompra vagy rakodórámpára fel-, illetve azokról való lehajtáskor. A manőverező mód 30 kilométer/órás tempó alatt aktiválható, ennél magasabb sebesség felett pedig magától kikapcsol.

A hátsó tengely légrugós felfüggesztésének másik sajátos funkciója, hogy menet közben a tengelyterhelés és a sebesség függvényében szintezi a járművet. Az első tengelyhez opcióként rendelhető légrugós felfüggesztés. A maximális szabad hasmagasság érdekében  pedig a teherautó 580 milliméter magas, legfeljebb 1090 liter kapacitású, alumínium üzemanyagtartályokat kapott.

A manőverezési üzemmódban akár 5 centiméterrel emelhető a teherautó hátsó alváza

A DAF mega-nyergesvontatójában 12,9 literes Paccar MX-13-as motor található, mely 410 (300 kW), 460 (340 kW) és 510 (375 kW) lóerős változatban is rendelhető. A választék várhatóan idén az MX-11 típusú 440 lóerős (320 kW) típussal bővül.

A kamionok kézi és automatizált sebességváltóval egyaránt készülnek, tengelytávjuk pedig 3,60 vagy akár 3,80 méter lehet. A Space Cab mellett a bőséges helyet kedvelők számára a kamionok a Super Space Cab fülkével is rendelhetők. Az új XF-ek sorozatgyártását ünnepélyesen április elején indította el az orániai herceg.

Kommentek

  • Mission

    3m belmagasság nem új dolog, már jó pár éve létezik, sőt a belmagasság berakodáskor 315cm-re növelhető, de ez csak a berakodás megkönnyítésre szolgál,megemelt magassággal nem lehet közlekedni.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.