Elöl személy- hátul teherautó : Ford Transit

Teszt: Ford Transit Custom Van 2,2

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.04.21. 08.00

A legutóbbi, 2006-os modellfrissítés után végre tisztességesen megújult a Ford Transit. Kényelmes vezetőállás és temérdek érdekes apróság került a 2013-as Év Kisáruszállítójának is megválasztott modellbe.

Röviden – Ford Transit Custom Van Trend

Mi ez?

 Ablaktalan kisáruszállító 
Mit ad? Elvisz három raklapot, elöl meg olyan extrákat nyújt, amik még személyautóban is ritka
Mibe kerül? A legolcsóbb Transit teherautó 6 445 250 míg a legdrágább 9 309 100 forint
Kinek jó? Bárkinek, aki kisebb-nagyobb dolgokat visz A-ból B-be.
Az új, közepes méretű, eddig a Fordnál nem létező kategóriát megcélzó Transit Customot, a nagy Transit és a Transit Connect közé igyekszik besúvasztani a Ford. Ez csupán annyit jelent, hogy az újdonság a két korábbi, ismert modell tudása közé passzol, kicsit nagyobb, kicsit kisebb. Bár idővel érkeznek a többiek is, de addig ezzel kell beérnie annak, aki kívül belül csinos, új Ford kisáruszállítóra vágyik.

Dinamikus, de megosztó forma. Lapos szélvédő, rafinált fényszóró, formás tükrök, miközben ordít róla, hogy ez egy Ford. A rágcsálóarc ellenére nekem tetszik.


A Transit Custom csak egyféle motor három teljesítményváltozatával, hatfokozatú kéziváltóval és elsőkerék-hajtással rendelhető.


Két különböző tengelytáv, négyféle kialakítás és öt terhelhetőségi szint rendelhető a közepes méretű Transitból. Ez összesen 45-féle variánst jelent, ami a négy felszereltségi szinttel kombinálva 96 különböző alapmodellt ad.


Apró baklövés: nyított hátsó ajtóknál az égvilágon semmi sem látszik a hátsó lámpákból. Ugyan fényvisszeverő matrica került az ilyenkor látható élekre, de ez egyáltalán nem életbiztosítás.


A sárga karok kiakasztása után a két hátsó ajtószárny 180 fokban nyithatóvá válik. Ha a karokat rögzítjük, akkor nem kell minden nyitásnál vacakolni a kiakasztással.


A Ford-os hagyomány szerint a motoháztetőt nem a kabinból, kallantyú meghúzásával, hanem kintről, kulccsall nyitható.


Tólatókamera, hogy még véletlenül se tolassunk rá semmire. A képe a belső visszapillantó tükörben jelenik meg.


Intelligensebb árut ne szállítsunki benne, mert ha megérti ezeket az ábrákat, akkor bármelyik pillanatban elszelelhet a raktérből. Csak a sárga kallantyút kell piszkálnia, és az ajtó máris nyílik.


Nincs külön zár az üzemanyagbetöltőn. Ha nyitva a sofőr ajtaja, akkor ez is kinyitható. És még csak hozzá sem kell érni, a fedél nyitása után, már lehet is folyatni a gázolajat a tankba.


2,2 literes dízelmotor dolgozik a Transit orrában. Ugyanez a darab lehet 100, 125 és 155 lóerős is. Ebben a tesztautóban éppen 125 lóerős.


Élhetővé, sőt, végre kifejezetten kényelmesre szabták a Transit belsejét. A kormány a korábbi változatokhoz képest már jó szögben van, kézre esik a váltó is, mindennek megvan a helye.


Ez is egy okos dolog. A papírok a középső ülés háttámlájából varázsolhatóak elő. Optimális esetben akkor, amikor a hely birtokosa éppen valahol máshol szorgoskodik.


A jobb oldali duplaülés ülőlapja két darabban nyitható. Alatta hatalmas rekesz nyeli el a kötelező felszerelési tárgyakat, illetve minden mást, amit nem jó az autóban szem előtt hagyni.


Az egyik gomb a parkolóradarokat kapcsolja be - az autó elején is vannak érzékelők - míg a másik a rafinált ECO gomb, csak 110 km/órás sebességig hagyja gyorsulni a teherautót.


Példás rekesz apróbb vackoknak, zenelejátszónak, illetve a navigációnak. Külön öröm, hogy a 12 voltos tápcsatlakozó is ide került, így ide lehet gyömöszölni a hosszú vezetéket is, nem kell a kabinban kerülgetni. A tervezők a kábelkivezető lyukról sem feledkeztek meg, így nem nyíródik a vezeték, ha rácsukják a fedelet.


A vezető munkahelye pont olyan, mintha személyautóban ülne. Állítható ülőlap dőlésszögű ülése emelhető, fűthető, a kormány pozíciója négy irányban állítható, és még vezetőtámogató rendszerek is kerültek a Transitba. Egyedül a ballábnak nincs benne továbbra sem hely.


Ilyet sem látunk mindennap teherautóban. Az ülésfűtés nemcsak a sofőr kiváltsága, a jobboldali ülésen szintén megtalálható ez a furcsa működésű gomb.


Filléres dolog, mégis nagyot lendít a használhatóságon a tucatnyi, kisfogyasztású, mégis remek, homogén fényt adó LED-es belső világítás.


Gigantikus raktér. Ha ügyesen pakolunk, akár három darab szabványos raklap is elfér benne. Jó dolog a két darab toló-, és az egy, duplaszárnyú ajtó. Bármelyik irányból, könnyen tele lehet pakolni a Transitot.


A két jobb első ülés alatti hatalmas rekesz innen is elérhető. A fémlapot mágneses korongok tartják a helyén csukott, illetve nyitott állapotban egyaránt.


Elsőre hülyeségnek tűnik, hogy a hátul ablaktalan, körbedobozos járgányban miért is van belső visszapillantó tükör. Aztán az első tolatásnál kiderül, hogy ebbe rejtették el a tolatókamera képét mutató kijelzőt. A kép ugyan kicsi, de igen jól jön, még a tapasztaltabb sofőrök is jóval biztonságosabban tolathatnak így.



Mellette – Ellene
  • Vonzó külső
  • 3 raklapos raktér
  • Két toló- és egy kétfelé nyíló raktérajtó
  • Csendes, takarékos
  • Kényelmes futómű
  • Klassz extrák
  • Bal lábnak nincs helye
  • Kevés rögzítőfül a raktérben
  • Csúszós padló

Szavazás

Tetszett? Nem tetszett? Értékeld az autót egy tizes skálán!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.