Hibridek a szerelem városának

MAN Lion's City Hybrid

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.03. 12.00

A párizsi tömegközlekedési vállalat 15 darab szóló Lion’s City hibridet rendelt. Előtte másfél évig gyűrték a tesztbuszt.

A párizsi tömegközlekedési vállalatnál, a RATP-nál (Régie Autonome des Transports Parisiens) hamarosan forgalomba álló MAN Lion’s City-k különlegessége, hogy az elektromos motorok segítségével a fékezéskor felszabaduló energia egy részét akkumulátorokban tárolják el, melyet később gyorsuláshoz is felhasználhatnak. A hibrid hajtás további előnye, hogy a ‘start-stop’ üzemnek segítségével csökkenthető a jármű üzemanyag-fogyasztása úgy, hogy az autóbusz
elektronikai berendezései kikapcsolják a dízel erőforrást akkor, amikor annak működésére nincs szükség.

Az elektromos motorok pedig a megállókban, a jelzőlámpáknál, vagy a dugókban állva nem fogyasztanak üzemanyagot. Emellett a busznak álló helyzetben nincs károsanyag kibocsátása, a motor működési zajszintje pedig minimálisra csökken. A gyártó tájékoztatása szerint a hibrid hajtáslánccal a jármű legalább 30 százalékkal kevesebb üzemanyagot használ fel a hagyományos dízel üzemű autóbuszhoz képest. Ez viszonylattól függően 10 ezer literes éves megtakarítást is eredményezhet. A Lion’s City szén-dioxid kibocsátása pedig 26 tonnával lehet kevesebb évente, mint egy hagyományos üzemű járművé.

A szóló kivitelű, alacsonypadlós autóbusz 12 méter hosszú, 2,5 méter széles és 3,3 méter magas, utasterében 28 ülőhely és 48 állóhely áll rendelkezésre. A Lion’s Cityben az Euro 5-ös-, továbbá az EEV szabványnak megfelelő 250 lóerős, 140 kilowatt teljesítményű D0836 LOH68-as motor található, melyet két, egyenként 75 kilowattos aszinkronos elektromos motor segít. A járműben továbbá hat darab, légbefúvással hűtött nagy teljesítményű akkumulátort szereltek, melyek töltési teljesítménye egyenként 400 kilowatt.

A hibrid hajtású MAN Lion’s City először 2011-ben járt a szerelem városának is tartott francia fővárosban, azóta pedig többször szállított utasokat belvárosi vonalakon. A vállalat a tesztek során szerzett tapasztalatok alapján döntött úgy, hogy 15 darabos hibrid flottát vásárol a német gyártótól.
A párizsi RATP az egyik legnagyobb közlekedési vállalat Európában, mely közel 4 300 darab buszt üzemeltet. Az állomány részét képezi 550 darab korábban vásárolt MAN Lion’s City busz is.

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.