A BKK közleménye szerint az autók számára biztosított 2×3 sáv indokolatlan a környék sávelosztása és az Andrássy úti csomópont kapacitása alapján, ezért jelölik ki a buszsávot, amelyet a kerékpárosok is használhatnak. Cserébe a járdán vezetett kerékpársávot a tervek szerint 2013 végéig megszüntetik.

A sávok piros színűek lesznek, már el is kezdődtek a festési munkálatok. Az átépítés során az Andrássy úton már bemutatkozott kétkomponensű színes hidegplasztikot használják fel, ilyen jellegű buszsáv most lesz először a fővárosban. A BKK nem indokolta, miért van szükség erre a megoldásra.

Az intézkedés részeként a BKK meghosszabbítja a most a Deák Ferenc térig közlekedő 9-es busz vonalát, a járatok a 109-es vonalát követve minden nap az óbudai Bogdáni út és Kőbánya-alsó vasútállomás között közlekednek.

A Bajcsy-Zsilinszky út és az Andrássy út kereszteződésénél új megállóhelyet jelölnek ki a 9-es busz számára, félúton a 3-as metró Deák Ferenc téri és Arany János utcai állomása között, közvetlen átszállási lehetőséget biztosítva az 1-es metróra. A Bajcsy-Zsilinszky úton átprogramozzák a jelzőlámpákat, így a csomópontok áteresztő képessége nem változik, és az óbudai, valamint a kiskörúti szakaszon is áthangolják a lámpákat.

A jelenlegi 9-es járat kieső kapacitásának pótlása miatt a Baross utcában a 83-as trolibusz napközben sűrűbben fog közlekedni, illetve a BKK a 9-es vonalon is forgalomba állít új beszerzésű Mercedes Citaro 2 csuklós buszokat.