Dízel Ram rendezheti át a pickup-piacot

Jön a RAM 1500 Diesel

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.04.05. 17.00

Az olasz VM dízelmotorjával már az európai piacon is érdekes pickup lehet a Ram 1500.

Amerikai hír, de a Chrysler európai ténykedését figyelembe véve számunkra is érdekes lehet, hogy a Dodge-ból kivált Ram márka az 1500-as pickup dízel változatával új színt hozhat a platós kisteherek piacára.

1978 óta elsőként kínál idén dízel pickupot a Ram-sorozatban a gyártó. A Chrysler (vagy Lancia) Voyagerből ismert háromliteres, olasz VM-dízel akár az európai piac számára is versenyképessé teheti az eddig csak ami benzinzabálóként elkönyvelt (ugyanakkor fenemód izgalmas formájú) platós kocsit.

A VM-motor mellé a Chrysler csoport nyolcfokozatú automatáját társítja a Ram az amerikai vevők számára. Az USA piacán híresen takarékosnak számító dízel Jeep Grand Cherokee után a dízel Ram is segíthet nekik megemészteni, hogy nem feltétlenül csak benzin hajthatja a kamionnál, busznál kisebb járműveket.

Fred Diaz, a márka menedzsere szerint régi vásárlói igénynek felelnek meg, amikor a Ramot dízelmotorral is gyártani kezdik. A piac 2009, a mostani Ram bemutatás óta várja a takarékosabb, ugyanakkor nyomatékosabb verziót. “Nagy királyság ez, amikor kint vagy Nyugat-Texasban, vagy Oklahomában, és semmi nincs körülötted sok-sok mérföldnyire” – mondja Diaz.

A Ram 1500 pillanatnyilag 3,6 literes V6-os, vagy 4,7 illetve 5,7 literes V8-as benzinmotorral kapható. A 240 lóerős és 570 Nm-es dízellel új világ nyílik majd meg a Ram-rajongók előtt.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmód-családja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfény-aktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.