A teljes mértékben önkormányzati tulajdonú Tüke Busz bérleti konstrukcióban jutott az alacsonypadlós járművekhez. A tarka-barka flottából nyolc darab 12 méteres szóló, kettő pedig 19 méteres csuklós kialakítású. A hamarosan forgalomba álló autóbuszok között négy darab, az előző években gyártott prototípus, továbbá hat darab idei összeszerelésű Citadell található.

A pécsi közlekedési vállalat lépése tűzoltás, hiszen az elmúlt hónapokban többször is előfordult, hogy reggelente a járművek harmada sem tudott forgalomba állni, ami jelentős késéseket és járat-kimaradásokat okozott a dél-dunántúli városban. A társaság jelenleg 162 darab autóbuszt üzemeltet, ebből 69 darab Ikarus, 92 darab Mercedes és 1 darab Plasma Enterprise gyártmányú. A járműpark átlagéletkora 20 év, míg az Ikarusok között már több példány harminc évnél is idősebb.

Pécs tíz autóbusz bérel majd, ebből négy korábban gyártott prototípus: két sárga szóló és csuklós Citadellt, továbbá két darab kék-szürke szóló és csuklós kivitelű Citadellt

A Credo Citadellek fél évig lesznek forgalomban, ez idő alatt a társaság 25-30 darab új autóbuszt vásárolna. A Tüke Busz Zrt. ennek érdekében legalább 1,2 milliárdos hitelt venne fel. A közbeszerzési eljárást azonban még nem írták ki az új járművek vásárlására. A vállalat tájékoztatása szerint a buszok bérlésével mindenképp spórolnak, ezek havi bérleti díja ugyanis kevesebb lesz, mint a meglévő legrosszabb állapotú járművek havi javítási költsége.

Az első négy Credo Citadell busz már tegnap megérkezett a Pécsre, további hatot pedig néhány héten belül szállítják le. Bár a demókocsikban már van  néhány ezer kilométer, azonban így is jól járhat a város, hiszen a további hat darab szóló Citadell teljes mértékben új gyártású lesz. Az autóbuszok a fővárosban már megszokott bilikék színben állnak forgalomba, mely annak köszönhető, hogy eredetileg a BKK bérelte volna a mosonmagyaróvári gyártású autóbuszokat. Ettől függetlenül nem kizárt, hogy később mégiscsak a fővárosban közlekednek majd végül.

Lehet egyszer majd a fővárosban is találkozunk velük?

A Tüke Busz új szerzeményei teljes mértékben alcsonypadlósak, illetve légkondicionáltak, melyeket EEV kibocsátási normákkal szerelt motorokkal szereltek. Az első Credo Citadellek forgalomba állásával egy időben Pécsen tesztelik az új fejlesztésű típust, a Credo Econell CiTY-t is.

A közlekedési társaság az új buszok forgalomba állítása mellett az utastájékoztatást is fejlesztené, melynek érdekében 520 millió forintot fordít 226 darab új belső útvonalkijelző beszerzésére. A cég autóbuszai továbbá műholdas nyomkövető rendszert kapnak, melynek köszönhetően az okostelefonok és internet segítségével az utasok számára is követhetővé válnak a járművek, azaz pontosan lehet tudni, mikor ér a járat egy adott megállóba.