Nosztalgiabusz indul Szentendrére

Ikarus 180

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.31. 12.00

Jövő héttől három hónapon át csuklós veterán Ikarus szállítja a szentendrei közlekedési múzeum látogatóit.

A budapesti utcakép valaha szerves részét képező Ikarus 180-asok egyetlen felújított darabja, április 6-tól egyelőre kísérleti jelleggel közlekedik a Széll Kálmán tér és a szentendrei BKV Városi Tömegközlekedési Múzeum között. A 40 ülőhelyes autóbusz minden szombaton háromszor indul a budapesti Széll Kálmán térről. A járműre 9:30-kor, 12:00-kor és 14:30-kor lehet felszállni a metrópótló autóbuszok megállóhelyéről.

A nosztalgiabuszra visszafele a szentendrei hév-pótló autóbuszok megállójában lehet felszállni 11:15-kor, 13:45-kor és 16:15-kor. Az utazásért a felnőtteknek egy útra 800 forintot, gyerekeknek 500 forintot kell fizetni, míg menettérti jegy megváltása esetén 1000, illetve 600 forintba kerül a nosztalgiajárat igénybevétele.

A járművön lehetőség van olyan jegy vásárlására is, mely tartalmazza az utazás, továbbá a múzeum tárlatának megtekintésének díját. Ebben az esetben a felnőtteknek 1100 forintot, a gyermekeknek 750 forintot kell fizetni. A menettérti jegyek e változata 1300 és 950 forintba kerül.

Ezer darab évente

Az Ikarus 180-as csuklós autóbusz prototípusát az 1961-es Budapesti Nemzetközi Vásáron mutatták be. A kiállított jármű megfelelő hajtáslánc hiányában azonban még nem volt üzemképes. A sorozatgyártás megkezdését követően a típusból, illetve szóló változatából a 556-ból évente legalább ezer darab készült idehaza. A típuscsalád népszerűségét jelzi, hogy a gyár ötvenezredik autóbusza is Ikarus 180-as volt.

A főként városi üzemre gyártott változatokat főként a szovjet, a lengyel, a kelet-német, a román, a bolgár, továbbá egyiptomi, iraki, tunéziai, lengyel és mongol városokba exportálták. Idehaza az Ikarus 180 főként a fővárosi autóbuszpark gerincét képezte, vidékre ugyanis alig jutott ebből a típusból.

Az Ikarus 180-as három hónapon keresztül szombatonként szállítja az utasokat a Széll Kálmán tér és a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum között

Az Ikarus 180 gyártását 1974-ben fejezték be, mivel ekkor már folyt a BKV-nál jelenleg is közlekedő Ikarus 280-as autóbuszok gyártása. A veterán járművel korábban már találkozhatott a nagyközönség különböző buszos rendezvényeken, azonban tavaly újra le kellett vizsgáztatni a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál. Az Ikarus 180-as megkapta az engedélyt az utasszállításra, melynek köszönhetően ismét szállíthat utasokat. 

Kommentek

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.