Egy Dél-Ausztráliában működő vállalkozás esetében két Scania tehergépkocsinak kiemelkedő szerepe volt abban, hogy az egyszerű faforgács-szállítmányok jövedelmező zöldhulladék-szállítássá minősüljenek át. A Porthaul vállalat két V8 Scaniával rendelkezik vegyes flottájában, amelyek közül az R 560-as gépkocsi naponta többször megteszi az utat a hidraulikusan emelkedő billenőrámpára a dél-ausztrál Portland kikötőjében.

Ausztráliában nem 18,75 méter a hosszkorlát


A Scania R 560 dupla félpótkocsis tehergépkocsi 55 fokos szögig történő felemelése a leghatékonyabb módja annak, hogy rakományát, a 140 köbméter faforgácsot kiürítse. A járművek mozgópadlós pótkocsikkal vannak ellátva, amelyek több ezer tonna faaprítékot szállítottak 2012 folyamán a kikötő termináljának futószalagjaira. A szállítószalag a forgácsot Kína felé tartó teherhajókba tölti, hogy aztán különböző papíripari termékek készüljenek belőle.

A teljes lerakodási folyamat automatizált. A tehergépkocsit érkezéskor lemérik, felhajt a rámpára, megfelelően rögzítik, megemelik és kiürítik. Miután leengedték, újból lemérik, a járművezető összegyűjtheti az időközben elkészült dokumentumokat és elhajthat. Az egész művelet mindössze 8 percet vesz igénybe.

Az ausztrál fuvaros, aki felfedezte az európai kamiontraktorokat


Brian Williamson, a Porthaul tulajdonosa számára a legfontosabb tényező eszközeinek kihasználtsága. Ennek megfelelően flottája tehergépkocsijainak munkáját is úgy szervezi, hogy a lehető legkevesebb legyen az üresjáratuk. A legtöbb autója két műszakban dolgozik.

Williams úr szerint a sofőrjei az amerikai típusú csőrős teherautók használatához voltak hozzászokva, de gyorsan átpártoltak a csendes üzemű Scaniákra. Nagyra értékelték az autók kényelmét, csendes működését és az összes olyan extra funkciót, amelyet a Scania biztosít.