Marad a BKV az agglomerációban

Eredménytelen lett a tender

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.07. 12.30

Nem tudja kire bízni a Volánbusz az agglomerációs járatok üzemeltetését. Bár a tenderre a BKV is jelentkezett, senki sem adott be érvényes ajánlatot.

Mint ismeretes, a tavaly elfogadott, személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény és a vonatkozó uniós rendelet szerint a BKV ez év május elsejétől nem láthat el Budapesten kívüli közszolgáltatási feladatokat. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium ezért úgy döntött, hogy a Volánbusz kezébe adja az agglomerációs járatok üzemeltetését. A közlekedési vállalatnak azonban nincs meg a megfelelő kapacitása a járatok üzemeltetésre, ezért vált szükségessé egy alvállalkozó bevonása.

A kiírt tender azonban eredménytelenül zárult, ugyanis a benyújtott pályázatok egyike sem felelt meg a formai követelményeknek. Egy kisebb vidéki buszos cég mellett a BKV nyújtott be pályázatot, de egyiküknek sem sikerült maradéktalanul megfelelni a feltételeknek. A fővárosi önkormányzat közlekedési cége nem tudta összeszedni a kért 50 darab buszvezetői önéletrajzot, a sofőrök ugyanis attól tartottak, hogy a listán szereplők automatikusan átkerülnek majd a Volánbuszhoz.

Ebből kifolyólag a Volánbusz nem tudja átvenni a fővárosi vonalak egy részét a BKV-tól május elsején. Az utasok számára azonban várhatóan ez nem okoz nehézséget, ugyanis az uniós rendelkezések lehetővé teszik, hogy ilyen esetben legfeljebb két évre meghosszabbítsák az üzemeltetést. A NFM hamarosan dönt arról, meghosszabbítja-e a vonalak üzemeltetését a BKV-val.

A Volánbusz ugyanakkor továbbra is készül a járatok átvételére, ezt jelzi a folyamatban lévő járműbeszerzési tender. A korábbi elképzelések szerint az alvállalkozó csak addig üzemeltette volna a fővárost az agglomerációs településekkel összekötő viszonylatokat, míg sikerül biztosítania a szükséges számú autóbuszt és sofőrt.

Forrás: MTI

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.