Hibridek a szerelem városának

MAN Lion's City Hybrid

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.03. 12.00

A párizsi tömegközlekedési vállalat 15 darab szóló Lion’s City hibridet rendelt. Előtte másfél évig gyűrték a tesztbuszt.

A párizsi tömegközlekedési vállalatnál, a RATP-nál (Régie Autonome des Transports Parisiens) hamarosan forgalomba álló MAN Lion’s City-k különlegessége, hogy az elektromos motorok segítségével a fékezéskor felszabaduló energia egy részét akkumulátorokban tárolják el, melyet később gyorsuláshoz is felhasználhatnak. A hibrid hajtás további előnye, hogy a ‘start-stop’ üzemnek segítségével csökkenthető a jármű üzemanyag-fogyasztása úgy, hogy az autóbusz
elektronikai berendezései kikapcsolják a dízel erőforrást akkor, amikor annak működésére nincs szükség.

Az elektromos motorok pedig a megállókban, a jelzőlámpáknál, vagy a dugókban állva nem fogyasztanak üzemanyagot. Emellett a busznak álló helyzetben nincs károsanyag kibocsátása, a motor működési zajszintje pedig minimálisra csökken. A gyártó tájékoztatása szerint a hibrid hajtáslánccal a jármű legalább 30 százalékkal kevesebb üzemanyagot használ fel a hagyományos dízel üzemű autóbuszhoz képest. Ez viszonylattól függően 10 ezer literes éves megtakarítást is eredményezhet. A Lion’s City szén-dioxid kibocsátása pedig 26 tonnával lehet kevesebb évente, mint egy hagyományos üzemű járművé.

A szóló kivitelű, alacsonypadlós autóbusz 12 méter hosszú, 2,5 méter széles és 3,3 méter magas, utasterében 28 ülőhely és 48 állóhely áll rendelkezésre. A Lion’s Cityben az Euro 5-ös-, továbbá az EEV szabványnak megfelelő 250 lóerős, 140 kilowatt teljesítményű D0836 LOH68-as motor található, melyet két, egyenként 75 kilowattos aszinkronos elektromos motor segít. A járműben továbbá hat darab, légbefúvással hűtött nagy teljesítményű akkumulátort szereltek, melyek töltési teljesítménye egyenként 400 kilowatt.

A hibrid hajtású MAN Lion’s City először 2011-ben járt a szerelem városának is tartott francia fővárosban, azóta pedig többször szállított utasokat belvárosi vonalakon. A vállalat a tesztek során szerzett tapasztalatok alapján döntött úgy, hogy 15 darabos hibrid flottát vásárol a német gyártótól.
A párizsi RATP az egyik legnagyobb közlekedési vállalat Európában, mely közel 4 300 darab buszt üzemeltet. Az állomány részét képezi 550 darab korábban vásárolt MAN Lion’s City busz is.

Kommentek

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.