Hibridek a szerelem városának

MAN Lion's City Hybrid

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.03. 12.00

A párizsi tömegközlekedési vállalat 15 darab szóló Lion’s City hibridet rendelt. Előtte másfél évig gyűrték a tesztbuszt.

A párizsi tömegközlekedési vállalatnál, a RATP-nál (Régie Autonome des Transports Parisiens) hamarosan forgalomba álló MAN Lion’s City-k különlegessége, hogy az elektromos motorok segítségével a fékezéskor felszabaduló energia egy részét akkumulátorokban tárolják el, melyet később gyorsuláshoz is felhasználhatnak. A hibrid hajtás további előnye, hogy a ‘start-stop’ üzemnek segítségével csökkenthető a jármű üzemanyag-fogyasztása úgy, hogy az autóbusz
elektronikai berendezései kikapcsolják a dízel erőforrást akkor, amikor annak működésére nincs szükség.

Az elektromos motorok pedig a megállókban, a jelzőlámpáknál, vagy a dugókban állva nem fogyasztanak üzemanyagot. Emellett a busznak álló helyzetben nincs károsanyag kibocsátása, a motor működési zajszintje pedig minimálisra csökken. A gyártó tájékoztatása szerint a hibrid hajtáslánccal a jármű legalább 30 százalékkal kevesebb üzemanyagot használ fel a hagyományos dízel üzemű autóbuszhoz képest. Ez viszonylattól függően 10 ezer literes éves megtakarítást is eredményezhet. A Lion’s City szén-dioxid kibocsátása pedig 26 tonnával lehet kevesebb évente, mint egy hagyományos üzemű járművé.

A szóló kivitelű, alacsonypadlós autóbusz 12 méter hosszú, 2,5 méter széles és 3,3 méter magas, utasterében 28 ülőhely és 48 állóhely áll rendelkezésre. A Lion’s Cityben az Euro 5-ös-, továbbá az EEV szabványnak megfelelő 250 lóerős, 140 kilowatt teljesítményű D0836 LOH68-as motor található, melyet két, egyenként 75 kilowattos aszinkronos elektromos motor segít. A járműben továbbá hat darab, légbefúvással hűtött nagy teljesítményű akkumulátort szereltek, melyek töltési teljesítménye egyenként 400 kilowatt.

A hibrid hajtású MAN Lion’s City először 2011-ben járt a szerelem városának is tartott francia fővárosban, azóta pedig többször szállított utasokat belvárosi vonalakon. A vállalat a tesztek során szerzett tapasztalatok alapján döntött úgy, hogy 15 darabos hibrid flottát vásárol a német gyártótól.
A párizsi RATP az egyik legnagyobb közlekedési vállalat Európában, mely közel 4 300 darab buszt üzemeltet. Az állomány részét képezi 550 darab korábban vásárolt MAN Lion’s City busz is.

Kommentek

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.