Eddig 64 oszlopra kerültek fel a tömegközlekedési járatok közlekedéséről valós idejű információkat nyújtó kijelzők és hangszórók is. Az utasok a megállókban nem csak a járatok követési idejéről, hanem egy esetleges forgalmi változásról is tájékozódhatnak. A FUTÁR (Forgalomirányítási és Utastájékoztatási Rendszer) a menetrend és a valós forgalmi helyzet alapján majdnem pontosan képes kiszámítani, a járat mikorra ér az útvonalán található megállókba.

A közterületen elhelyezett kijelzőknek több típusa is létezik, így a metróaluljárókban például falra rögzített monitoros utastájékoztatókkal találkozhatnak majd az utasok. Ezeken alapvetően a járművek számkijelzése, a célállomások neve és az indulásig hátralévő idő lesz látható, melyen emellett a jármű alacsonypadlós jellegét is jelzik majd. Emellett a várható forgalmi változásokról és a forgalmi zavarokról futó szöveges és hangos tájékoztatás is meg fog jelenni a berendezéseken.

A kijelzőket a forgalmasabb csomópontokon helyezik el

A FUTÁR műholdas rendszere folyamatos, 24 órás forgalmi felügyeletet biztosít a BKK részére. A diszpécserek műholdas nyomkövető rendszer segítségével követik a járműveket, ezáltal folyamatosan szabályozhatják a felszíni közlekedést, ennek köszönhetően sokkal könnyebben szervezhetnek meg egy szokásos, hétfő reggeli metrópótlást az M3 vonalán.

A munkák során 2295 járművet szerelnek fel új utastájékoztató eszközökkel, továbbá 263 megállóhelyen és forgalmas csomópontban állítanak fel kijelzőket és hangszórókat. A fejlesztés összköltségvetése 6,7 milliárd forint, ami az Új Széchenyi Terv keretében, európai uniós támogatással valósul meg.