Faforgács-szállító célgépek a Scaniától

Utópisztikus zöldhulladék-szállítás Ausztráliában

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.04.11. 17.00

R 560-as különleges feladatban: 55 fokban emeli meg egy billentőrámpa ürítéskor, aztán csak úgy hullik a forgács.

Egy Dél-Ausztráliában működő vállalkozás esetében két Scania tehergépkocsinak kiemelkedő szerepe volt abban, hogy az egyszerű faforgács-szállítmányok jövedelmező zöldhulladék-szállítássá minősüljenek át. A Porthaul vállalat két V8 Scaniával rendelkezik vegyes flottájában, amelyek közül az R 560-as gépkocsi naponta többször megteszi az utat a hidraulikusan emelkedő billenőrámpára a dél-ausztrál Portland kikötőjében.

Ausztráliában nem 18,75 méter a hosszkorlát


A Scania R 560 dupla félpótkocsis tehergépkocsi 55 fokos szögig történő felemelése a leghatékonyabb módja annak, hogy rakományát, a 140 köbméter faforgácsot kiürítse. A járművek mozgópadlós pótkocsikkal vannak ellátva, amelyek több ezer tonna faaprítékot szállítottak 2012 folyamán a kikötő termináljának futószalagjaira. A szállítószalag a forgácsot Kína felé tartó teherhajókba tölti, hogy aztán különböző papíripari termékek készüljenek belőle.

A teljes lerakodási folyamat automatizált. A tehergépkocsit érkezéskor lemérik, felhajt a rámpára, megfelelően rögzítik, megemelik és kiürítik. Miután leengedték, újból lemérik, a járművezető összegyűjtheti az időközben elkészült dokumentumokat és elhajthat. Az egész művelet mindössze 8 percet vesz igénybe.

Az ausztrál fuvaros, aki felfedezte az európai kamiontraktorokat


Brian Williamson, a Porthaul tulajdonosa számára a legfontosabb tényező eszközeinek kihasználtsága. Ennek megfelelően flottája tehergépkocsijainak munkáját is úgy szervezi, hogy a lehető legkevesebb legyen az üresjáratuk. A legtöbb autója két műszakban dolgozik.

Williams úr szerint a sofőrjei az amerikai típusú csőrős teherautók használatához voltak hozzászokva, de gyorsan átpártoltak a csendes üzemű Scaniákra. Nagyra értékelték az autók kényelmét, csendes működését és az összes olyan extra funkciót, amelyet a Scania biztosít.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.