Röviden – Ford Transit Custom Van Trend

Mi ez?

 Ablaktalan kisáruszállító 
Mit ad?Elvisz három raklapot, elöl meg olyan extrákat nyújt, amik még személyautóban is ritka
Mibe kerül?A legolcsóbb Transit teherautó 6 445 250 míg a legdrágább 9 309 100 forint
Kinek jó? Bárkinek, aki kisebb-nagyobb dolgokat visz A-ból B-be.

Az új, közepes méretű, eddig a Fordnál nem létező kategóriát megcélzó Transit Customot, a nagy Transit és a Transit Connect közé igyekszik besúvasztani a Ford. Ez csupán annyit jelent, hogy az újdonság a két korábbi, ismert modell tudása közé passzol, kicsit nagyobb, kicsit kisebb. Bár idővel érkeznek a többiek is, de addig ezzel kell beérnie annak, aki kívül belül csinos, új Ford kisáruszállítóra vágyik.

Dinamikus, de megosztó forma. Lapos szélvédő, rafinált fényszóró, formás tükrök, miközben ordít róla, hogy ez egy Ford. A rágcsálóarc ellenére nekem tetszik.


A Transit Custom csak egyféle motor három teljesítményváltozatával, hatfokozatú kéziváltóval és elsőkerék-hajtással rendelhető.


Két különböző tengelytáv, négyféle kialakítás és öt terhelhetőségi szint rendelhető a közepes méretű Transitból. Ez összesen 45-féle variánst jelent, ami a négy felszereltségi szinttel kombinálva 96 különböző alapmodellt ad.


Apró baklövés: nyított hátsó ajtóknál az égvilágon semmi sem látszik a hátsó lámpákból. Ugyan fényvisszeverő matrica került az ilyenkor látható élekre, de ez egyáltalán nem életbiztosítás.


A sárga karok kiakasztása után a két hátsó ajtószárny 180 fokban nyithatóvá válik. Ha a karokat rögzítjük, akkor nem kell minden nyitásnál vacakolni a kiakasztással.


A Ford-os hagyomány szerint a motoháztetőt nem a kabinból, kallantyú meghúzásával, hanem kintről, kulccsall nyitható.


Tólatókamera, hogy még véletlenül se tolassunk rá semmire. A képe a belső visszapillantó tükörben jelenik meg.


Intelligensebb árut ne szállítsunki benne, mert ha megérti ezeket az ábrákat, akkor bármelyik pillanatban elszelelhet a raktérből. Csak a sárga kallantyút kell piszkálnia, és az ajtó máris nyílik.


Nincs külön zár az üzemanyagbetöltőn. Ha nyitva a sofőr ajtaja, akkor ez is kinyitható. És még csak hozzá sem kell érni, a fedél nyitása után, már lehet is folyatni a gázolajat a tankba.


2,2 literes dízelmotor dolgozik a Transit orrában. Ugyanez a darab lehet 100, 125 és 155 lóerős is. Ebben a tesztautóban éppen 125 lóerős.


Élhetővé, sőt, végre kifejezetten kényelmesre szabták a Transit belsejét. A kormány a korábbi változatokhoz képest már jó szögben van, kézre esik a váltó is, mindennek megvan a helye.


Ez is egy okos dolog. A papírok a középső ülés háttámlájából varázsolhatóak elő. Optimális esetben akkor, amikor a hely birtokosa éppen valahol máshol szorgoskodik.


A jobb oldali duplaülés ülőlapja két darabban nyitható. Alatta hatalmas rekesz nyeli el a kötelező felszerelési tárgyakat, illetve minden mást, amit nem jó az autóban szem előtt hagyni.


Az egyik gomb a parkolóradarokat kapcsolja be - az autó elején is vannak érzékelők - míg a másik a rafinált ECO gomb, csak 110 km/órás sebességig hagyja gyorsulni a teherautót.


Példás rekesz apróbb vackoknak, zenelejátszónak, illetve a navigációnak. Külön öröm, hogy a 12 voltos tápcsatlakozó is ide került, így ide lehet gyömöszölni a hosszú vezetéket is, nem kell a kabinban kerülgetni. A tervezők a kábelkivezető lyukról sem feledkeztek meg, így nem nyíródik a vezeték, ha rácsukják a fedelet.


A vezető munkahelye pont olyan, mintha személyautóban ülne. Állítható ülőlap dőlésszögű ülése emelhető, fűthető, a kormány pozíciója négy irányban állítható, és még vezetőtámogató rendszerek is kerültek a Transitba. Egyedül a ballábnak nincs benne továbbra sem hely.


Ilyet sem látunk mindennap teherautóban. Az ülésfűtés nemcsak a sofőr kiváltsága, a jobboldali ülésen szintén megtalálható ez a furcsa működésű gomb.


Filléres dolog, mégis nagyot lendít a használhatóságon a tucatnyi, kisfogyasztású, mégis remek, homogén fényt adó LED-es belső világítás.


Gigantikus raktér. Ha ügyesen pakolunk, akár három darab szabványos raklap is elfér benne. Jó dolog a két darab toló-, és az egy, duplaszárnyú ajtó. Bármelyik irányból, könnyen tele lehet pakolni a Transitot.


A két jobb első ülés alatti hatalmas rekesz innen is elérhető. A fémlapot mágneses korongok tartják a helyén csukott, illetve nyitott állapotban egyaránt.


Elsőre hülyeségnek tűnik, hogy a hátul ablaktalan, körbedobozos járgányban miért is van belső visszapillantó tükör. Aztán az első tolatásnál kiderül, hogy ebbe rejtették el a tolatókamera képét mutató kijelzőt. A kép ugyan kicsi, de igen jól jön, még a tapasztaltabb sofőrök is jóval biztonságosabban tolathatnak így.

Mellette – Ellene
  • Vonzó külső
  • 3 raklapos raktér
  • Két toló- és egy kétfelé nyíló raktérajtó
  • Csendes, takarékos
  • Kényelmes futómű
  • Klassz extrák
  • Bal lábnak nincs helye
  • Kevés rögzítőfül a raktérben
  • Csúszós padló

Tetszett? Nem tetszett? Értékeld az autót egy tizes skálán!

143 szavazat - átlag: 8.5 (10-ből)

Tetszett? Nem tetszett? Értékeld az autót egy tizes skálán!